Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: BMW X5

Testi, Auto
Tests: BMW X5Ir saulains lieldienu rīts, un lieldienu zaķis (nē, mēs arī nezinām kā no krustā sišanas un augšām celšanās mēs esam nonākuši līdz šokolādes olām un zaķīšiem...) mums ir atnesis diezgan palielu olu. Tiesa, pavisam ne raibu. Pelēku. Bet ne mazāk satraucošu.

Šī ola ir nākusi no Bavārijas, un uz tās lieliem burtiem rakstīts Jaunais “BMW X5”. Tas pats, kuru pirms pāris nedēļām žurnālistiem atrādīja BMW pārstāvji. Tagad nolēmām iepazīties ar to tuvāk.

Sākumā par to, ar ko tad jaunais X5 atšķiras no vecā. Īsi sakot ar visu. Lai arī abi auto izskatās diezgan līdzīgi, jaunais tomēr ir pavisam cits auto. Pirmkārt jau tas ir krietni lielāks. Auto ir paaudzies visās dimensijās līdz pat 19 centimetriem. Un tas nozīmē to, ka arī BMW ir padevies kārdinājumam automašīnā iebūvēt trešo sēdekļu rindu. Sīkāk par to pastāstīšu vēlāk.


Paaudzies ir arī top versijas dzinējs no 4.4 litriem tas pastiepies līdz 4.8. Šim dzinējam ir 350 zirgspēku jauda. Mūsu testa auto gan nav aprīkots ar šo monstru. Tā vietā ir relatīvi taupīgais 3 litru dīzelis.



No attāluma X5 izskatās tikpat liels kā iepriekšējais modelis, taču pienākot tam klāt uzreiz pārņem sajūta, ka šis auto ir milzīgs. Šī sajūta nepamet arī iekāpjot salonā. Arī iekšējie izmēri ir palielinājušies salīdzinot ar iepriekšējo X5, un to nevar nepamanīt. Vietas šeit ir tik daudz, ka ir pamatīgi jānopūlas, lai no vadītāja sēdekļa aizsniegtu pasažiera durvis. Līdzīga situācija ir arī aizmugurē – tas ir, otrajā sēdekļu rindā. Arī šeit vietas pietiek visās dimensijās pat trim sēdētājiem.

Kā jau noprotams, situācija nav tik laba trešajā sēdekļu rindā. Bagāžnieka grīdā ir paslēpušies divi atlokāmi sēdekļi. Uzreiz gan piebildīšu, ka atlocīšana nebūt nav vienkāršs process. Vispirms ir jāizņem bagāžnieka pārklājs, tad jāpabīda uz priekšu un jāpieceļ otrā sēdekļu rinda, un tikai tad varam izvilkt mazos sēdeklīšus no viņu dzīlēm. Šeit sākas īstu rūķu pasaule – mazi sēdeklīši, mazas atzveltnītes, mazi pagalvji, un pavisam maziņa vietiņa kājiņām. Otro rindu gan var pabīdīt nedaudz uz priekšu, tomēr trešajā neieteiktu sēdēt nekam lielākam par bērnu. Arī izkļūšana no trešās rindas ir diezgan akrobātisks vingrinājums, kur nelīdz pat papildus rokturīši durvju ailēs.



Atgriežoties pirmajā rindā, kas mūs šeit sagaida. Pirmais ko sajūtam – un šeit vietā ir teiciens “sajutu ar dibenu” - ir sēdekļi. Tie ir īpaši komforta sēdekļi, kurus var regulēt visās iespējamajās dimensijās. Kopā ir vismaz septiņās pogas, ar kurām var regulēt neticami daudz parametrus. Mēģināšu uzskaitīt visus – sēdekļa augstums, slīpums, attālums, sēdekļa priekšdaļas izbīdījums, atzveltnes slīpums, atzveltnes izliekums, pagalvja augstums (atsevišķi var pieregulēt “austiņas” kas nofiksē galvas stāvokli), muguras lejasdaļas izliekuma augstums un dziļums, un sānu balstu stingrība. Cerams neko neaizmirsu. Lai visu šo saimniecību pieregulētu savām vajadzībām paiet diezgan ilgs laiciņš. Par laimi sēdeklim ir ieprogrammējama atmiņa, kas atceras arī stūres novietojumu. Turklāt sēdekļi ir apsildāmi un ventilējami. Tie gan ir tikai kā papildaprīkojums un maksā bargu naudu, bet es viennozīmīgi iesaku tos izvēlēties. Vēl komfortablāku sēdēšanu grūti iedomāties.

Kad viss ir pieregulēts varam doties ceļā. Vēl gan būs jāiepazīstas ar ātrumpārslēgu. Visiem jaunajiem X5 ir sešpakāpju automātiskā pārnesumu kārba, kuras vadība notiek ar elektronisku džoistiku. Šis “puļķis” izskatās gandrīz tāpat kā citiem automātiem, tomēr tas ir principiāli savādāks. Tas nekur nebīdās. Tikai nedaudz pakustas uz priekšu vai atpakaļ tādejādi nospiežot elektronisko slēdzi, kas izvelas attiecīgo braukšanas režīmu. Uz priekšu ir atpakaļgaita, atpakaļ ir Drive, pa kreisi iespējams izvēlēties Sporta vai manuālo režīmu. Apstājoties jānospiež P poga virspusē.



Aizdedzes ieslēgšanai tiek izmantota “bezatslēgas atslēga” kura jāievieto panelī. Dzinēju var piedarbināt ar Start pogu. Tā jau mūsdienas ir pierasta lieta.

Kad motors ierūcies un ieslēgts Drive režīms, nospiežam podziņu ar uzrakstu Sport (kam ir tikai psiholoģisks efekts, jo vienīgais ko pēc mūsu novērojumiem šī podziņa dara ir iededz panelī lampiņu ar uzrakstu Sport) un varam doties ceļā. Tas, kā auto uzsāk gaitu ir tiešā mērā atkarīgs no darbības ar gāzes pedāli. Varam paātrināties maigi un mierīgi, un varam lēkt uz priekšu kā tāds no peles nobijies zilonis. Pēc neilga brīžam mēs esam pieraduši pie ātrumkārbas un tā ir pieradusi pie mums un nu braukšana un pārnesumu pārslēgšanās var notiek tieši tā, kā to gribam mēs. “Ieminot grīdā”, protams, jārēķinās ar zināmu aizturi, bet šeit gan vairāk varētu vainot dīzeļa salīdzinoši lēno dabu. Visādi citādi pārnesumu kārba darbojas perfekti, un mierīgi braucot pārslēgšanās nav jūtamas pat zemākajos pārnesumos.



Jaunie X5 ir aprīkoti ar aktīvo stūri. Tā ir sistēma, kas izmaina stūres reakcijas ātrumu. Braucot lēnāk riteņi griežas strauji, tā atvieglojot manevrētspēju. Braucot ātri riteņi pagriežas lēnāk, samazinot kļūdas iespēju, kas lielā ātruma var būt bīstama. Pati stūre ir komfortabli resna un nedaudz mīksta. Griežas tā nedaudz pasmagi, bet tas šeit ir labi, jo uzlabo braukšanas izjūtu.

Runājot par braukšanas sajūtām – tās ir kolosālas. BMW tiešām ir paveicis neiespejamo un padarījis bezceļnieka gaitu gluži tādu pašu kā vieglajam auto. Kā jau mediju testa slalomā noskaidrojām – lielais auto ir neticami viegli manevrējams un stabils pat ekstrēmos režīmos.

Braucot ar tik lielu auto, parasta lieta ir mazliet saspringt un varbūt pat kaut kur pieķerties, kad priekšā gaida straujš līkums, vai piemēram uzbrauktuve uz tilta. Bet lieki. Vertikālā stabilitāte (kā arī visās citās dimensijās) šim auto ir lieliska. Šeit gan savu lomu spēlē arī platās zemprofila riepas (papildaprīkojums) un iespējams tā Sport podziņa, kuru iepriekš pieminēju. Lai nu kā, X5 gaita ir vēl stabilāka un vēl komfortablāka kā vecajam modelim. Nebaidos teikt, ka labākā no savas klases automobiļiem šobrīd.



Šeit gan jāņem vērā, ka X5 ir tieši paredzēts sportiskai braukšanai asfalta džungļos, nevis dubļu brišanai. Lai arī pilpiedziņa savu uzdevumu pilda labi, un auto klīrenss ir paaudzies, tas tomēr nav bezceļnieks un ar tādu bezceļa etalonu kā Range Rover dubļos konkurēt nevarēs. Bet būsim godīgi – cik tad bieži mums ir vajadzība ar savu luksus automobili iebraukt purvā? Visticamāk, ka nekad. Savukārt ar tādām ikdienas situācijām kā sniega kupenas pilsētā un piknika pļava laukos, X5 tiks galā bez mazākajam problēmām. Par to arī pārliecinājāmies testa laikā, bezkaunīgi iebrienot kaimiņa pļavā un uzrāpjoties kalnā. Auto to paveica bez mazākās aizķeršanās, kam noteikti palīdzēja dīzeļa lielais griezes moments, kas pat pie maziem apgriezieniem nodrošina lielu jaudu.

Arī nobraukšana no kalna ir tik vienkārša un nesāpīga kā vienas podziņas nospiešana. Tiešā nozīmē. X5 ir aprīkots ar Hill Descent, kas ļauj nesāpīgi nobraukt no visstāvākā kalna. Nospiežam podziņu, atlaižam visus pedāļus un ļaujam auto pašam lēni un droši nobraukt no kalna. Nekādas bremzēšanas, nekādas slīdēšanas. Eleganti. Šī funkcija var būt īpaši noderīga ziemā.



Nedaudz par auto praktisko pusi. Neskatoties uz tur paslēptajiem sēdekļiem, X5 bagāžnieks ir pamatīgi liels un neliks vilkties nevienam. Protams, ja ir pacelta trešā sēdekļu rinda, tad bagāžnieka izmērs dramatiski sarūk, tomēr tur joprojām ir diezgan vietas pāris ceļa somām.

Visās durvīs ir iespaidīga izmēra kabatas, kurās paslēpt var pat to pašu lieldienu zaķi. Ka jau zināt es esmu liels kafijas dzērājs tāpēc man rūp glāžu turētāju stāvoklis. Tas šeit ir lielisks, jo gan priekšā gan aizmugurē ir lieli glāžu turētāji ar fiksatoriem, kas neļaus izkustēties jebkāda izmēra glāzei vai pudelei.

Cimdu nodalījums gan mums lika nedaudz vilties. Tajā ir salīdzinoši daudz vietas, taču tas ir dziļš uz leju, nevis uz priekšu. Līdz ar to nav iespējams redzēt neko no tā kas tur atrodas un atliek vien uz tausti rakņāties līdz vajadzīgā lieta ir rokā.



Vēl viens paliels mantu nodalījums ir viduskonsolē zem elkoņbalsta. Tas būtu ļoti labs, ja vien to varētu atvērt. Pirmkārt jau tas nepierasti (bet raksturīgi BMW) veras uz sāniem, bet galvenā problēma ir poga, kas to tur noslēgtu. Ir ilgi jātrenējas lai to nospiestu pareizajā leņķī. Šajā punktā liels fuj BMW inženieriem.

Runājot par fuj... nespēju kārtējo reizi nepieminēt iDrive interfeisu. Uzstadījums jau ir labs – paliels monitors kurā redzama visa informācija sākot ar klimatkontroli un audiosistēmu un beidzot ar telefonu un navigāciju. Bet tā vadība... Joprojām ar absurdo grozāmo kursorsviru. Pastum pa labi, pagriez pa kreisi, nospied uz iekšu... Tā ir ideja, kas darbojas teorijā, uz datora, nevis reālajā dzīvē. Ja man ir jāpavelk uz leju, jāpagriež, jānospiež, vēlreiz jāpavelk uz leju un vēlreiz jāpagriež lai tikai nomainītu skanošo radiostaciju, tad tā lieta nav nopietna. Šis iDrive viennozīmīgi ir bumba ar laika degli - braucoša avārijas situācija. Piņķerējoties iDrive labirintos ir gaužām viegli zaudēt uzmanību no ceļa.



Mūsu auto bija aprīkots ar Premium skaņas sistēmu, kas tiešām attaisnoja savu nosaukumu (un varbūt pat cenu) jo skaņa tai ir lieliska un baudāma jebkurā skaļumā. Sistēma nebaidās arī no MP3 diskiem.

Aizmugurē ir uzstādīts atsevišķs DVD atskaņotājs ar palielu grozāmu displeju. Tas gan maksā dārgi un es ieteiktu tā vietā izvēlēties kādu cita ražotāja sistēmu, kas būs praktiskāk lietojama. Šai ir vairākas problēmas – pirmkārt skaņa ir dzirdama tikai uz austiņām, nevis auto audio sistēma, un otrkārt BMW ir iekritis vēl vienā absurdā birokrātijas murgā sauktā par DVD zonām. Šis atskaņotājs spēlē tikai otrās zonas (Eiropas tirgum paredzētos) diskus. Ja jums ir kādi Rimitī pirkti Austrumeiropas vai Amerikas diski – aizmirstiet par kino baudīšanu. Un protams, aparāts nesaprot nekādus tur Divix-čivix diskus. Ļoti nemūsdienīgs risinājums, kas spiež izvēlēties trešā ražotāja produktus.



Turpinot kritizēšanu pieminēšu vēl divas lietas - navigāciju un telefonu. Navigācijas sistēma vispār nedarbojas bez attiecīgā DVD diska. Manuprāt vismaz tik daudz kā kompasu un koordinātes tā varēja rādīt, bet nekā. Bez diska (neesmu drošs vai Latvijai tāds ir) šī opcija ir pilnīgi lieka. Un par telefonu – pārkāpjot uz testa auto es mierīgu sirdi atstāju savā auto Bluetooth austiņu mobilajam telefonam, un biju sagatavojies telefonu sapārot ar mašīnā esošo sistēmu. Ilgi es rakos pa iDrive uzstādījumiem, līdz sapratu – šeit nav nekāda Bluetooth! Ir iespēja tādu pievienot, ir iespēja iebūvēt pašu telefonu. Bet tas viss par papildus maksu. Tas man bija liels šoks, ja jau pat reizes piecas lētākais Nissan Qashqai bāzes komplektācijā ir aprīkots ar Bluetooth, tad kā var šis luksus auto būt bez tā? Turklāt atsevišķi Bluetooth sistēmas uzstādīšana maksā 650 latus. Atkārtošos - par tādu naudu es labāk iemācīšu kaķi čurāt man uz galvas! 650 lati par trīs latus vērtu raidītāju. Bezkaunīgi.



Atgriežoties pie paša iDrive, viens mazs sīkums, kas nedaudz varētu glābt šo sistēmu ir astoņi programmējami taustiņi, kuriem iespējams piešķirt jebkuru funkciju. Tad tikai atliek atcerēties ko kurš dara, un varēsim dzīvot gandrīz kā ar normālu audiosistēmu. Tomēr nesaprotu kāpec BMW nevarēja rīkoties kā citi konkurenti un piedāvāt skārienjūtīgu ekrānu, ar kuru darboties ir nesalīdzināmi ērtāk.

Ko tad es galu galā varu teikt par jauno BMW X5? Vienā vārdā – viens no labākajiem auto šobrīd tirgū. Tas apvieno sevī limuzīna komfortu, bezceļnieka (gandrīz) caurgājamību un pārliecinātību visos apstākļos, minivena ietilpību un sportiska sedana gaitas īpašības. Neticami, bet to visu auto paveic ļoti labi. Protams ar saviem kompromisiem, bet tas viennozīmīgi to visu dara labāk kā jebkurš cits līdzīgs auto.



Protams tam visam ir sava cena. Šim auto tā ir diezgan ievērojama – sākot no 53 tūkstošiem eiro. Šājā cenā gan nav iekļauta lielākā daļa visu labumu, un nokomplektējot auto pēc sirds patikas, iespējams tā cenu gandrīz dubultot. Bet tāda ir BMW filozofija – ļaut pašam izvēlēties visus sīkumus. Par bargu naudu.

Runājot par dzinēju izvēli – joprojām iesaku pagaidīt kad būs pieejams 3.0sd biturbo dīzelis, jo tas sevī apvieno kolosālu jaudu un dinamiku apvienojumā ar saprātīgu patēriņu. Šobrīd ir pieejami 3 liru benzīna un “parastais” dīzelis un 4.8 liru benzīna dzinējs. Izvēle šeit ir vienkārša – ja vēlaties taupīt – ņemiet dīzeli. Ja baudīt maksimālu jaudu – ņemiet 4.8i. Tas trīs litru benzīna dzinējs apvieno sliktākās īpašības no abiem pārējiem – mazāko jaudu no dīzeļa, un milzīgo degvielas patēriņu no 4.8.

X5 labprāt būtu arī rāpies augstāk, taču negribejām apskrāpēt tam vēderu


No papildaprīkojuma iesaku divas galvenās lietas – komforta sēdekļus un jumta lūku (tā ir milzīga un pārklāj burtiski visu jumtu). Visa pārējā izvēle būs ilgs process, kur vislabāk jums palīdzēs pārdevējs. Neizvēlēties iDrive diemžēl nav iespējams, jo tas pienākas visiem modeļiem.

Tātad rezumē - ja jums ir pietiekoši daudz naudas un vēlme pēc tādas klases auto – X5 būs pareizā izvēle. Tam ir savi mīnusi, tomēr komforts un braukšanas sajūtas ir unikālas tikai šim modelim.


BMW X5 3.0d – šībrīža cena 53000 eiro.



+ gaita un vadāmība
+ gaita un vadāmība
+ gaita un vadāmība
+ komforts
+ ergonomika un salona ietilpība

- iDrive
- iDrive
- iDrive
- cena
- mūsdienām nepilnīgs bāzes aprīkojums


* - nē, tā nav drukas kļūda – auto gaita un vadāmība tiešām ir TIK laba, un iDrive tiešām ir TIK slikts.


Paldies BM Auto.


  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies