Autors: Kārlis
Gandrīz, bet tomēr nē - Dacia Jogger 2023Auto, Testi Šis ir tik tuvu ideālam auto, ka gribas smilkstēt. Tas ir ļoti ietilpīgs, bet nav milzīgs, tas ir gana ērts, tas ir optimāli aprīkots un tas ir gana ekonomisks. Turklāt darbojas arī ar gāzi. Ja vien nebūtu tās septiņas sēdvietas…
Zinu, zinu. Tieši tās septiņas sēdvietas ir tas, kas šo auto padara unikālu un konkrētajā sektorā iekārojamu. Tam faktiski nav konkurentu, jo nākamais septiņvietīgais auto maskā jau vismaz divas reizes vairāk. Tad kāpēc es par to burkšķu? Jo es gribu, lai šis auto ir piecvietīgs. Bet - ērti piecvietīgs. Diemžēl tas tāds nav arī tad, ja trešo sēdekļu rindu izņem ārā un atstāj šķūnītī.
Lai džogerī iespiestu to trešo sēdekļu rindu, otrā rinda ir dikti sastumta uz priekšu. Tas nozīmē, ka tā ir diezgan neērta. Tur nav vietas kājām pasažieriem un pat iepirkumu maisiņu īsti nevar nolikt uz grīdas aiz šofera. Tur ir patiesi maz vietas. Arī trešajā rindā ir maz vietas, bet pie tā jau esam pieraduši un ar to rēķināmies.
Ja šim auto varētu izmest to trešo rindu pavisam, savukārt otro atbīdīt kādus divdesmit centimetrus atpakaļ, es to uzreiz pasludinātu par gada auto šogad un visus turpmākos pārskatāmos gadus. Kā jau teicu, tas ir ērts, ietilpīgs, tam pieejams minimāli vēlamais aprīkojums, tas ir gana jaudīgs savām vajadzībām un pietiekoši ekonomisks.
Nu, labi. Ir vēl viena bēda, kas man traucē būt stāvus sajūsmā par Jogger. Tam ir īpaši mazas priekšējās durvis. Tās ir ļoti zemas un katra iekāpšana un izkāpšana man ir ļoti neērts pasākums, ja nevēlos riskēt sasist galvu. Aizmugurē šādas bēdas nav. Tur durvis ir līdz jumtam un vietas pietiek visiem. Bet priekšā - jālokās.
Tas ir tāpēc, kas auto priekšējā puse ir aizgūta no mazākā Sandero. Savukārt viss, kas ir aiz priekšējiem sēdekļiem ir taisīts no jauna un attiecīgi atbilstošs augstajam profilam. Žēl, ka budžetā pietrūka līdzekļu arī priekšējo durvju pārbūvei. Tiesa, tad šis auto vairs nemaksātu to saldo zemo cenu.
Šobrīd Jogger pieejams no bišķi pāri 17 tūkstošiem. Tas gan arī vairs nav baigi maz, taču ja ņemam vērā, ka klasiskais golfiņš maksā teju 10 tūkstošu vairāk, tad saprotam, ka Dacia arvien ir Dacia.
Drusku dārgākā aprīkojumā - kā testa auto - ir pieejama arī atpakaļgaitas kamera, kruīzs, bezkontakta atslēga un pat bezvadu CarPlay. Šeit gan nav bezvadu telefona uzlāde, toties ir divas USB ligzdas. Ja vēl kruīzs būtu adaptīvais, tas būtu viss ko vajag. Ok, vēl tomēr vajadzētu glāžu turētājus aizmugurē. Interesanti, ka aizmugurē pasažieriem ir pieejami galdiņi, bet nav glāžu turētāji.
Un vēl tā gāze. Auto pieejams ar viena litra trīscilindru dzinēju, kas ir vai nu tikai benzīna variantā, vai ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu. Vienkārši nospied podziņu LPG un brauc lētāk.
Gāzes režīmā uz šosejas auto patērē ap 9 litriem, savukārt benzīna režīmā ap 6 litriem degvielas. Tas nav baigi maz, bet, nu, dīzeļu ēra tāpat ir beigusies un varam aizmirst par super zemajiem cipariem. Toties aizbraukt var tālu. Gāze+benzīns režīmā var mierīgi nobraukt 1000 kilometrus. Tas ir visai forši.
Ja ģimenē (vai kolektīvā) nav gari cilvēku, tas šis būs ļoti labs auto. Diemžēl, ja gadās kāds garāks, tad tam būs vai nu īpaši jāsalokas iekāpjot priekšā, vai jāupurē kājas sēžot otrajā vai trešajā rindā. Es ceru, ka Dacia labi nopelnīs un varēs atļauties nākamo modeli uztaisīt ērtāku arī tiem, kam galīgi nerūp tā trešā sēdekļu rinda.
Attēlos 2022. gada modelis ar līdzīgu aprīkojumu, bet nelielām dizaina elementu izmaiņām.
|