Autors: Kārlis
Dacia Sandero Stepway - lielisks, bet ar negaidītu pārsteigumuAuto, Testi Šo es sen gaidīju. Jaunais Loģiskais auto. Jaunais nepārspīlētais auto. Jaunais budžeta auto. Mazākais un lētākais Dacia auto. Nu, ok, šis konkrēti tagad ir īpašajā Stepway versijā, kur tas vismaz vizuāli cenšas izlikties par krosoveru. Es gan teiktu, ka tas ir pilnīgi lieki - vienkāršam auto ir jābūt vienkāršam, bet, nu, cilvēkiem patīk tāds “bezceļu” imidžs.
Vislielāko sajūsmu šajā auto man izraisīja telefonu turētājs. Tas ir iebūvēts! No ražotāja! Tev nav nekas jālipina pie logiem vai jāmauc ventilācijas spraugās - blakus ekrānam ir turētājs. Tas nav pats dižākais, taču tas droši noturēs pat vislielākos mūsdienu telefonus. Es esmu vienkārši sajūsmā. Beidzot kāds ir padomājis par reālo situāciju. Visādos jaunajos auto ir visādi bezvadu uzlādes plauktiņi, kas izklausās dikten forši, taču tie visi ir kaut kur dziļi iebāzti un nolikti tādā leņķī, ka telefons nav redzams un nav lietojams. Protams, visi Carplay un Android Auto ir forši, bet grozies kā gribi, tāpat regulāri nākas pabakstīt telefonu pašu. Un tas ir tik brīnišķīgi, ka beidzot ir auto, kas ļauj to ērti darīt. Es pa lielam ar šo varētu beigt stāstu - es tiešām esmu sajūsmā, ka kāds domā par praktisko lietojamību, nevis tikai par stilīgo izskatu.
Šis auto ir diezgan diži aprīkots un tam ir arī paliels ekrāns ar to pašu Carplay. Turklāt tas ir visai ērti lietojams - auto neuzmācās ar savu sistēmu un ļauj normāli lietot telefona aplikāciju. Daļēji arī tāpēc, ka šim auto ekrānā nav iebāzta klimata kontrole. Arvien ir pieejamas fiziskas podziņas, ko var ērti grozīt gan ar cimdiem rokās, gan neskatoties virsū… Šī nu jau ir ekstra, jo teju visiem jaunajiem auto, klimats ir ieslēpts ekrāna izvēlnē.
Ok, par pašu auto. Tas nav liels. Tas tiešām nav liels. Varētu pat teikt, ka maziņš. Iekšā vietas ir pietiekami, taču mazliet mulsina kāpēc durvis ir tik ļoti zemas, ja jumts ir krietni augstāks. Es esmu visai pagarš un man ļoti nācās saliekties, lai iesēstos neapdauzot galvu. Varēja nu mierīgi taisīt pāris centimetrus augstākas durvis.
Brauc auto kā tam jābrauc. Slēdz tik pārnesumus un spaidi pedāļus. Šis nav sporta auto. Šis nav bezceļu auto. Šis nav Golfs. Šis ir budžeta auto un tas brauc kā normālam auto pienākas. Nekādi brīnumi vai pārsteigumi. Viens litrs, 90 zirgspēki, 6 ātrumi. Tos gan auto aicina bieži slēgt, lai brauktu maksimāli ekonomiski. Man izdevās sasniegt 5.7 litrus uz simta. Nav slikti. Nav tik labi, kā jebkuram dīzelim, bet nav slikti. Kas ir slikti, ir tas, ka dīzeļu vispār vairs nav piedāvājumā. Tikai benzīna motori ar opciju lietot arī gāzi. Tas tomēr ir skumji, jo tik drīz jau vēl uz elektromobiļiem mēs visi nepārsēdīsimies, līdz tam gribējās palietot patiesi taupīgus dzinējus.
Un runājot par taupīšanu, es drusciņ sabruku. Skaidrs jau, ka šis Stepway modelis būs dārgāks kā vajadzētu, bet arī “plikais” Sandero tagad sākas no 10 tūkstošiem. Desmit! No kurienes tik mežonīgs lēciens? Iepriekš taču Dacia tik ļoti lepojās, ka piedāvā Sandero par septiņarpus tūkstošiem. Kāpēc pēkšņi šis “budžeta” auto ir par trešdaļu dārgāks? Jā, tas ir feins auto, loģisks, praktisks, gana ērts un gana ekonomisks. Bet 10 tūkstoši? Šī tendence man nepavisam nepatīk. Dacia bija jābūt patiesi lētajam zīmolam. Pietiek jau, ka Škodu mūsdienās velk uz premium segmentu, atstājiet taču kāds arī budžeta automobiļus tiem, kas negrib šķaidīties ar naudu.
Īsāk sakot Sandero Stepway ir feins auto. Ja vajag Vienkārši Auto, tad Sandero var ņemt. Ja gribas mazliet pastilot ar košākām krāsām un labāku aprīkojumu, tad jāņem Stepway versija. Iespējams, ar gāzes iekārtu.
|