Autors: Kārlis
Aizbraucu uz Sāremā un mazliet iemīlēju Renault RafaleAuto, Testi Šis bija ļoti feins piedzīvojums. Ne tikai tāpēc, ka piedzīvojums, bet arī tāpēc, ka auto. Varbūt pareizāk būtu bijis sākt teikumu ar – šis bija ļoti feins auto. Pirmajā reizē, kad ar to satikos, es to īsti nesapratu. Man likās, ka tā ir tāda pati Arkana, tikai zilā krāsā, taču vēlāk sapratu, ka šis tomēr ir būtiski citādāks auto. Pirmkārt jau – lielāks, jo veidots uz tās pašas bāzes kā Espace. Tikai apvidnieka-kupejas formā.
Konkrētais auto gan nebija pilnpiedziņas, kas sākumā mani mazliet apbēdināja, jo gribēju Sāremas braucienā ielīst arī sliktākos ceļos un meža takās, bet laikam jau labi vien, ka nebija pilnpiedziņa, jo ticība caurgājamībai mani neizbēgami novestu nepieciešamībā meklēt traktoru.
Protams, protams, arī pilnpiedziņas versijā šis nekādi nav bezceļa auto, tomēr zināmu efektu jau visi velkošie rati dot. Ar Rafale lielo brāli (māsu?) Espace gan mums iepriekš sanāca nepatīkama pieredze “bezceļā”, kur auto neglābjami nogrima trīs centimetros rudens lapu. Nu, ne gluži neglābjami – kaimiņa vecais audi palīdzēja izglābt.
Bet, atpakaļ pie Rafale un Sāremas (ne)ceļiem! Auto bija brīnišķīgi piemērots šim mazajam ceļojumam. Tas ir plašs un ērts, kluss, atsaucīgs, ar visu moderno – ko nu var gribēt. Arī pietiekoši taupīgs tādam palielam auto. Un – ļoti noderēja auto automātiskā atslēgšanās un aizslēgšanās. Nav pat podziņa jānospiež, tikai ver vaļā durvis, lai ātrāk tiktu sausumā un siltumā.
Salons ir mazliet savdabīgs, modernais franču avangards. Nekas pārmērīgi traks, bet ievērojami citādāks. Īpaši jau tas slīdošais viduskonsoles rokturis. Tas ir tāds kā vāciņš plauktiņam, bet uz tā ir arī telefona bezvadu uzlāde. Citas funkcijas tam nav, vienkārši rokas balsts, taču ne pārāk stabils, jo ļoti viegli ir to izkustināt.
Spidometra ekrānā arī ir daudz avangarda. Visādi stilizēti elementi, kam nav nekādas pievienotās vērtības. Tikai tāpēc, ka smuki. Man gan personīgi šķiet, ka lielais ekrāns ir nevajadzīgi izniekots, jo faktiski tas rāda tikai ātrumu, nobraukumu un smukas ģeometriskas figūras. Manuprāt, pilnībā pietiktu ar minimālistisku spidometru un papildus informāciju HUD ekrānā logā.
Vēl viens interesants elements ir auto jumtā – tas ir aptumšojošais stikls, kurš “atverams” un “aizverams” pa daļām. Ir forši, ka lielo stikla jumtu var ātri “aizvērt”, lai lieki nespīd iekšā saule, taču atvērts tas nav īpaši dzidrs. Tā gan nav tikai Renault bēda, tādi ir visi šie elektroniski aptumšojamie stikli. Arī jaunais Porsche Macan apbēdināja ar šo.
Savukārt priecēja auto bagāžnieks. Tas ir tiešām vareni ietilpīgs, ideāls šādam braucienam, kad var paķert līdzi papildus jakas, zābakus un tējkannas. Bagāžnieks arī ir pietiekoši augsts, kas, manuprāt, ir bonuss. Daudzi to piemin kā negatīvu lietu, jo esot grūtāk iecelt smagas lietas. Man gan šķiet daudz ērtāk, ja ir mazāk jāpieliecas.
Kā jau sākumā minēju, šis ir ļoti feins auto. Varbūt pat pārāk feins priekš Renault? Varbūt tam piestāvētu kāds papildus radīts “luksuss zīmols”, piemēram, Alipine. Pagaidām Alpine ir tikai kā aprīkojuma līmenis, bet varbūt Renault vajag to ieviest kā atsevišķu zīmolu? Kā Citroenam ir DS. Es gan noteikti neaicinu auto padarīt dārgāku, tie visi jau ir pietiekoši dārgi.
Šis arī ir Renault klāsta dārgākais modelis. Tagad pieejams arī pilnpiedziņas hibrīda versijā. Ar to noteikti varētu iebraukt dziļākos neceļos Sāremā vai Talsos.





 


|
| .
|
|