Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Toyota Land Cruiser 150

Testi, Auto, Toyota

Tests: Toyota Land Cruiser 150

Pirmais jautājums, ieraugot Toyota Land Cruiser 150, protams, ir - vai tas ietilps ratiņu novietnē (atbilde zemāk). Auto ir milzis visos izmēros, jo īpaši augstumā un garumā. Pie tam garumā jaunais Land Cruiser ir pastiepies par veseliem 4.5cm, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. Augstums ir palicis apmēram tāds pats, taču jumta siluets ir mazliet sarāvies, tā uzlabojot sānu stabilitāti (domājiet “bura” un “sānu vējš”). Tas viss gan nav radījis nekādas dramatiskas dizaina izmaiņas un mazāk acīgie var vienā mierā sajaukt jauno modeli ar veco.

Kā jau ierasts, izmēģināšanai ir piedāvās vissmalkāk aprīkotais modelis ar pilnīgi visu, kas vien šim auto ir iespējams. Tam vajadzētu radīt iespaidu, ka šis ir fantastiski smalks auto, kurā iekāpjot jānovelk kurpes, taču nē. Land Cruiser uzreiz skaidri un gaiši norāda, ka ir radīts darbam, nevis izlepuša saimnieka lutināšanai. Jā, te ir navigācija, te ir ādas sēdekļi, bet tas ir lai neapmaldītos mežā un lai vieglāk nomazgāt dubļus. Īsāk sakot, Land Cruiser izskatās visai prasts. Cieta plastmasa, kā ar cirvi tēsts panelis, milzu “kloķi”, gigantiskas pogas. Izklausās skarbi, bet tas viss ļoti labi iederas, ja mēs atceramies, ka šis ir (iespējams) pasaulē labākais bezceļa auto, nevis luksusa kruīzers ūdeļādas kažokā tērptam un čivauvu klēpī turošam jaunlatvietim. Tiesa, pārdošanas dati gan (man) pārsteidzošā kārtā liecina, ka tikai retais Land Cruiser dodas uz mežu - lielākais vairums kalpo kā ģimenes mašīna bezgala smagajiem pārbraucieniem uz lielveikalu. Manuprāt tā ir zaimošana mašīnas spējām, bet tāda nu ir tā mūsdienu pasaule.






Kas lācītim vēderā? 3.0 litru dīzelis ar 173 Zs un 410 Nm lielu jaudu. Zirdziņu Land Cruiser ir mazāk kā tā lielākajam konkurentam Land Rover Discovery, taču tam ir niknāks griezes moments, kas šādam bezceļa auto ir būtiskāks. Protams, pieņemot, ka ar to brauc purvā vai vismaz velk milzu piekabi, nevis vienkārši dzenās no Mārupes uz Teiku.



Labās bezceļa spējas Land Cruiser nodrošina vesels bars burtu kombināciju - KDSS, AVS, MTM un Crawl Control. Katrs no tiem atbild par ko savu, taču ideja ir viena - padarīt auto stabilāku visos apstākļos (adaptīvā piekare) un optimizēt jaudas padevi dažādos braukšanas apstākļos. Visjautrākais testēšanas ziņā ir Crawl Control. Tā ir nākamā paaudze “Hill Descent” sistēmai, kas pilnībā kontrolē riteņu darbību ne tikai nobraucot no kalna, bet arī braucot augšā. Turklāt tā darbojas arī atpakaļgaitā. Ideja ir vienkārša - ja dikti uzmanīgi jāizbrauc īpaši smags (bez)ceļš, atliek vien ieslēgt Crawl Control, uzstādīt ātrumu un ļaut auto pašam braukt. Šoferim vien atliek grozīt stūri un brīnīties par mistiskajām krakšķošajām skaņām kaut kur dziļi zem motora pārsega. Taču sistēma strādā perfekti. Neviens kalns nav par augstu, neviens purvs par dziļu. Tas, protams, tēlaini izsakoties, taču tiešām nepamet sajūta, ka Land Cruiser spēj pārvarēt jebkurus apstākļus. Mūsu noskatītos meža ceļus ar īpaši stāvajām nogāzēm, ko klāj gandrīz pusmetru dziļš sniegs, Land Cruiser pārvarēja pat bez visu smalko bezceļa sistēmu pieslēgšanas. Neticamās sniega brišanas spējas lika smaidīt un mēģināt arvien dziļākas kupenas un stāvākas nogāzes. Nekas nepalika nepievarēts, atskaitot mūsu skepsi.



Vēl viena lieliska manta, kas palīdz gan bezceļa, gan ceļa apstākļos, ir videokameras. Šim auto tās ir veselas četras - divas sānos, viena priekšā un viena aizmugurē. Ikdienā noder tās visas, pat nemaz nemēģinot nobraukt no asfalta. Kā jau ierasts aizmugures kamera palīdz parkojoties. Tam lieliski noder arī sānu kameras, kas skaidri un gaiši parāda cik tieši maz vietas ir palicis līdz nākamajam auto šajā stāvvietā. Mežā šīs kameras ļauj precīzi manevrēt starp kokiem, bet braucot kalnā palīdzēs neievelties aizā. Savukārt priekšpuses kamera ir ar platleņķa objektīvu, kas lieliski noder izbraucot uz ielas no pagalma vai kādas citas šauras bezizejas, kur nevar saskatīt to, kas notiek sāņus. Platleņķa video ļauj “lūrēt ap stūri” un nenotriekt gājējus izbraucot no pagalma, kā arī tā ļauj redzēt, kas ir priekšā, braucot kalnā, kad mašīna atrodas tādā leņķī, ka pa logu var redzēt vien debesis.

Diemžēl visi šie labumi ir pieejami vien dārgākajiem modeļiem. Ja gribēsiet nopirkt “pliku” auto ar izcilām bezceļa spējām, nāksies palikt gribot. Vai piemaksāt 10-20 tūkstošus, lai tiktu pie Luxury vai Executive modifikācijas. Protams, arī “pliks” Land Cruiser neļaus iestigt kupenā vai palikt kalna pakājē. Lieliskās bezceļa spējas šim auto ir “asinīs”.
Smalkajā izpildījumā auto ir aprīkots ar lielu LCD displeju, navigāciju un jaudīgu audiosistēmu. Nekādi brīnumi gan šeit nav, tas ir standarta Toyota aprīkojums. Navigācijā ir pieejama visai noderīga lieta - nobrauktā ceļa marķēšana. Tas lieliski noder, dodoties mežā vai tuksnesī, jo vienmēr būs iespējams atrast mājupceļu.



Audio sistēma gan nepārliecināja par savām spējām. Lai kā mēs grozītu to 9 skaļruņu sistēmu, vienalga nepamet sajūta, ka visa skaņa nāk no viena paša skaļruņa kaut kur zem paneļa. No vienas puses tādam darba auto tas nav īpaši svarīgi, taču no otras puses maksājot tik bargu naudu, varēja tomēr skanēt pārliecinošāk.

Ergonomika salonā ir visai laba. -20C grādu salā varēja lieliski novērtēt milzīgās pogas - tās var ērti nospiest ar cimdiem. Viens gan ir traucējošs mīnuss - kruīza kontrolei joprojām tiek izmantots puļķis ar pogām, kas stiprinās zem stūres. Būtu beidzot laiks šo pusgadsimtu veco risinājumu izvilkt ērtākā vietā uz stūres. Nemaz nerunājot par to, ka šo puļķi nav ērti lietot, tas arī traucē intensīvi grozot stūri.



Vēl runājot par pogām. Tās ļoti noderīgās sānu un priekšas kameras ir ieslēdzamas tikai bakstoties ar kursoru visai nejēdzīgā izvēlnē ekrānā pie spidometra. Varēja tomēr atrast vietu ērti un ātri nospiežamām fiksētām pogām uz paneļa, jo, ja vēl braucot pa mežu, ir laiks krāmēties ar apakšizvēlnēm, tad pilsētā parkojoties neviens ar to nekrāmēsies.

Vietas salonā ir visai daudz, taču nekāds baigais placdarms tas nav. Ļoti slikti vārdi ir veltāmi durvīs esošajam elkoņu balstam. Tas ir kādus 10 centimetrus par zemu un absolūti nekalpo savam mērķim. Kreiso roku nākas nokārt pārāk zemu, vai stīvēt pārāk augstu uz loga apmales. Kādiem cilvēkiem japāņi ražo šo auto? Īsiem ar ļoti garām rokām? Orangutaniem?



Kopumā vērtējot Land Cruiser 150 ir viens varens auto, ar izcilām bezceļa spējām. Tikai problēma ir tāda, ka to izvēlas nepareizā publika. Ražotājam jau vienalga, galvenais ir pārdot, taču mani mulsina šie nepareizie pircēji. Land Cruiser 150 nu nekādi nav uzskatāms par luksusa auto. Tas ir un paliek darba zirgs, pat ja to apvelk ar ādu un izpušķo ar smalku navigācijas sistēmu. Arī ikdienā braucot ar to ne mirkli nepamet sajūta, ka tu brauc ar traktoru. Ar autobusu. Nevis ar komfortablu, relaksējošu “ģimenes” mašīnu. Kāpēc tik daudz cilvēki izvēlas šos lielos traktorus, ja ne darba, ne hobija vajadzībām tie neplāno nobraukt no asfalta? Ja gribas ko lielu un jaudīgu, ir taču tik daudz “komforta” džipu, sākot ar X3/X5, Q5/Q7 un beidzot ar XC90. Jā, tie nav ne tuvu tik spējīgi purvu brišanā, toties braukšanā pa normāliem ceļiem ir nesalīdzināmi ērtāki un piemērotāki.

Bet nu labi, tā ir cilvēku, ne mašīnas problēma. Pats Land Cruiser 150, kā jau teicu, ir lielisks auto. Vērtējumu zvaigznītēs gan šoreiz nedosim, jo mums nav pieredzes ar tā tiešajiem konkurentiem, tāpēc vērtējums nebūtu īsti korekts.

Toyota Land Cruiser 150. Šībrīža cena 36310(+ papildaprīkojums) Ls (sākumcena 29440Ls)

+ neticami fantastiskas bezceļa spējas
+ ietilpīgs un praktisks salons
+ 4 videokameras atvieglo manevrēšanu
- “bezceļa aprīkojums” pieejams tikai dārgākajām versijām
- nepiemērota audiosistēma


Paldies Wess Motors.










  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Xiaomi MI A2 Lite

75.00 EUR
Pārdod
Sony Xperia XZ1 Compact

135.00 EUR
Pārdod
Leica X2 + viewfinder

650.00 EUR
Pārdod
Palm Phone

95.00 EUR
Pārdod
Pixel 4a

249.00 EUR
Pārdod
Huawei P30

195.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e Black

199.00 EUR
Pārdod
Lietots velo, 26

155.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies