Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Lexus UX Electric - tāds pats, tikai labāks

Auto, Testi

Lexus UX Electric - tāds pats, tikai labāks

Leksusuks. Man patīk Lexus. Viņos ir kaut kaut kas foršs. Ne jau tikai tas pašsaprotamais luksusa dzīves apsolījums, bet tie auto ir tiešām feini un patīkami. Lielākoties tie ir pielāgoti ērtai braukšanai un tikai daži modeļi ir sačakarēti ar sportisko garu. UX arī ir tīri jauks, kaut drusku jau skrien pēc tāda sportiskāka pilsētnieka tēla.

Ar “parasto” UX tikos pirms diviem gadiem. Ja pareizi atceros, man viņš patika. Traucēja tikai “sportiskā” modeļa viltus sportiskums. Ar šo elektrisko UX viss ir citādi. Nu, ne viss, bet tas tomēr atšķiras. Tīri pēc sajūtām.

Auto viennozīmīgi ir dinamisks. Kā jau visi elektromobiļi - no nulles tas paātrinās zibenīgi ātri. Tas nespēj sasniegt lielus ātrumus ļoti strauji, bet klasiskajos pilsētas ātrumos - raķete. Bet! Auto ir smags. Kā jau elektromobilis. Un tas nozīmē, ka tam ir patīkamāka, vienmērīgāka gaita. Nav gluži peldoša vanna kā LS vai pat RX, bet tomēr - daudz patīkamāk braukt, kā cietajos, nervozajos “sporta” krosoveros.

Pats auto gan ir pārsteidzoši vecmodīgs. Un arī tas man patīk. Šeit ir neliels displejs spidometrā, bet, piemēram, baterijas uzlādes līmenis tiek rādīts ar “analogo” bultiņu gluži kā degvielas līmenis “parastajā” auto. Infoizklaides ekrāns ir tālu, maziņš un nav skārienjutīgs - tas jāvada ar skārienpaliktni. Daudzi ļoti sūkstās par šo Lexus skārienpalikti, bet man nav tik skarba attieksme. Drusku jāpiešaujas un tad viss aiziet. Var pat šļūkāt ar kursoru pa ekrānu nemaz neskatoties tam virsū. Tas ko gribētos gan ir vairāk tiešās piekļuves pogas. Divas. Vienu priekš Carplay un vienu klimatam. Viss pārējais tajā ekrānā tāpat ir pilnīgi lieks.


“Pārnesumu kloķis” atrodas kur parasti - arī tas nav modernizēts kādā stilīgu podziņu formātā. Šķiet Lexus apzināti izvēlas ļoti konservatīvus risinājumus, lai pircējiem būtu pēc iespējas vienkāršāk adaptēties elektromobilī. Ja tu esi pieradis pie viena “klasiskā” stila, tad pēkšņi iekāpt, piemēram, VW ID4 būs mazliet šoks. Tāpēc drošāk ir droši - neko nemainīt. Tikai paša auto darbības principu.

Brauc auto labi. Kā jau teicu - dinamisks, bet nav kaitinoši sportisks. Varēja būt mazliet klusāks. Tā kā dzinēja rūkoņas nav, var labi dzirdēt riepu dūkoņu. Protams, šis ir “mazais lētais” Lexus, tāpēc tam var piedot zināmus “traucēkļus”.

Drusku gan negribas piedot ergonomiku. Visas pogas ir ērtas un saprotamas, bet pie stūres ir dikti maz vietas. Visaugstākajā stāvoklī pacelta stūre man šķita, ka atrodas viszemākajā stāvoklī. Knapi plaukstas biezuma attālumā virs kājām. Tas nu gan nav korekti. Jā, auto nav liels, bet vieta salonā ir pietiekama. Taču stūre jārīvē pa kājām. Kāpēc gan nevarēja iedot vēl pāris centimetrus regulēšanas diapazonam, lai arī garāki cilvēki var ērti braukt? Tiesa, mūsu pusē jau tāpat uzvarēs aizspriedumi un šis būs primāri “sieviešu auto”. Kas ir drusku stulbi, bet ko tu padarīsi ar tiem vīriešu ego, kas pieprasa tikai milzīgus vāģus…

Par elektrisko pusi runājot, šim auto ir kāda ļoti interesanta īpatnība - divas pieslēgvietas. Vienā auto pusē ir Eiropas standarta Type2 pieslēgvieta, bet otrā pusē Japāņu Chademo rozete. Ātrā - 50kWh uzlāde iespējama ar Chademo. Ikdienā gan ieteicams lietot lēno uzlādi, kas ir saudzīgāka akumulatoram.

Ar pilnu uzlādi šis auto oficiāli sola nobraukt 300 kilometrus. Praktiski pēc vairākkārtīgām pilnām uzlādēm, auto man rādīja 267 kilometrus. Bet, tie tiešām arī tad bija tie solītie 267 kilometri. Nebija tā kā citiem elektro auto, kad nobraucot septiņus kilometrus no rādītāja pazūd desmit. Šeit neatkarīgi no braukšanas režīma, ieslēgtajiem patērētājiem utt - kilometri dila tieši kā solīts. Tiem tiešām var uzticēties un ar to pietiek, lai šādu auto varētu lietot ikdienā. Protams, tālajos ceļos būs jāieplāno uzlādes punkti, bet ar pusstundiņu pietiek, lai iedzītu iekšā vēl ekstra 100 kilometrus. Vismaz man tā saucamais “range anxiety” (iespējamā nobraukuma satraukums) ir pazudis.

Satraukums nav pazudis par cenu. 50 līdz 63 tūkstoši. Barga cena. Bet. Šis ir Lexus. Un šis ir elektromobilis. Saliekot to kopā, cena nav tik traka. Pat “elektriskais golfs” - ID3 lielajā aprīkojumā maksā virs 40 tūkstošiem.

Man šķiet, ka šis varētu būt diezgan populārs auto. Savā nišā, protams. Ja tev interesē premium segmenta neliels krosovers, tad neizbēgami tu jau tāpat skaties uz UX. Tad atliek tikai drusku plašāk atvērt maciņu un ņemt ciet elektrisko versiju.






Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021


Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021

Lexus UX300e 2021


  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Realizācija Tup un Turies