Autors: Kārlis
Negaidīti feins - VW Arteon Shooting Brake 2021Auto, Testi Man bija uzreiz skaidrs, ka šis auto mani neuzrunās. Tas ir zemais “gludeklis” un tie man šķiet nepraktiski. Tas ir sportisks, tātad vēl nepraktiskāks un neērts ikdienas braukšanā. Plus, tas ir stilīgais auto pēc savas būtības - tātad atkal garām. Man patīk loģiski, praktiski, ērti auto. Shooting Brake taču man nevarētu patikt? Un tad es izbraucu.
Ha! Tas ir brīnišķīgs auto. Jā, jā, dārgs un tā, bet viņš visu dara lieliski. Ir ērts, brauc komfortabli, ir milzīgi ietilpīgs, izskatās lieliski un neēd traki daudz degvielas pat entuziastiskāk braucot. Ja cena nav šķērslis, šis noteikti ir jāizskata. Viennozīmīgi foršāka izvēle par kādu krosoveru.
Šim konkrētajam ir 2 litru TSI dzinējs ar 190 zirgiem. Ir pieejams arī 1.4 hibrīds un 2 litru dīzelis dažādās jaudās. Niknākais ir 320 zirgu TSI. Man gan liekas, ka šim auto nepiestāvētu būt tik niknam. Tas tomēr ir vairāk “grand tour” - ērts tālo braucienu vāģis, nevis karstais skrējējs. Un šādā režīmā ar tiem 190 pietiek atliektiem galiem.
Varbūt pilsētā būtu mazliet neērtāk kā kādu īsāku un augstāku auto, bet nekādu bēdu tāpat nebūs. Nu, dziļā pļavā ar šo neiebrauksi. Tas ir diezgan zems auto. Bet gulošos policistus arī neskrāpē.
Es tiešām jutos pārsteigts cik ļoti man auto patika. Neskatoties uz stilīgo šūtingbreiku (kas nozīmē elegantāka paskata universāli) tas ir ļoti saprātīgs auto. Un ērts! Vai es jau teicu, ka tajā ir ļoti daudz vietas? Gan pašiem, gan mantām? Ja kāds domā par Arteon parasto - saņemieties uz SB! Tas ir to vērts!
Es neesmu gonščiks tāpēc nepateikšu kā auto uzvedas pie super lielajiem ātrumiem. Man tas nešķiet aktuāli. Bet uz mūsu šosejām ar steidzamu apdzīšanu nekādu problēmu nav. Rauj uz priekšu jaudīgi, turas stabili. Brauc tikai!
Ok, ok, ir lietas, kas man šajā auto nepatīk. Piemēram Head Up ekrāns. Tas nespīd vinekārši logā, bet izbīda papildus mazo lodziņu kurā atstaro informāciju. Man ļoti patīk HUDi, bet šis šķita tik neērts, tik uzkrītoši izbīdīts ekrāns, turklāt diezgan zemu, ka lielākoties to vispār neizmantoju.
Un tad ir pati lielākā nelaime, ko folksvāgens uzstājīgi sāk likt visos savos auto. Es tiešām gribu cerēt, ka cilvēki vienkārši sāks mukt no folksvāgeniem un viņi beidzot attaps, ka tā lieta ir jāmaina. Tās ir skārienjutīgās pogas uz stūres. Piedodiet, bet tas ir vienkārši idiotisms. Pogas atrodas uz viena kopīga paneļa, tās nav atdalītas un nav iespējams sataustīt. Lai pareizi trāpītu uz vēlamās pogas ir vienmēr uz to jāpaskatās. Pogas nav normāli nospiežamas, tā vietā viss panelis nodreb, kad uztver spiedienu. Reāli tu pogu nospied un tikai pēc tam tā noreaģē kā nospiesta. Pilnīgi nejēdzīgs koncepts.
Turklāt ir vēl papildus bonuss - kad auto apstājas un izslēdz dzinēju - pogas pazūd. Tām tiek izslēgs izgaismojums un paliek vien melns neaktīvs panelis. Ko gan tur spaidīt pie izslēgta dzinēja? Piemēram audio skaļumu. Baksti pirkstu pa mēmo panelīti un pilnīgi nekas nenotiek. Protams, protams, “īstās” skaļuma pogas ir tupat uz paneļa blakus ekrānam, bet kas tas par absurdu, ka kādas pogas pēkšņi var nedarboties un ir jālieto alternatīvas? Kā tieši šis risinājums ir labāks par vienkārši mehāniski nospiežamām pogām kuras esam lietojuši jau simtiem(?) gadu?
Es varu pieņemt, ka klimatkontrolei un citām lietām panelī ir skārienjutīgās pogas, bet uz stūres? Pogas, kas ir bieži jālieto (skaļums, kruīzs utt)? Nē, atdodiet Normālas Pogas!
Cenas SB ir no 40 tūkstošiem. Šis konkrētais aprīkots ar R Line paketi ir pie 55 tūkstošiem. Tas ir daudz, nenoliedzami. Bet šis ir īpašāks auto. Man nav iebildumu, ja tas maksā dārgāk. Atceraties kurš auto vēl maksā 50 tūkstošus? T-Roc. Lūk, to es nesaprotu. Bet šis, ok. Kā jau teicu, ja maciņš ļauj - šo ir vērts apskatīt. Bauda braukt un prieks atskatīties. Ko vēl vairāk var gribēt!
|