Autors: Kārlis
Ātrais un garais - stāsts par diviem dažādiem TiguanAuto, Testi R un Allspace. Arī Allspace ir R, bet tas ir citādāk. Tas nav īstais R. Toties R… rrr, tas tik ir R!
Nu, tā, īsumā. Viss taču saprotams?
Allspace ir mazliet garumā pastiepts Tiguan, kuram ir ierīkota arī trešā sēdekļu rinda. Teorētiski septiņiem cilvēkiem. Savukārt R ir īpaši jaudīgs auto, kas patiks tiem, kas vienmēr visur kavē. Vai vienkārši grib baudīt braukšanu ar sparīgu ieskriešanos un spēcīgiem trokšņiem izpūtējā.
320 zirgspēki un 4.9 sekundes līdz simtam. Nav slikti no ģimenes krosovera. Tā ģimene gan varētu iebilst pret sparīgo braukšanu. Auto ļauj diezgan labi ālēties gan šurpu turpu, gan uz sāniem. Tas ir - tas labi turas uz ceļa un aicina braukt drusku bezatbildīgi. Līkumos doties daudz ātrāk kā ierasts. Ātrāk sperties no tiem ārā un visādi citādi izbaudīt braukšanu. Protams, šis ir krosovers nevis zemais auto, tāpēc nevar aizmirst paaugstināto smaguma centru.
Man laimējās ar auto izbraukt gan pa sausiem, gan sasnigušiem ceļiem. Tā kā neesmu liels ātruma [pārsniegšanas] fans, tad lielāku prieku guvu ālējoties pa sniegu. Auto uzvedas ļoti kārdinoši un baudāmi. Un paredzami. Un kas priecē - tas nekratās. Protams, tas ir stingrs un nezvalstās, bet tas arī nekratās. Īpaši tad, ja izvēlas komforta režīmu, protams, apvienojumā ar sporta režīma piedziņu.
Īsāk sakot ir jautri ar R. Es neesmu sajūsmā par zilajiem akcentiem salonā, bet visādi citādi tas ir Tiguan kā Tiguan. Paredzams, saprotams. Ērts un loģisks. Izņemot tās skārienjutīgās pogas uz stūres, par kurām es nekad nebeigšu sūkstīties.
Un vēl ir cena. Sākot no 55 tūkstošiem. Tas ir par 20 tūkstošiem vairāk kā parastais Tiguan. Nū. Nu es nezinu. Nu, nē. R ir forši, bet ne TIK forši.
Pat Allspace maksā sākot no 31 tūkstoša. Un tam ir 20 centimetri vairāk visa! Un septiņas sēdvietas!
Allspace ir atkal “tas pats Tiguan” tikai garāks. Un ar vairāk sēdvietām. Dzinēju un aprīkojumu klāsts teju tāds pats kā “parastajiem”. Tikai auto ir drusku lielāks. 20 centimetri neizklausās daudz, bet bet neliekot blakus Allspace ir manāmi lielāks. Izskatās dižāk. Iespaidīgāk.
Arī gaitā tas ir mazliet nopietnāks. Ne daudz - riteņu bāze ir pastiepta par 10 centimetreim, bet ar to pietiek, lai auto uzvestos vēl saprātīgāk. Tas, protams, nav salīdzināms ar to zilo. R ir tāds labi satrenējies pusaudzis, kamēr Allspace ir jau menedžeris ar ģimeni.
Par ģimenēm runājot, loģiski jāpiesauc tā trešā sēdekļu rinda. Galu galā septiņas sēdvietas ir tas, kas šo auto padara īpašāku. Neviens to nepirks tikai tāpēc, ka tas ir garāks.
Bet ar tām sēdvietām ir… ir kā ir. Kā mūsdienās moderni teikt. Trešajā rindā vieta diemžēl ir tikai bērniem. Es nepārspīlēju, jo man slinkums tur ierāpties. Es ierāpos. Jā, es esmu drusku lielāks kā citi, bet pat drusku mazāki pieauguši cilvēki tur nevar sēdēt. Šīs divas papildus vietas ir tikai bērniem.
Bet kas mani drusku sabēdināja - arī otrajā rindā varētu gribēt vairāk vietas. Konkrēti augstumā. Tā kā šim auto ir panorāmas jumts ar lūku, tad auto griesti ir mazliet zemāki. Un man apsēžoties otrajā rindā frizūra beržas griestos. Tas nav forši. Jācer, ka Allspace pircējiem “lielie bērni” nebūs tik lieli.
Interesanti kā veiksies šim auto. Tā dvīnis - Škoda Kodiaq - ir ļoti populārs. Bet kā pircējs reaģē uz vienkārši garāku Tiguan?
|