Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Škoda Octavia RS iV 2021 - karstais hibrīds

Auto, Testi

Škoda Octavia RS iV 2021 - karstais hibrīds

Šķiet RS Škodām vienmēr ir bijis mazliet kulta statuss. Kaut kas līdzīgs GTI un WRX, tikai, nu, prātīgāk un loģiskāk. Bet arvien diezgan nikni un jaudīgi. Tāpēc RS hibridizēšana sākotnēji liekas mazliet kā zaimošana. Hibrīds taču ir kaut kas lēns un garlaicīgs. Jā un nē. Šajā gadījumā - nē.

RS IV ir dikti interesants kompromiss. Tas ir gandrīz elektromobilis. Un hibrīds. Ja skatās tikai uz hibrīda daļu, tad auto galīgi nešķiet kā RS vērts - 1.4 litru dzinējs un elektromotoriņš… Bet āķis ir tāds, ka šis tomēr ir arī elektroauto. Ar kā jau minēju diezgan niknu elektromotoru.

Tīri elektriskajā režīmā auto var nobraukt 50 kilometrus. Bet šeit nav ātruma vai citu nosacījumu ierobežojumi. Tos 50 kilometrus šis auto ir elektromobilis. Kad 90% lādiņa būs beidzies, auto piešķils arī iekšdedzes dzinēju un pārtaps par hibrīdu. Tālāk tas darbosies klasiskā hibrīda režīmā - uzsāk ar elektromotoru, tad pieslēdz dzinēju, ripojot atslēdz dzinēju, kārtīgi uzminot pieslēdz elektromotoru utt. Visas šīs režīmu maiņas, protams, notiek absolūti nemanāmi.

Hibrīda režīmā elektromotru var uzskatīt kā elektrisko turbīnu un kompresoru. Tas palīdz dzinējam tur, kur tam iet grūtāk - uzsākt no nulles un aizpildīt citas “jaudas bedres”.

Kad lielā baterija ir iztukšota, ar braukšanu vien to nevarēs uzlādēt. Tikai agresīvi/sportiski braucot var “ielādēt” kādus 3-4 elektriskos kilometrus, bet visus 50 nevarēs gan. Lai tos uzlādētu būs jāmeklē štepselis. Un šeit atrodama arī auto lielākā bēda - lēnā uzlāde.

Ražotājs gan to sauc par ātro uzlādi, bet nē, tā ir lēnā uzlāde. Lai ielādētu tos 50 kilometrus pie Type2 štepseļa būs jāpavada četrarpus stundas. Tas ir traki daudz. Ar ātro uzlādi “īstie” elektromobiļi pa šo laiku uzēstu kādus 500 kilometrus. Tātad diemžēl RS IV nevar pielādēt kaut kur pa ceļam. Uzlāde ir jāieplāno iepriekš un mērķtiecīgi un visticamāk tā būs diezgan dārga - publiskie lādētāji mēdz skaitīt naudu ne tikai par kilovatiem, bet arī par laiku. Realitātē tas nozīmē, ka RS IV lādēšana jāparedz mājās (vai darbā), kur to var piespraust pie “parastās” rozetes un atstāt uz nakti. Ja tāda iespēja ir, tad viss forši. Tie 50 elektriskie kilometri pietiks vairumam braucēju ikdienas režīmā. Nebūs jātērē degviela un varēs baudīt klusu un ātru braukšanu.


Ok, par braukšanu. Nu, grūti tur kaut kam piesieties. Iet kā vells. Gan EV, gan hibrīda režīmā elektromotors velk kā traks. Teorētiski auto ir mazliet lēnāks kā “parastais” RS, taču praktiski ikdienas lietošanā tas būs ātrāks pateicoties elektromotoram. Maksimālais ātrums arī ir mazliet lēnāks, bet būsim godīgi - 225 vai 250 kmh nu nav vairs starpība. Jo īpaši, ja vidējais latvietis pat nespēj izspiest 110, kas nu ir atļauti uz vairākām šosejām.

Tas, par ko gribas piesieties ir tā modernā daļa, kas ir neizbēgama mūsdienās. Pirmkārt klimata kontrole, kas, protams, ir tikai virtuāla ekrānā. Auto vienmēr, vienmēr atvērs “gudros” klimata režīmus - “svaigs gaiss”, “siltas kājas” utt - un lai varētu regulēt uzstādījumus manuāli ir speciāli vēlreiz jāizvēlas apakšsadaļa. Tas ir kaitinoši. Tā vietā, lai pagrieztu ripu vai nospiestu podziņu, ir trīsreiz jābaksta ekrānā dažādās vietās. Tas nav ērti un tas nav droši.

Otra lieta ir viedtālruņa pieslēgums. Es izmantoju CarPlay - kad tas strādā, tas strādā nevainojami, taču atslēgvārds ir kad. Jo katru trešo-ceturto reizi pieslēdzot telefonu nekas nenotiek - CarPlay netiek aktivizēts. Telefons ir kārtībā, vads ir kārtībā, bet sistēma vienkārši neko nedara. Atvieno, pieslēdz un tad vari vēlreiz norādīt, ka gribi lietot šo telefonu ar šo sistēmu. Nu jau gan bija laiks šīs kaites izķert. Šī jaunā infoizklaides sistēma VW grupas auto ir gadus divus, trīs? Sākumā varēja piedot, bet šobrīd tas jau ir neforši.

Un, protams, neizsakāmi kaitina, ka pie izslēgta dzinēja nedarbojas stūres pogas. Tas ir vienkārši nejēdzīgi.

Ak jā, un braukšanas režīmus nevar mainīt ar braukšanas režīmu pogu. Ar pogu var tikai aktivizēt izvēlni ekrānā, bet pats režīms jāizvēlas iebakstot ekrānā. Nu kāpēc tik nejēdzīgi atkal? Līdz šim taču visi auto prata “pāršķirt” režīmu spaidot režīma pogu. Bet šis auto nē - dikti uzstāj, lai tu spaidītu ekrānu.

Kāpēc tik bieži jāmaina šie režīmi? Jo auto ir vēl viens niķis - tas neatceras iepriekš izvēlēto un katru reizi uzsāk braukt Normālajā režīmā. Katru reizi es to pārslēdzu uz Komfortu, un katru reizi auto to pēc tam aizmirst. Stulbi. Kas nav stulbi, bet ir patiesi forši - Sporta režīms aktivizējas automātiski, kad pārnesumu puļķīti pārslēdz S režīmā. Un tas atkal izslēdzas pārslēdzoties atpakaļ uz D.

Režīmu maiņas ir diezgan labi jūtamas. Īpaši, protams, Sporta režīms, kad auto paliek cietāks un stingrāks un atsaucīgāks.

Par ērtumu te nav ko sūdzēties. Octavia ir Octavia. Gana liels un ietilpīgs un ērts. Milzīgs bagāžnieks ar slēpto nodalījumu vadiem vai citiem labumiem.

Glāžu turētāji varēja būt lielāki, jo tajos nevar ielikt ūdens pudeli.

Cena? O, jā, diža. Sākot no 39 tūkstošiem. Atceraties laikus, kad Škoda skaitījās budžeta auto? Labi, labi, šis ir RS un EV, šim pienākas būt dārgākam. Bet gribētos tomēr, lai ir lētāks.





Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021

Škoda Octavia RS IV 2021






  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Realizācija Tup un Turies