Autors: Kārlis
Testi, Auto |
Bijām aizbraukuši ekspedīcijā uz ārzemēm. Uz Hījumā salu. Ar jauno Tiguan. Nu, Tiguan pats par sevi nav baigi, baigi jauns, bet tam ir jauns dzinējs - 240 zirgu dīzelis. Jaudīgāks. Mēs gan tādi taupīgi braucēji, tāpēc īpaši to jaudu netrenkājām. Vairāk rūpēja pretējie parametri - taupīgums.
Nobraucām teju tūkstoš kilometru. Daudz pa strikti ierobežotajām šosejām, bet diezgan daudz arī pa mazajiem meža un piekrastes celiņiem, govju takām un vāji saskatāmām riepu sliedēm akmeņainajā salas piekrastē. Pļavas un purvus neizbraukājām gan, primāri tāpēc, ka tāpat pietiek celiņu kur braukt, bet arī tāpēc, ka auto bija aprīkots ar visai sportiskām šosejas riepām, kas īstos dubļos sagādātu tikai raizes.
Mēs regulāri braucam pa visādiem maziem lauku un mežu celiņiem un regulāri iesmejam par cilvēku tieksmi pēc krosoveriem. Nu, nevajag jau normālos apstākļos nevienam to apvidnieku. Bet kaut kā gribās. Arī mūsu piedzīvojumos vismaz 90% pietiktu ar parasto auto. Pāris reizes gan mērķtiecīgi izvēlējos Offroad braukšanas režīmu. Vietām ceļš veda pa diezgan “šķidru” oļu ceļu un gribējās pārliecību, ka visi četri riteņi kust un nevajadzēs slīpo krasta nogāzi forsēt atkārtoti. Viss izdevās. Oļiem skrapstot bez bēdu un bez aiztures tikām visur kur nu vien deguns un Google karte rādīja. Jā, neticami, bet pat vismazākās Hījumā “govju takas” ir iezīmētas kartēs, kas smuki rādās lielajā ekrānā paneļa vidū.
| |
| |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Tas par to sacīkšu auto ir ražotāja apgalvojums. Man jau liekas, ka līdz sacīkšu auto tur ir ļoti tālu (nevis tāpēc, ka trūktu jaudas, bet tāpēc, ka ir par daudz komforta). Ja citi šī auto testētāji solīja noplēst tā riepas, man bija cita ideja - paskatīties uz GTI TCR kā uz ikdienā lietojamu auto.
290 zirgspēki, 5.6 sekundes, 250km/h… Tas viss ir forši, bet cik l uz 100km? To es tā īsti nemaz neuzzināju, jo folksvāgens ir pacenties uztaisīt tik nesaprotamu interfeisu, ka viss ko es redzēju ekrāna bija momentānais patēriņš un patēriņš “kopš starta”. Abi ir bezjēdzīgi kopējās ekonomijas noteikšanai.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Mobilie |
Vispirms tas bija Samsung. Pēc tam sekoja Huawei. Un tagad arī OnePlus izdomāja, ka tiekšanās pēc bezjēdzīgas ailītes specifikāciju tabulā ir pareizais ceļš.
Runa ir par ekrāniem ar nolocītajām malām. Kad Samsung to ieviesa, viņiem bija ideja ekrāna malas izmantot īpašām notifikācijām. Bet vēlāk visi uzsēdās uz šī viļņa, jo ar nolocītu ekrānu var izlikties, ka tas ir lielāks un, ka telefona rāmis ir mazāks. Tādējādi iegūstot maģisko “ratio” - ekrāna/malu attiecību - arvien lielāku un lielāku.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Mobilie |
Pirmkārt, nu, pareizāk sakot - nulkārt - tam telefonam ir nenormāla kamera. Tagad par pirmkārt - izrādās, ka karstgalvji, kas to aparātu pērk tagad, komplektā saņems arī viedpulksteni. Es vēl neesmu pie tā ticis - tikai mazliet apgrābstīju, pulkstenis kā pulkstenis - bet ražotājs sola, ka tam ir baigās dižās spējas. Triatlona režīms, pulsa mērītājs un vēl viss kas, bet kas man lika tam pievērst uzmanību - divu nedēļu baterija! Tas izklausās reāli aizdomīgi. Kaut kad notestēšu, varbūt pastāstīšu kā gāja.
Otra lieta ir austiņas. Nosacīti bezvadu. Praktiski tomēr ar vadu, bet tādu, kas karājas ap kaklu un nav jāpiesprauž telefonam. Es bezvadu austiņas sāku lietot apmēram pirms gada un... vairs negribu skatīties atpakaļ. Jā, ir jāatceras tās uzlādēt, bet tā ērtība, ka tev nekas nekur nav jāsprauž un nekādi vadi nemaisās gar rokām - tā ir zelta vērta. Es gan neesmu lietojis šādas uz kakla karamas austiņas.
Viens labums gan ir šāda tipa ausīm - tās nav jāglabā īpašā kārbiņā. Vienkārši uzkar kaklā vai iemet somā. Lai uzlādētu tās vienkārši jāpārplēš uz pusēm. Nopietni. Vadam pa vidu izrādās ir USBC štekeris. To izrauj un pieslēdz turpat pie telefona, lai uzlādētu. Izklausās ērti.
Man patīk, ka jaunajiem telefoniem sāk dot līdz dažādus labumus. Tas mazliet (mazliet) attaisno tās šausmīgās telefonu cenas. Diemžēl labumus līdz dod tikai pirmajiem.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Ziniet, kas ir skumji? Pie mums vairs nebūs pieejams Lexus GS. Tas bija viens no pirmajiem auto ar ko Kakao vispār sāka savus auto apskatus. Pirms 13 gadiem, akmansdievs! Bet! Ziniet, kas nav tik skumji? Tas, ka vietā būs šis ES modelis.
Izmēros tas ir apmēram tāds pats, kaut skaitās mazliet mazāks. Taču luksus- un leksusīgumā praktiski ne ar ko neatšķiras. Vienīgi ar piedziņu. Šis ir priekšpiedziņas auto, kur GS, protams, bija ar stumjošo aizmuguri. It kā jau gribas gausties, ka īsti glaunam auto piedien tā aizmugures piedziņa, bet praktiski - nu, nav pilnīgi nekādu bēdu braukt ar ES.
Lexus man vienmēr ir patikuši. Kaut kā viņi prot apvienot modernu dizainu apvienot ar klasiskām ērtībām. Es pilnībā saprotu, ka dizains var rī nepatikt. Tas ir īpašs. Tāpēc arī man tas patīk. Tas nav garlaicīgs. Turklāt šis, tāpat kā citi Lexus, rada to lielisko nepiespiestības sajūtu. Iekāp un brauc. Ļoti maz vajag pielāgoties auto īpatnībām. Tas ir lielākoties pašsaprotams, ērts, ergonomisks. Nu, izņemot dažas lietas.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Foto, Tehnika |
Lexar nupat pieteica pasaulē pirmo SD karti ar 1 terabaita ietilpību un viss internets ir sajūsmā. Tā ir SDHC/SDXC UHS-I karte, kas lietojama visvisādās foto un videokamerās. Tā maksās 500 dolāru tur, un ej nu sazini cik šeit. Bet nav svarīgi, cik tā maksās - nepērciet to!
Ir cilvēki, kas joprojām iesaka izvairīties no lielas ietilpības atmiņas kartēm, jo tām ir viens liels risks. Ja tās nobrūk, tad sanāk pazaudēt ļoti daudz materiāla. Bet man tā nešķiet liela problēma. Vienalga cik liela karte, ja tā nobrūk, būs bēda. Tāpēc vienmēr vajag lietot divas kartes (jums visiem taču ir kameras ar diviem slotiem?) un/vai regulāri tās izlādēt un bekapot. Nekad neturi pilnu karti kamerā. Uzreiz pēc bildēšanas/filmēšanas ņem un izlādē datorā vai cietajā diskā (kurš uzreiz tiek bekapots vēl vismaz divās versijās, vai ne?).
Tas, kāpēc es iesaku izvairīties no šīs kartes, ir ātrums. Pareizāk sakot lēnums. 633X. Tas ir 95MB/s lasīšanas un 70MB/s rakstīšanas ātrums. Tas mūsdienās nav normāli. Izvelc kalkulatoru un izrēķini cik ilgi tev paies pārkopēt terabaitu. Pa to laiku var uztaisīt, uzcept un apēst picu!
Ja tu daudz maz nopietni darbojies ar foto un video, tad - pirmkārt tu jau to pats zini, bet ja nu tomēr nē - vienmēr investē ātrās kartēs. Vismaz 150MB/s. Vislabāk 300MB/s. Jā, tās kartes ir šausmīgi dārgas, bet ietaupīs tev 2x, 3x, 5x vairāk laika. Un varbūt tev liekas, cik tad tur karti izkopēt... oi, ļoti. Tas var būt tik nenormāli ilgi.
Man laimējies lietot Sony 300/299 kartes un es nevaru vairs iedomāties lietot kaut ko zem 100/100.
| | |
|
|
| | |
Autors: Kārlis
Avio |
Iesi uz aviošovu! Turklāt veseliem diviem! Pirmais ir jūlijā Ādažos, otrais augustā Tukumā. Abi ir jāredz!
Tātad, Ādažos pasākums notiks 21. jūlijā. Jā, tas pārklājas ar Positivus, bet tas pat ir labi, jo tas nav pārāk tālu (braucot gan no Rīgas, gan Salacgrīvas). Pamosties, izstaipies un laid uz aviošovu. Pēc tam atpakaļ baudīt mūziku un ko nu vēl tur jaunieši mūsdienās bauda. Šis diemžēl atcelts
Otrs pasākums - Tukumā - notiek 4-5. augustā. Divas dienas ar lidmašīnām vien, iedomājies?! Vairāk informācijas - Wings over Baltics.
Abos pasākumos piedalīsies Latvijā bāzētās superbites - Baltic Bees Jet Team. Viņi prot skaisti lidot. Nepalaidiet garām!
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Runājot par auto ar ko ceļot - nesen atcerējos, ka esmu aizmirsis pastāstīt par Renault Grand Scenic, ar kuru pērn devāmies mazā ceļojumā uz eksotisku valsti. Tas ir viens dikti interesants auto. Kur ar interesants es domāju tieši to - interesants.
Reāli jau mums tik lielu auto nevajadzēja, jo braucām trijatā. Bet, nu, ja reiz piedāvā - neatteikšos. Un vispār jau tas auto nav arī TIK liels. Tas vienkārši ir ietilpīgs. Visas septiņas vietas gan nemēģinājām aizpildīt, kas, savukārt nodrošināja milzīgu bagāžnieku. Nu tādu, ka mūsu minimālistu ceļasomas tur pat izskatījās smieklīgi.
Sēdekļi priekšā ir veidoti īpaši komfortabli, tomēr mazliet pietrūkst iespēja regulēt slīpumu. Toties tiem ir masāžas funkcija, kas ak-cik-saldi, jo īpaši garā ceļā. Masāža gan nav nepārtraukta, tā pēc kāda laika izslēdzas un jāaktivizē atkal, taču to var izdarīt diezgan veikli. Kāpēc visiem auto vēl nav masāžas sēdekļi? Tā ir maģija…
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Auto, Testi |
Lūk, viens neierasts auto. Nu, mums neierasts, jo parasti ar tādiem nebraucam. Multivan VIP. Izklausās diži. Gandrīz ir ar.
Sākšu ar lielāko lietu - cenu. Piecdesmit divi tūkstoši. Un tas ir ar atlaidi. Es nezinu cik parasti maksā busiņi, bet tas liekas padaudz. Tiesa, šis tomēr ir mazliet īpašāks busiņš kā visi citi. Tas paredzēts smalku viesu pārvadāšanai. Vai īpaši stilīgam ceļojumam. Ko nu kurš grib.
Galvenās ērtības ir otrajā rindā, kur ir divi atsevišķi krēsli. Abiem ir elkoņbalsti, abi ir nolokāmi un pat apgriežami otrādi. Starp tiem ir galdiņš. Tas it kā izklausās stilīgi, tomēr praksē tas baigi traucē un reāli nedod nekādu labumu. Tajā ir dažas atvilktnes un pilnīgi bezjēdzīgi glāžu turētāji. Bet labā ziņa - to var izņemt. Uz var vispār nepirkt klāt.
| | | |
|
| | |
Autors: Kārlis
Mobilie, Testi |
Ilgi nevarēju izlemt, vai gribu “krāmēties ar budžetnieku”, bet tad sapratu, ka nav korekti visu laiku lietot tikai premium aparātus. Tāpēc pakrāmējos ar šo un galīgi nebiju vīlies. Nu, varbūt drusciņ.
Honor 9 Lite. Četras kameras, astoņi kodoli, 5.65 collas un kaut kādi 200 eiro. Apmēram četrreiz mazāk, nekā citi telefoni, kurus parasti dod testēt.
Riktīgi foršs ir telefona korpuss. Pilnīga plastmasa, bet labā nozīmē. Gluds, tīrs. Rotaļīgs. Atgādina veco labo iPhone 5C. Ļoti patīkami telefonu virpināt rokās. Turklāt var justies gana droši, ka tam pilnīgi nekas slikts nenotiks, ja tas nejauši izslīdēs no rokām. Pretēji tiem super dārgajiem aparātiem, kas momentāni sašķīst gabalu gabalos. Tiesa, gludā, spīdīgā plastmasa arī neuzlabo slīdēšanas problēmu - telefons ir diezgan slidens un atstāts bez uzraudzības izšļūks no kabatas vai noslīdēs no galda. Labā ziņa - tam komplektā ir vāciņš, kas uzlabo saķeri.
| | | |
|
| | | | ... |