Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT

Testi, Auto

Tests: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT


Šo auto es sen gaidīju. Jau kopš pirmajiem attēliem kuros Mitsubishi rādīja mistisku, bet bezgala agresīvu braucamo Sportback - jau trīs gadu pagātnē - es zināju, ka man šis auto patiks. Galvenokārt jau izskata dēļ. Pārsteidzoši cik daudz no sākotnēja koncepta ir nonācis ražošanā. Protams, ir pazuduši diožu lukturi, bet citādi dizains ir saglabājies gluži kā pirmajās skicēs. Tā gan paliek par tādu tradīciju - atcerēsimies arī Honda Civic, kas mūs nošokēja ar savu “kosmosu”, ar kuru šodien jau ir pilnas ielas. Lancer gan solīja mazāk kosmosa un vairāk agresijas dizainā. Un tāds tas arī ir.

Nevajag nemaz bezgala nikno (un nesamērīgi dārgo) Evolution versiju. Arī “parastais” Lancer saglabājis dusmīgo acu skatienu un sportisko siluetu, turklāt tik klasiskā un latviešiem vēl no žiguļu laikiem iemīļotajā sedana formā. Tiesa, pavisam drīz parādīsies arī eiropejiskais hečbeks.

Ar mazu aizķeršanos - mēs tomēr esam mazais Kakao, un Latvijā netrūkst “lielo žurnālistu” kam vienmēr ir priekšroka - arī pie mums beidzot ir nonācis jaunais Lancer. Šim auto ir 1.8 litru benzīna dzinējs ar variatoru. Aprīkojuma līmenis - kaut kas pa vidu, tālu no bāzes, bet arī ne maksimums. Tāds zelta vidusceļš (patiesībā vairāk gan sudraba, bet par to vēlāk). Šajā komplektācijā auto ticis arī pie maziem bamperu pagarinājumiem, kas skatienu padara vēl mazliet agresīvāku un pievilcīgāku. Ok, ne katram patīk tāds drūmi glūnošs auto, bet mums patīk, tāpēc sauksim to par pievilcīgu un smuku.




Ar ko sākt - ar labi vai ar slikto? Jā, šī tomēr nebūs slavas dziesma. Ir arī darvas karote medus mucai. Labi, sākšu ar labo.

Pirmkārt jau par salonu kopumā. Tas ir ļoti OK. Visās jomās. Noformēts glīti, moderni, bet tajā pašā laikā pietiekoši atturīgi. Šeit nav nekāda raķešu palaišanas pults ar trīsdimensiju digitālajiem mērinstrumentiem kā tas ir Civicā un nav arī bezgalīgā garlaicība no Golf. Mitsubishi negrib mūs šokēt šajā jomā.



Vietas salonā ir daudz. Salīdzinoši, protams. Daudz vairāk nekā varētu domāt. Kā likums sedanos ir pamaz vietas aizmugurē sēdošajiem, taču šeit es absolūti bez problēmām varu iesēsties “aiz sevis”. Forši. Trijatā sēdēt gan šeit nebūs baigi forši, bet galu galā - kur tad ir forši sēdēt trijatā?

Paneļa vidū gozējas neliels displejs, kas aiz sevis slēpj jaudīgu audiosistēmu. Tai ir iespēja pieslēgt ar;i pašam savu ārējo mūzikas avotu, piemēram veco labo iPod. Lietot sistēmu ir ērti un vienkārši.



Mūziaks skanējumu nodrošina Rockford Fosgate daudzu skaļruņu sistēma, kas sevī iekļauj arī zemo frekvenču bubinātāju. Tas ir paslēpts bagāžniekā, kur pārsteidzošā kārtā neaizņem daudz vietas. Taču skan… mmm. Izcili. Sistēma kopumā sniedz bagātīgu skanējumu un tikai retais gribētu tajā kaut ko uzlabot. Par šo Lanceram liels pluss. Skaņa tiešām ir viena no labākajām kādu esam piedzīvojuši. Tiesa, Lexus joprojām paliek nepārspēts šajā ziņā.

Mūsu auto ir apauts ar 18 collu diskiem un visai plānām riepiņām, taču tas dzīvi pārāk nebojā, jo piekare nav gluži no koka. Tā gan ir vairāk orientēta sportiskai braukšanai nevis Barona ielas bruģim, taču arī nesalauzīs mugurkaulu lielā ātrumā šķērsojot tramvaja sliedes.



Tagad nedaudz par slikto. Sāksim ar izmēros lielāko sliktumu. Tas ir variators. Es vienmēr aizstāvu automātiskās kārbas, jo ar tām dzīve ir krietni vienkāršāka un ērtāka. Un lielākoties arī ātrāka ikdienā, jo lai arī sacīkšu trasē manuālā štepselēšanās ir efektīvāka, ikdienas plūsmā nekas nav ātrāks par labu automātu. Taču Lancer gadījumā es mazliet raucu degunu - variators ir nepiedodami gauss. Jau tā mums ir ierobežota dzinēja izvēle (tikai 1.8 benzīna vai 2.0 dīzelis), un konkrētais motoriņš tomēr šķiet mazliet par “īsu”, lai braukšanu varētu baudīt. Ar šo pašu kaiti sirgst arī Honda Civic. Arī tam ir tikai 1.8l dzinējs, kas vienmēr liksies mazliet par švaku. Ar manuālo kārbu šeit vēl varētu iztikt jo tā dod vairāk brīvības izspiest no dzinēja vēlamo jaudu, taču variatoru kontrolē dators, kurš dzīvo savu dzīvi. Pat manuāli pārslēdzot (virtuālos variatora pārnesumus) Lancers nespēj sniegt pietiekoši dinamisku braukšanu. Tikai nežēlīgi spiežot pedāli grīdā un ceļot apgriezienus līdz maksimumam auto izrāda dzīvīgumu, taču baudu tas nesagādā, jo rezultāts ir tāds samocīts.

Protams, ja dinamiska braukšana absolūti nav jūsu prioritāte, tad šī dzinēja-variatora kombinācija ir laba. Vienmēr vienmērīga gaita, turklāt nekāda ātrumu pārslēgšana. Taču ja reizi pa reizei gribas tā sirsnīgāk paspaidīt pedāļus - ieteikšu tomēr izvēlēties manuālo kārbu.



Par otro sliktumu… Par šo esmu gaudies jau iepriekš gan Honda CR-V, gan Outlander testā. Tas ir par Bluetooth brīvroku sistēmu. Tā ir nelietojama. Pilnīgi un galīgi. Ok, es pārspīlēju, pēc absurdas čakarēšanās to var lietot, taču tā ne tuvu nav ērtākā vai iespējām bagātākā sistēma. Tātad - atkal jau galvenā problēma ir telefona pieslēgšana - tas jādara ar balss komandām. Kāda velna pēc? Varētu padomāt, ka tāpēc, lai braucot nav jāknibinās ar telefona uzstādīšanu. Tā padomāju arī es, un mēģināju braucot pieslēgt telefonu. “Drošības nolūkos operācija nav iespējama braukšanas laikā”. Tad kāda velna pēc man ir jādod balss komandas, ja tas ir jādara tikai stāvot?

Un nedomājiet, ka pieslēgt telefonu var vienkārši mašīnai pasakot - pieslēdz telefonu. Nē, ir jāizpļerkst garš jo garš dialogs ar panelī mītošo sievieti, kura laikā ir neskaitāmas reizes jāapliecina, ka tas patiešām ir tas ko tu gribi un ka viss ir pareizi… murgs. Pilnīgs murgs! Pat šobrīd atceroties šo procesu mani pārņem tādas dusmas, ka es būtu ar mieru nežēlīgi piekaut to speciālistu, kurš izgudroja šo sistēmu. Pāris klikšķi ar podziņām un viss būtu darīts, bet nē… Labi, pietiks par to. Galu galā nav jau obligāti jāizvēlas šī runātkārā ierīce. Tomēr tās mūzikas iespējas un kolosālā skaņa… kārdinoši.



Salīdzinot Lancer ar to pašu Civic (sedanu, nevis kosmisko hečbeku - šie Civici ir principiāli atšķirīgi!) jāsecina tāda mazliet paradoksāla lieta - Civics, kurš izskatās daudz miermīlīgāks un maigāks, ar savu automātu ir krietni dinamiskāks par Lancer, kura dizainā sportiskais gars laužas ārā vai no katras detaļas. Bet ja abiem auto atmetam automātus (Civicam ir klasiskais automāts, Lanceram variators) tad abi auto ir visai līdzīgi. Ērti, ietilpīgi, praktiski, ar vienādiem 1.8l dzinējiem. Vienīgās atšķirības ir dizainā. Kuru no abiem es izvēlētos? Em, sarkano.

Mitsubishi Lancer 1.8 CVT, pašreizējā cena ap 20 tūkstošiem eiro.




+ agresīvais izskats
+ ērts un ietilpīgs salons
+ Rockford Fosgate audiosistēma

- gausais variators
- absurdā balss vadība

Paldies Aura Auto.





  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies