Autors: Kārlis
Nekur neiestigām, tad jau laikam labs auto?Auto, Testi Sen nebija testēts tik vienkāršs auto. Ne pēc būtības, bet pēc aprīkojuma. Bāzes versija. Nekā lieka, bet arī nekā… nu, vienkārši nekā. Tik sen jau pierasts pie klimata kontroles, lietus sensoriem utt kā pašsaprotamām lietām, bet te - grozi pats kloķīšus.
Katru reizi testējot pikapus es pieminu, ka nav man baigā pieredze ar tiem pikapiem. Bet nu jau tā kā vajadzētu būt? Jā un nē. Esmu braucis ar dažādiem, bet nekad neesmu lietojis kādu “pēc būtības”. Vedot siena ķīpu pa purvu vai ko tādu. Tāpēc tomēr es nevaru novērtēt visas praktiskās lietiņas, kas šādu auto lietotājiem droši vien ir pašsaprotamas.
Bet nu varu komentēt, ka sēdēt ir ērti, viss ir pārskatāms, ir daži plauktiņi, dažas kastītes salonā. Stūre un pedāļi ir vietā vienīgi braucot gumijas zābakos to mala ķeras aiz paneļa apšuvuma. Citādi viss kā pienākas un arī skopais aprīkojums galvu nelauž - nav jau baigi grūti pagrozīt ventilatora stipruma kloķi.
Viena lieta gan nav piedodama. Nav parkošanās sensoru. Es atvainojos? Kā šādam auto var nebūt? Lai noparkotos ielas malā pie ofisa, reizes trīs kāpu ārā skatīties cik tuvu ir piekabes āķis no aizmugurē stāvošā audi loga. Tas nav nopietni. Vai arī ir? Ja jau šo auto lieto mežā vai fermā, tad nav baigi ko satraukties, ja notrieksi kādu krūmu vai aitu? Lūk, nezinu. Neesmu lietojis pikapu pikapu zemē. Pastāstiet!
Tur, kur lietoju, tur viss (izņemot parkošanos) bija labi. Auto vismaz ar šīm ziemas/dubļu riepām ir ļoti patīkama gaita, ļoti komfortabla. Nē, nopietni. Izņemot pārbraucot kādas rises vai gulošos policistus - nenoslogotā aizmugure baigi lec pa gaisu. Bet pa lauku ceļiem, bruģi - iet teju kā rolsroiss.
Savukārt nogriežoties no tā lauku ceļa uz arvien mazākiem meža celiņiem un pļavu malām, sanāca izmēģināt to dižo pilnpiedziņu. 2H, 4H un tad 4L ar diferenciāļa bloķēšanu. Braucām pa dubļainu ceļu un pēkšņi priekšā redzam tādas dubļu rises, ka ne ar kādu citu auto es vispār tam netuvotos. Bet nu šim taču ir jātiek cauri? Saslēdzam to 4L, auto brīdi padomā un ir gatavs maukt. Tas ir - gatavs lēni, bet neatlaidīgi kustēties uz priekšu. Un tā tas arī bija. Lēni, bet neatlaidīgi - bez nekādas aizķeršanās - mēs ar auto izbraucām cauri šķietami nepārvarajamam dubļu šķērslim. Tas mani pārliecināja, ka “micuks” tiks galā ar praktiski jebko reālos apstākļos. Vajag tikai sadzerties drosmi un spiest pedāļus.
Kastē nelīdām. Tā bija tik smuki nosegta ar mīksto vāku, ka negribējās raut vaļā. Nav arī īsti ko tur ielikt, bet ticu, ka kaste kā kaste. Viens gan mani mulsina visos pikapos - kāpēc viņi ir tik nenormāli augsti? Šausmīgi nejēdzīgi taču tajos kaut ko iekraut! Nē, nu skaidrs, ka vajag arī šādus visurgājējus, bet tirgū šķiet nav neviena normāla augstuma (zemuma) pikapu.
Uz sāniem rakstīts, ka cena ir sākot no 27 tūkstošiem. Tas ir mazāk nekā Passat cena. Interesanti.
|