Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Citroen DS4 - Elegantā šizofrēnija

Auto, Testi

Tests: Citroen DS4 - Elegantā šizofrēnija

Vārds «šizofrēnija» tulkojumā no grieķu valodas nozīmē «psihes sašķelšanās». Tā var izpausties divējādā orientācijā, piemēram, slimais ārstu uzskata par savu radinieku, bet tajā pašā laikā izturas pret viņu kā pret ārstu”. Kāds gan šim psihiskās slimības aprakstam sakars ar jaunu franču automobili? Izrādās — vistiešākais. Tiesa, “kaite” nav jāārstē un 
“slimnieks” nav jāizolē. Gluži pretēji — ar to ir jāiepazīstas, jāsadraudzējas un jāizbauda tā kompānija.

DS4 ir pirms pāris gadiem Citroen uzsāktā eksperimenta iekarot “premium” automobiļu segmentu kārtējais rezultāts. Pirmais bija DS3, kurš jau ir guvis lielu popularitāti un atzinīgus vārdus no Eiropas auto pircējiem un kritiķiem. DS3 ar savu smalko stilu un sportisko garu ir samulsinājis nevienu vien Mini Cooper kārotāju, liekot pieņemt iepriekš neiedomājamu lēmumu par labu francūzim.

Mazā brāļa panākumu iedvesmots, “premium” segmentu iekarot ieradies krietni lielākais DS4. Arī šim par pamatu ņemts ir “parastais” Citroen, šajā gadījumā C4. Modelis gan ir piedzīvojis visai ievērojamas pārmaiņas. Pirmkārt, no “golfiska” hečbeka tas ir pārtapis par visai slaiku kupeju ar slīpu aizmuguri un durvīm, kas pirmajā brīdī liek domāt, ka šī patiešām ir divdurvju kupeja. Taču ar to vēl vizuālās izmaiņas nebeidzas un, lai burtiski izceltu DS4 starp citiem satiksmes dalībniekiem, auto par pāris centimetriem ir palielināts klīrenss, tādējādi radot tādu kā krosovera sajūtu. Par laimi, paaugstinātais smaguma centrs nav atstāts bez uzmanības un auto piekare ir padarīta krietni stingrāka, tādējādi uzlabojot sportisko garu un samazinot jūrasslimības risku līkumos. Tiesa, piekares stingrība nes līdz arī ēnas pusi - asi ceļa nelīdzenumi, piemēram tramvaja sliežu šķērsošana, rezultēsies pamatīgā “spērienā” pa aizmugurējo asi.


Dēesčetri salons pārsteidz ar savu pogu, slēdžu, kloķu, ekrānu un lampiņu pārpilnību. Acīmredzot francūži nav saņēmuši zīmīti ar autobūves jaunā minimālisma tendences norādēm. Vai arī gluži vienkārši tipiskā francūžu garā ir to noignorējuši un lepni sagāžot bereti uz otriem sāniem devušies pilnīgi pretējā virzienā. Rezultāts gan nepavisam nav slikts un noteikti iederas DS4 izsmalcinātajā tēlā. Tiesa, vismaz pogu daudzums reizēm ir mulsinošs. Piemēram uz stūres ir veselas 16 pogas un slēdži - paies ilgs laiks, līdz pirksti ietrenēsies neskatoties nospiest attiecīgajā brīdī vajadzīgo. Milzīgais pogu daudzums, šķiet, mulsina arī pašu auto audiosistēmu, kura nezin, ko iesākt ar vismaz četrām no tām, klausoties mūziku no pieslēgtā mobilā telefona — ekrānā parādās vien bezpalīdzīgi paziņojumi “Unsupported key”.

Pārsteidzošā kārtā francūži ir noignorējuši vēl vienu mūsdienu tendenci - bezkontaktu atslēgu - un DS4 ir piedarbināms vecajā labajā stilā, iespraužot un pagriežot.

DS4 pieejams ar vairākiem dīzeļa un benzīna dzinējiem, kuru klāsta augšgalā ir lieliskais 1.6 litru turbomotors ar 200 zirgspēku jaudu. Šis ir tas pats dzinējs, kas izstrādāts sadarbībā ar BMW un pieejams gan Peugeot RCZ, gan Mini Cooper S. Tas ir ļoti atsaucīgs, elastīgs un apvienojumā ar DS4 mākslīgi dobjo izpūtēja troksni - provocējošs. Ja vien to ļautu mūsu ceļi (un satiksmes noteikumi), visiem sešiem pārnesumiem “izkosties cauri” varētu atkal un atkal. DS4 patiesi spēj ievilkt smaidu sejā ar savu nebeidzamo entuziasmu.

Dažkārt gan nepamet sajūta, ka auto ir mākslīgi radīts kompromiss un sportiskais gars tam nav iedzimts. Stūre nešķiet pietiekami informatīva un, ja gribēsies “kārtīgi uzmīt” straujā līkumā, tad labāk to ir turēt stingri abās rokās, citādi auto tiks strauji parauts uz tā riteņa pusi, kuram šajā brīdī būs labākā saķere. To der paturēt prātā, ja gribas būt īpaši “lecīgam” pilsētas satiksmē.

Neatkarīgi no braukšanas stila jāņem vērā arī pamatīgi ierobežotā redzamība, pateicoties apbrīnojami (sliktā nozīmē) zemu novietotajam atpakaļskata spogulim. Tas ir burtiski acu augstumā tādējādi pamatīgi bloķē priekšējā loga labo pusi. Būs pamatīgi jāpastaipa kakls, lai nogriežoties nenotriektu gājējus.

Neskatoties uz to, ka DS4 pamatā ir saprātīgs, ietilpīgs un praktisks C4, auto pamanās pārsteigt ar virkni absurdu risinājumu. Lielākā daļa no tiem ir atraduši vietu aizmugurē. “Stils prasa upurus” acīmredzot ir dizaineru mantra, jo patiesi elegantajam auto ir pamatīgi sakropļota funkcionalitāte. Aizmugurējās pasažieru durvis ir tikušas pie nejēdzīgi gara un asa pagarinājuma, kas šķiet tā vien tīko nodurt neuzmanīgāku pasažieri un iebuktēt cita auto sānu stāvvietā. Kad šis aukstais ierocis ir apiets, var mēģināt iesēsties aizmugurē. Uzsvars ir uz „mēģināt”, jo, ja vadītājs ir mazliet garāks par vidējo, tad aizmugurē iekāpt būs teju neiespējami, ja jums ir kājas. Ja nu tomēr būs izdevies tur ielocīties, tad sēdēšana būs kā tankā. Ne tik vien šaura, bet burtiski iesprostota, jo stilīgā durvju forma neļauj atvērt logu. Nemaz. Stils tiešām prasa upurus. Reizēm nevietā.

Tajā pat laikā DS4 bagāžnieks ir salīdzinoši ietilpīgs un tajā varēs iekraut ne vien ceļasomas, bet vajadzības gadījumā arī veļasmašīnu. Savdabīga izvēle par labu kravai - šādam “premium” klases krosover-kupejas tipa automobilim daudz labāk piestāvētu mazāks bagāžnieks un ērtas sēdvietas aizmugurē. Tomēr nekā, francūži uzskata savādāk.

Visu šo pogu, motora, durvju, logu un stila rezultātā iegūstam auto, kura dvēsele atšķiras no būtības un uzvedība no emocijām. Tas domā, ka ir krosovers, bet uzvedas kā kupeja. Radīts no universāla hečbeka, bet kļuvis nepraktisks. Un, galu galā, pārstāv Citroen, bet maksā kā Lexus. Citiem vārdiem sakot - DS4 ir ļoti eleganta šizofrēnija.

Citroen DS4 Sport Chic

Dzinējs: 1.6 turbo
Jauda: 200 Zs
Patēriņš: 6-9 l /100 km
Paātrinājums: 8.5 s
Ātrums: 235 km/h
Cena: 30 000 eiro (sākas no 18 000).

+ kičīgais dizains
+ salona apdares kvalitāte
+ sportiski provocējošais dzinējs
+ pagarinātais vējstikls

- stila vārdā upurētais praktiskums
- nepamatotā podziņu pārbagātība

Paldies Veho!

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv











  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

179.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

345.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

459.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Razer Core X Chroma - eGPU

250.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies