Autors: Kārlis
Mobilie, Testi |
Ilgi nevarēju izlemt, vai gribu “krāmēties ar budžetnieku”, bet tad sapratu, ka nav korekti visu laiku lietot tikai premium aparātus. Tāpēc pakrāmējos ar šo un galīgi nebiju vīlies. Nu, varbūt drusciņ.
Honor 9 Lite. Četras kameras, astoņi kodoli, 5.65 collas un kaut kādi 200 eiro. Apmēram četrreiz mazāk, nekā citi telefoni, kurus parasti dod testēt.
Riktīgi foršs ir telefona korpuss. Pilnīga plastmasa, bet labā nozīmē. Gluds, tīrs. Rotaļīgs. Atgādina veco labo iPhone 5C. Ļoti patīkami telefonu virpināt rokās. Turklāt var justies gana droši, ka tam pilnīgi nekas slikts nenotiks, ja tas nejauši izslīdēs no rokām. Pretēji tiem super dārgajiem aparātiem, kas momentāni sašķīst gabalu gabalos. Tiesa, gludā, spīdīgā plastmasa arī neuzlabo slīdēšanas problēmu - telefons ir diezgan slidens un atstāts bez uzraudzības izšļūks no kabatas vai noslīdēs no galda. Labā ziņa - tam komplektā ir vāciņš, kas uzlabo saķeri.
| |
| |
|
| | |
Autors: Ingus
Android, Mobilie, Tehnika |
Pavisam nesen mūsu rokās nonāca divas Navitel planšetes T500 3G (rakstīšanas laikā tās cena ir 62.49 €) un Navitel T700 3G (90.99 €). Pirms piedāvājuma tās apskatīt par tādu Navitel neko nebiju dzirdējis. Tas izrādās ir čehu ražotājs, kas saliek planšetes izplatot savu karšu risinājumu, kuru apkalpojot vesels ģeo departaments un kartes nu nepavisam neesot aizņemtas ne no viena. Pašu spēkiem esot uzskaitīti visi POI (interešu punkti) jeb restorāni, uzpildes stacijas utml. Kā papildus lietu kartes piedāvā ātri norezervēt arī vietu viesnīcā "neatejot no kases". Man grūti iedomāties, ka mūsdienās kāds kartes meklē tālāk par visiem zināmajām aplikācijām, un tomēr labāk izvēles par daudz nekā, ja tās nav vispār. | | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Vai atceries iepriekšējo mūsu Volvo testu? Pareizi, es arī neatceros. Man šķiet, šis ir pirmais. Mazliet neticami. Kuru auto mēs vēl neesam apskatījuši pēdējo 13 gadu laikā?
XC40 atšifrējas vienkārši - “xc” nozīmē, ka tas ir krosovers, 40 norāda vietu modeļu klāstā. Nav baigi augstu, bet nav arī pats mazākais auto. Patiesībā, šis ir ļoti optimāla izmēra auto. Pietiekoši liels, lai braucējs sajustos nozīmīgs, bet gana mazs, lai nebūtu stāvvietā jāparkojas pa diagonāli. Turklāt tas ir diezgan ietilpīgs un ērts. Vispār šis ērtums ir viena no lietām, kas visvairāk palika atmiņā. Nav runa, par īpaši mīkstiem sēdekļiem vai ko tādu, bet par kopējo lietošanas ērtumu. Auto ir tāds neuzbāzīgs, pārsvarā labi saprotams un tā lietošana ir tāda nepiespiesta. Iekāp un brauc. Auto neprasa daudz uzmanības vai īpašu pielāgošanos. Ja neskaita to, ka garākam cilvēkam ir jāiemācās pielocīt galvu, lai iekšā kāpjot to neatsistu pret jumta malu. Ar to es negribu teikt, ka iekšā vietas būtu maz - vienkārši durvju aile ir zema.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Tehnika |
Es neesmu lietojis Apple AirPods. Man galīgi nerūp tērēt tik milzīgu naudu austiņām, kas tik bieži jālādē un potenciāli nemaz neturas ausīs. Es lietoju uz-auss liekamās bezvadu austiņas un tās ir maģiskas. Tāpēc es sapriecājos, kad man piedāvāja šīs mazās figņas, jo atšķirībā no Apple trubiņām, ir sajūta, ka šīs ausīs turēsies. Un turas!
Samsung Gear IconX tās saucas. Ideja ir tieši tāda pati kā AirPods - mazas austiņas ar mazu bateriju, kas ieliekamas mazā kastītē ar lielāku bateriju. Kastīte tiešām neliela, bet tās forma varēja būt ērtāka. Diezgan bieza un turēt bikšu kabatā neērti. Jāliek somā.
Izņemot austiņas no kastītes tās uzreiz aktivizē Bluetooth un meklē telefonu. Atrod parasti ļoti ātri un nekādi citi rituāli nav jāveic. Austiņām sānos (vai priekšpusē, kā skatās) ir skārienjutīgs panelis, ar kuru var dod dažādas komandas. Pieskaries - nopauzē. Piesit divreiz - patin uz priekšu. Pavelc uz augšu - pagriez skaļāk. Uz leju - klusāk. Ērti. Reizēm gan nenostrādā, jo pieskaries pārāk viegli.
Pašas austiņas ir ausī iebāžamās. Kas vien nozīmē, ka tās labāk turas un tās labi bloķē apkārtējo troksni. Komplektā ir dažāda izmēra gumijas uzmavas un gumijas ļipiņas, kas ļauj austiņas pielāgot dažādām ausīm. Dzi, Apple?
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Dažādi |
Pavisam aizmirsu gada izskaņā par šo uzrakstīt, bet, nu, palielam jau nav nekāda starpība kurā datumā es kaut ko pasludinu par gada labāko gadžetu. Tātad. Tās nav kedas. Tās ir kurpju šņores. Pareizāk sakot - tās nav kurpju šņores, tas ir kurpju šņoru aizvietotājs.
Man jau sen bija sajūta, ka ir jābūt kādam risinājumam tik vecmodīgai lietai kā kurpju šņorēm. Nu, nav nopietni, ka mums ir pašbraucoši auto un virtuāli asistenti telefonos, bet katru dienu mums jāliecas un jātupjas, lai sasietu mezglā divus striķīšus. Un izrādās - ir tam risinājums! To sauc Lock Laces.
Tās ir elastīgās šņores, kuras tu iever savā kurpē/kedā/zābakā, abus galus saliec kopā un izver caur mazu saspiedēju. Un tad tev nekad vairs nekas nav jāšņorē! Tā kā šņores ir elastīgas, visticamāk apavus var uzvilkt vienkārši tāpat uzstiepjot. Bet ja gribas tomēr stingrāk - atbrīvo savilcēju un pastiep šņores ciešāk. Viens un divi. Viss. Nekāda mezglu siešana un pārsiešana, lai atrastu pareizo stingrību.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Kopš pirmo reizi izbraucu ar pirmās paaudzes X3, šis auto man vienmēr palicis atmiņā kā ļoti feins. Es zinu, ka īstiem BMW faniem nepatīk šis austriešu ražojums, bet man gan. Neuzkrītošs, praktisks. Tas par veco X3. Par jauno... daudz kas ir mainījies.
Auto ir manāmi uzblīdis un nav vairs tik neuzkrītošs. Tas gan arī vairs nav tik atpazīstams un to mierīgi var sajaukt gan ar X1, gan X2, gan X5. Pārāk līdzīgi viņi visi kļuvuši. Tas gan nenozīmē, ka auto būtu slikts, bet tas ir zaudējis kaut kādu īpašo sajūtu.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Ziniet, kurš vēl ir foršs auto? Cēhāer. Tā jocīgā toijota, kas izskatās pēc droīda no zvaigžņu kariem. Ja jums pietrūkst naudiņas tam kolosālajam BMW, tad šī varētu būt laba alternatīva.
Jūs teiksiet, ka zaimoju. Ka nevar milzīgu, lepnu BMW salīdzināt ar kompaktu krosoveru. Tomēr var. Abiem ir mazliet līdzīgas sajūtas. Un mazliet līdzīgas formas. Abi ir veidoti kā kupejas. Nu, labi. Ar to līdzības beidzas. Bet C-HR ir ļoti feins auto. Ērts. Loģisks. Tajā nav milzumdaudz vietas, taču ir pietiekoši gan priekšā, gan aizmugurē.
Šis konkrētais ir hibrīds, kas to padara vēl patīkamāku. Kluss, vienmērīgs, atsaucīgs. Tas nav nekāds sportists vai bezceļu bridējs, bet normālos ikdienas apstākļos ļoti ērti lietojams. Ērti iekāpt, apsēsties. Nav ilgi jāmeklē sava pareizā pozīcija pie stūres. Kāp un brauc.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Es esmu no tiem, kam ļoti patika "vecais" piektās sērijas GT. Man tas šķiet absolūti loģisks auto. Ietilpīgs, ne pārmērīgi liels, ērts. Zinu, ka "trū-bembisti" par šo auto vīpsnā. Bet man nerūp ko viņi domā. Man rūp forši auto.
Jaunais nu ir pacelts par latiņu augstāk un ieskaitīts sestajā sērijā. Par to, protams, var uzreiz paprasīt vairāk naudiņas. Bet auto ir arī kļuvis elegantāks. Slaidāks siluets - tuvāk elegantam ceļojumu auto un nostāk no IKEA vīkenda transporta.
Sestais ir interesants mikslis starp piekto un septīto. Pēc būtības tas ir būvēts uz pagarinātā piektās sērijas modeļa, bet piekare un kopējā sajūta tam ir tuvāka septītajam. Īsāk sakot - šis ir ideāls kompromiss starp šiem abiem auto. Nav pārāk milzīgs, bet ir ļoti ērts, praktisks un absolūta bauda braukšanā. Un visu šo iemeslu pēc es pilnā nopietnībā to pasludinu par labāko auto pasaulē. Nopietni. Ir ātrāki auto, ir smukāki auto, ir ērtāki auto, ir praktiskāki auto, taču šis ir perfektais "sweetspot" polārajā grafikā. Izņemot, protams, to vienu asi, bet par to vēlāk.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Hmm. Atcerieties ko es teicu iepriekšējajā rakstā par to, ka man ne pārāk patīk jaunais Clubman? Izrādās, es vienkārši nebiju izbraucis ar pareizo versiju…
O, jā! Man iepatikās John Cooper Works versija. Sākumā biju skeptisks pret to, jo visi “īpaši sportiskie” auto parasti ir neciešami cieti un nervozi. Šis nav tas gadījums. JCW Clubman ir ļoti, ļoti feins auto. Tas iet kā raķete, turas kā pa sliedēm, bet tajā pat laikā neklabina zobus un nelauž muguru. Tas ir stingrs, bet ne ciets. Un šim ir pareizie sēdekļi. Īpašie, bet ne tie pārāk šaurie “sporta” spaiņi. Ērti gan tālā ceļā, gan jestrā līkloču celiņā.
Uz priekšu šo auto dzen divu litru 231 zirgspēka dzinējs. Tas pats, kas Cooper S, tikai, nu, jaudīgāks. Riteņi - ja nepieciešams - tiek griezti visi četri. Pārnesumus slēdz automāts un par tā darbību man bija nulle sūdzību, lai kādā režīmā brauktu. Tiesa, lielākoties es braucu tikai Sport režīmā. Nopietni. Šis ir pirmais testa auto, kur es tiešām teju visu laiku lietoju Sport režīmā. Tikai uz šosejas brīžam ieslēdzu zaļo režīmu, lai mazinātu dzinēja troksni. Lielākā daļa auto Sport režīmā ir ļoti nogurdinoši. Tie rūc pārāk skaļi un uzvedas ļoti nervozi. Ne JCW! Tas ir ļoti atsaucīgs, taču bez nepatīkamās raustīšanās.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Man nepatīk Countryman. Tas pirmais. Nu, ne jau tas no sešdesmitajiem, bet tas, kurš bija pirms šī. Pārāk liels priekš Mini, pārāk mazs priekš apvidus auto. Tā jau stilīgs, bet… nepatika.
Ar tādu pašu skepsi kāpu pie stūres jaunajam Countryman. Un paliku patīkami pārsteigts. Pirmkārt - auto ir izaudzis mazliet lielāks, kas nozīmē, ka tajā jau reāli var iesēsties arī aizmugurē. Un arī bagāžnieks lietojams. Izskats… tas gan joprojām savdabīgs. Īpaši tā saviebtā mute. Bet, nu, jau esam pieraduši, ka Mini ir arī šādi. Savdabīgi un lieli.
Salīdzinot ar priekšgājēju, šis Countryman ir mazliet mīkstāks, kas īpaši priecē mūsu (ne)ceļos. Auto kā jau visi Mini vadās ļoti precīzi un atsaucīgi, bet vairs ne tik trakoti cieti un nervozi. Cooper S dzinējs velk labi, bet nepārspīlēti traki, kā tas ir mazajam Mini. Šo Countryman var savaldīt arī ar gāzi grīdā. Nopietnākiem “gonščikiem” gan jāskatās uz JCW versiju.
| | | |
|
| | | | ... |