Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Pushibrīds vai lokomotīve - Nissan Qashqai e-Power

Auto, Testi

Pushibrīds vai lokomotīve - Nissan Qashqai e-Power

Man godīgi jāsaka, ka es biju palaidis garām ziņas par šo modeli. Es noteikti būtu jau iepriekš sapriecājies, jo šī ir brīnišķīga ideja. Elektromobilis, bet ar benzīna dzinēju. Jā, nopietni. Tas ir reizē gan dīvaini, gan ļoti loģiski. Tas gan nav nekāds brīnumlīdzeklis, taču noteikti ir ļoti interesants.

Tātad stāsts ir vienkāršs. Automobilim ir iekšdedzes dzinējs, kurš darbojas tikai kā ģenerators. Tas darbojas neatkarīgi no braukšanas režīma un tas nav sasaistīts ar riteņiem. Tas klusu rūc un cītīgi ražo elektrību, kuru, savukārt izmanto elektromotors, kas dzen auto uz priekšu.

Līdzīgu ideju jau bijām redzējuši iepriekš pirmajos (jaunās ēras) elektromobiļos, kam papildus baterijām bija iekšdedzes ģeneratori. Vislabāk zināmais ir BMW i3, tiesa, tas primāri ir bateriju elektromobilis ar iespēju papildināt uzlādi. Qashqai, savukārt, nav nekāda lielā baterija. Tīri elektrorežīmā ar to tālu neaizbraukt. Bet tas arī nav vajadzīgs, tā nav šī auto būtība.

Kāda ir jēga no šāda iekšdedzes dzinēja kā ģeneratora? Kāpēc gan to nepiejūgt parastā hibrīda režīmā? Pavisam vienkārši - neliekot dzinējam griezt riteņus, tas var darboties daudz optimālākā režīmā. Nevis visu laiku tikt raustīts starp 1-5 tūkstošiem apgriezienu, bet gan darboties kaut kādā savā optimālajā ritmā, radot maksimālu jaudu ar minimāliem izmešiem un mazāku degvielas patēriņu. Turklāt nav vajadzīgas tādas sarežģītas lietas kā pārnesumu kārbas. Protams, sistēmu sarežģī nepieciešamība pēc baterijas un pats elektromotors.

Šo ideju noteikti labi pazīst dažādas būvtehnikas un lokomotīvju meistari. Arī tajos dzinējs ražo elektrību, bet uz priekšu kustina elektromotrs. Ar to gan līdzības beidzas - Qashqai neuzvedas ne kā traktors, ne vilciens.


Braukšana ir ļoti feina. Kā jau ar elektromobili. Auto ir ļoti atsaucīgs, vienmērīgs un paredzams. Mani priecē, ka japāņi nav pārcentušies ar jaudu. Pēdējā laikā visi ir teju apsēsti elektromobiļus taisīt super jaudīgus. Šis nebūs tas auto, kas pie starta pārkārto iekšējos orgānus. Un tas ir labi. 140 kilovati (190zs) ir pilnīgi pietiekami komfortablai un patīkamai braukšanai.

Iekšdedzes dzinēja darbību īsti ietekmēt nevar. Tas dzīvo savu dzīvi, ja vien nav ieslēgts EV režīms, kurā auto cik spēs brauks nedarbinot rūcēju. Dinamiski braucot gan var sākt arī dzirdēt “benzīnnieku”. Tas pacels apgriezienus, lai saražotu arvien vairāk elektrības potenciālajiem nākamajiem paātrinājumiem.

No īstajiem elektromobiļiem Qashqai ir aizguvis arī e-pedāli. Tas ir režīms, kurā auto vadīt var [gandrīz] tikai ar vienu pedāli. Atlaižot “gāzes” pedāli auto automātiski sāks bremzēt. Šis ir brīnišķīgs risinājums un es dusmojos par katru elektroauto kurā nav šī iespēja. Ar vienu pedāli braukt ir ērti un loģiski.

Diemžēl gan jāsaka, ka šis auto mazliet pieviļ. Pirmkārt, e-Pedal ir katru reizi jāieslēdz - tas nepaliek vienēr aktīvs. Un otrkārt, tas neaptur auto līdz pilnīgai apstāšanās. Pie kaut kādiem 5-10kmh tas padodas un ļauj auto braukt uz priekšu. Nu kāpēc Nissan tā vajadzēja? Kāpēc nevarēja likt apstāties līdz nullei? Priekš kam man jāaiztiek bremzes pedālis, ja to var atstāt tikai ārkārtas situācijām.

Vēl mani nepatīkami pārsteidza spidometra ekrāns. Tas ir liels un košs un tājā šķietami ir daudz visa kā, bet reāli tas spēj parādīt ļoti ierobežotu informācijas klāstu. Tam ir arī iespēja mainīt vizuālo noformējumu, taču ir tikai divi veidi no kuriem viens ir tik bezjēdzīgs, ka to var uzskatīt par neeksistējošu.

Un tad neizbēgami ir jāpiemin patēriņš. Es biju cerējis, ka šis e-Power formāts tomēr nodrošinās mazāku patēriņu. Es nezinu uz ko tieši es cerēju, bet vidējie 7.4 litri uz pārsvarā šosejas režīmā brauktajiem kilometriem man šķiet par daudz. No otras puses, parastais Qashqai man apēda 11 litrus. Tātad tomēr ir būtiska starpība.

Tāpat starpība ir arī cenā. Teju 9 tūkstoši. Tā ir jaudīga piemaksa par daļējo elektrifikāciju. Par to pašu naudu sanāk jau krietni lielākais X-Trail.

Man ļoti patīk šī ģeneratora ideja. Tas ļauj baudīt elektromobiļa gaitu bez satraukuma par uzlādi. Tieši kā viņi saka savās reklāmās. Brauc ar elektromobili, bet lej degvielu. Ātri, vienkārši un jaudīgi. Ja vien tā cenas starpība nebūtu tik jaudīga.



Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022

Nissan Qashqai e-Power 2022


Vairāk foto





















  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Realizācija Tup un Turies