Autors: Kārlis
Ne tikai piebāzts ar labumiem, bet labs auto - Škoda Fabia 2022Auto, Testi Prezentācijas bukletā ir veselas septiņas lapas kurās uzskaitīti visādi labumi, daudzi no kuriem šim auto ir ieviesti pirmo reizi. Tie visi ir jau redzēti citur, daudz, bet šai - mazākajai un lētākajai Škodai tie ir pirmo reizi. Ir tādi sīkumi kā krāsainās gaismas strīpiņas un ekrāns spidometrā, bet ir arī ļoti vērtīgas lietas. Piemēram drošības asistenti, apsildāma stūre un logs, telefona bezvadu lādētājs. Protams, arī stilīgs dizains, bet citādāk jau nevar.
Auto ir drusku lielāks kā iepriekš, bet liels tas nav. Vietas pietiek, bet pāri nepaliks. Kā ierasts, es priecātos, ja auto būtu pastiepts augstāks. Visiem būtu ērtāk. Bet tad jau tas neizskatīsies tik stilīgi. Pie stūres iekārtoties man nav nekādu bēdu. Sēdeklis ir adekvāts, viss pietiekami regulējas, visu var aizsniegt un pārskatīt. Par vietu aizmugurē man teica, ka es tur nevarēšot iekāpt. Izaicinājums pieņemts! Iekāpu! Un ziniet - nebija tik traki. Es “aiz sevis” varu sēdēt. Kājas, protams jātur plati, bet galvai un pašam vietas pietiek. Pēdējā laikā pierasts, ka tieši galvai tiek atstāts par maz vietas, bet šeit ar to bēdu nav. Nu, labi, ikdienā es negribētu tur rāpties iekšā un ārā - aizmugurē - jo tas nav diez ko ērti.
Atpakaļ pie stūres. Man patīk kā izskatās Škodu jaunā stūre, bet man ne pārāk patīk to lietot. Tās grozāmās skaļuma un ekrāna pogas izskatās super stilīgas, bet braucot tomēr ērtāk ir spiest nevis griezt. Visvairāk gan mani kaitina kruīza kontroles vadība, kas joprojām dzīvo uz atsevišķa puļķa zem stūres. Nu, varbūt šim “mazajam un lētajam” auto to var piedot, bet vispār šī lieta jau sen bija jālikvidē un pogas jāizvieto uz stūres.
Šis konkrētais auto ir labi aprīkots. Ļoti labi. Tam nav viss viss, bet ir ļoti daudz kas. Piemēram liels ekrāns instrumentu panelī. Tajā var mainīt kādus piecus dažādus izkārtojumus. Spidometrs pa vidu, spidometrs sānos, karte pa vidu, nekas pa vidu utt. Es vienmēr nobrīnos par šiem, jo nesaprotu kurš grib ar to visu krāmēties. No vienas puses navigācijas karte acu priekšā izklausās baigi labi, bet praksē taču mēs visi tāpat lietojam Waze un to, savukārt, arvien nav iespējams redzēt spidometra ekrānā. Attiecīgi tā smukā karte ekrānā paliek galīgi neizmantota. Tas, kas mani visvairāk priecēja bija “tas foršais škodas ekrāns” kurā redzami ir tikai divi cipari - sniedzamība (atlikušais iespējamais nobraukums) un ātrums. Šajā režīmā auto izslēdz pat degvielas līmeņa rādītāju, jo tas ir lieks - tu taču redzi kilometros cik tālu varēsi vēl braukt. Šis ir brīnišķīgs ekrāns un man ir skumji, ka tas nav pieejams citos VW grupas auto. Ir līdzīgi, bet ne tādi.
Otrs - “galvenais” ekrāns šim auto ir vislielākais. Ir pieejami trīs izmēri, visi skārienjutīgi, bet ar dažādu funkcionalitāti. Šim ir arī Apple CarPlay, turklāt bezvadu. Tā kā nu esmu ticis pie telefona, kas lādējams bez vadiem, tad patiesi izbaudīju šo priekšrocību. Vienkārši ieliec telefonu plauktiņā un tas lādējas. UN darbojas CarPlay ar visiem Waze un visu pārējo ko var gribēt. Pieejams, protams, arī Android Auto “tiem tur” telefoniem. Tas gan ar vadu jāpieslēdz. (Precizējums - konkrētiem telefoniem pieejams arī bezvadu režīms)
Diemžēl drusku ražotāji ir sačakarējuši klimata vadību. Temperatūra un dažādas citas lietas ir regulējamas ar fiziskām podziņām, bet gaisa plūsma - ventilatora ātrums un atveres - jābaksta ekrānā. Šis nu gan ir baigi ačgārni. Var jau cerēt, ka vidējais lietotājs izmantos tikai Auto režīmu, bet ja gribi kaut drusku pamainīt kur un kā tev pūš - ir jābakstās ekrānā. Nav forši.
Šim auto jauna ir arī braukšanas režīmu izvēle. Ir četri režīmi, kā ierasts eko, parastais, sporta un pielāgotais. Un kā parasti es teikšu, ka vismaz divi ir lieki un visu šo izvēlni varēja novienkāršot līdz vienai podziņai, kas pārslēdzas starp eko un sporta režīmu.
Auto pieejami trīs dzinēji - divi litrīgi un viens pusotra litra. Jaudas ir sākot no 60 un beidzot ar 110 kilovatiem. Kas ir “tāpat kā visiem”. Adekvāti. Šim auto ir 80kW un DSG “automāts” ar “parasto kloķi”. Fabijai nav pieejams elektroniskais pārnesumu slēdzītis kā lielākām škodām. Es nezinu kāpēc, bet ar šo auto biežāk gribējās braukt sporta režīmā. Varbūt vienkārši biju mazāk pacietīgs un gribējās straujāku reakciju. Auto, protams, nekļūst par sportistu, bet tas paliek atsaucīgāks.
Parasti man patīk braukt eko režīmā un īpaši nesaspringstot mēģināt sasniegt mazāko, bet arvien reālu, patēriņu. Zinu, ka citiem auto testētājiem svarīgāki ir ieskrējieni un maksimumi. Man vērtīgāks šķiet patēriņš. Labākais, ko es dabūju pēc pāris dienu dažādu režīmu braukšanas bija 6.7 litri uz 100 kilometriem. Nū. Drusku padaudz tomēr. Kā jau teicu, es vairāk kā citkārt braucu sporta režīmā, tomēr tāpat jau negriezu līdz sarkanajai līnijai pie katra krustojuma. Gribētos no litrīga mazauto mazāku patēriņu. Gribētos… dīzeli. Protams. Joprojām. Bet, nu, nebūs vairāk. Līdz kamēr visi tiksim pie saviem elektromobiļiem, būs jāiztiek ar benzīna dzinējiem.
Gaita fābijai ir patīkami garlaicīga. Ar to es nedomāju neko sliktu. Tas ir labi. Auto ir paredzams un nesagādā pārsteigumus. Tas labi brauc pa labu ceļu, tas labi brauc pa sliktu ceļu. Tas neliks lieki satraukties. Gaita ir stinga, bet nav cieta. Es pat nezinu ko tur vēl piebilst. Ir tāda sajūta, ka pēdējos gados auto ražotāji ir absolūti “atkoduši” kādai ir jābūt auto gaitai un teju visi auto tagad ir tādi. Labi. Iekāp un brauc. Ja vien tas nav kaut kāds “sporta” auto, kurā iekāp un kraties, bet tas ir cits stāsts. Fabia ir… ļoti feins auto.
Kā vienmēr gan es paburkšķēšu par cenu. Vislētākā Fabia būs ap 14 tūkstošiem. Kas ir… ne maz. Un tad, kad tu auto nokomplektē līdz tādam patīkamam līmenim, tas pēkšņi jau ir ieskrējis virs 20 tūkstošiem. Un tad tu sāc nervozi skatīties uz Scala un pat Octavia pusi. Man ļoti patīk, ka mazie auto kļūst foršāki, bet man nepatīk, ka tie kļūst dārgāki. Gluži vienkārši vairs nepaliek lētās opcijas. Neviens vairs nepiedāvā “lētus” auto. Laikam jau tā ir pareizi. Ja gribas lētāku, tad meklē lietotu.
Īsāk sakot - Fabia ir labs auto. Bet paliks bez uzmanības, jo visi tāpat skries pēc krosoveriem.
|
| .
|
|