Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: BMW X3 3.0sd

Testi, Auto
Ja man ilgāku laiku jāgaida rindā pie ārsta, es pieveru acis un ātri vien iesnaužos. Tas gan ir riskanti, jo ja garām ies kāda pārlieku centīga medmāsa, tad es varu pamosties mūžīgās atdusas kapelā ar vati visās atverēs. Bet ja man jāgarlaikojas autosalonā, tad gribot negribot es pamazām izpētu visus tajā esošos auto. Tā arī šoreiz man gadījās, un lēnā garā izokšķerējis visus piektās, sestās, trešās un visu citu sēriju mašīnas nonācu arī līdz X3. Teikšu jums godīgi – šis auto nekad nav piesaistījis manu uzmanību. Tas ir šaurs mazizmēra “parketnieks” kuru bagāti vīri dāvina savām sievām, kuras tajos sasēdina bērnus, aizved uz skolu un pašas dodas pie manikīra. Šāds auto acīmredzot nav vīrieša cienīgs. Bet garlaicības mākts es nolemju izpētīt arī X3. Un pēc īsa brīža saprotu, ka esmu pamatīgi vīlies. Tas nepavisam nav mazs šaurs mājsaimnieču auto. Vietas tajā ir atliku likām arī raženam vīrišķim. Tas, protams, manī rada interesi tāpēc nolemju iepazīties ar X3 tuvāk.

Sacīts darīts. Nepaiet ne nedēļa, kad manās rokās nonāk X3 atslēgas. Mani paši pirmie iespaidi ir šādi – tas ir augsts, auksts un tam neticami ātri uzsilst apsildāmie sēdekļi. Bet nu par visu pēc kārtas.




Šis ir 2007. modeļu gada BMW X3 ar 3.0sd Twin Turbo dīzeļdzinēju. Šis motoriņš ir dvīņubrālis tam, ar kuru iepazināmies iepriekšējā testā. Lai arī šis ir dīzelis kurš daudziem joprojām asociējas ar Ikarusu un vecu Pasātu, tā sniegums ir nemaz ne sliktāks par savu benzīna brāli. Patiesībā pat labāks! Šim trīslitru dzinējam arī ir divas turbīnas, kuras klusi svilpjot vienotā unisonā spēj nodrošināt 286 zirgspēku un 580 ņūtonmetru lielu jaudu jau pie nieka 1750 apgriezieniem. Tas ir zvērīgs spēks ar nezvēra dabu. Arī pārējais auto aprīkojums ir gana izmeklēts – gaišas ādas salons ar melnu jumtu, M Sport pakete, kas sevī ietver sporta piekari, sēdekļus un veselu gūzmu vizuālo nieciņu. Vienkārša (ne-divkārša (divzonu)) klimatkontrole, CD atskaņotājs utt. Izklausās pēc labas kombinācijas patīkamam braucienam.



Kad dzinējs (un vadītājs) ir uzsilis līdz normālai darba temperatūrai, laiks sākt mīt pedāļus. Divus. Šis auto ir aprīkots ar automātisko pārnesumu kārbu. Ieliekam “Drive”, pedāli grīdā un aiziet! Un ho-ho-ho-ho (iedomājieties Red Bull sadzērušos santaklausu) kā aiziet! Nepaspējam aizskatīt līdz septiņi, kā tiesības jau jāatdod policistam. Citiem vārdiem sakot auto paātrinājums ir apbrīnojami straujš un absolūti negaidīts. Ierasto distanci līdz 100 kilometriem stundā šis gandrīz divas tonnas smagais auto pieveic nieka 6.6 sekundēs. Smadzenes apjūk, jo līdz šim tajās saglabātā informācija par tēmu “dīzelis” un “bezceļnieks” nekādi nesaistījās ar tik zvērīgu dinamiku. Mēģinu iestāstīt pats sev, ka tas patiešam tā ir, ka tas ir normāli, un ka turpmāk šī informācija ir jāsaglabā smadzeņu dzīlēs. Protams, nekas nepalīdz tik labi atcerēties kā nemitīga atkārtošana. Tas tad arī ir tas, ko es nekautrējoties no apkārtējo skatieniem, un ignorējot blakus sēdošo piezīmes nemitīgi darīju. Izbaudīju satriecošo paātrinājumu.

Diemžēl pilsētas satiksme nepieļauj īpaši ātru pārvietošanos. Stop&go režīmā mīcoties pēc laika esmu jau apradis ar auto gaitu un sāk prasīties pēc mazliet straujākas reakcijas manai nervozajai gāzes pedāļa spaidīšanai. Un šo opciju mums laipni piedāvā pārnesumu kārbas Sport režīms. Tajā auto ilgāk uztur augstus apgriezienus, lai maksimāla jauda būtu pieejama jebkurā brīdī. Protams, tas vistiešākajā veidā atsaucās uz degvielas patēriņu, bet kuram gan tas rūp... Turpmākās dienas tā arī pavadu braucot tikai Sport Drive režīmā. Tas šķiet ir patiesais braukšanas režīms šim auto.



Dzīve diemžēl nesastāv no taisniem “dragreisiem” vien. Laiku pa laikam mums ceļā uzglūn strauji līkumi un pagriezieni. Un mēs visi zinām, cik ļoti lieliem un smagiem auto nepatīk strauji pagriezieni. Augstais smaguma centrs dara savu, un līkumā auto sasveras un visādi citādi uzvedas kā tvaikonis Misisipi ūdeņos. Tāpēc arī ar X3 mēs līkumiem tuvojāmies prātīgi... un pametām tos cik vien neprātīgi iespējams! BMW inženieri ir pamanījušies piemānīt fiziku un iemācījuši šim augstajam ģimenes “busiņam” uzvesties gluži kā vieglajam auto. Turklāt kā ļoti labam un stabilam vieglajam auto. Pagriezienos burtiski nemaz nav jūtamas vertikālās svārstības un X3 ļauj pavisam droši manevrēt pat diezgan pārgalvīgos ātrumos.

Šķiet vienīgais ar braukšanu saistītais elements, kuram es nevaru veltīt tikai vislabākos vārdus ir bremzes. Tās strādā ļoti labi un pārliecinoši. Tās viens-divi aptur smago auto no lielās skriešanas. Bet tām piemīt nelāgs niķis “pielipt” braucot ļoti lēni. Lēnām bakstoties sastrēgumā ir nemitīga gāze-bremze spaidīšana, taču auto neļauj maigi un smalki regulēt bremžu stiprumu – tas “pieķer” bremzes ļoti strauji, kā rezultātā auto nekomfortabli noraustās pie katras apstāšanās. Bet arī tā nav mirstamā kaite un ar to var droši sadzīvot.



Neticami, bet līdz pat šim brīdim es neesmu pieminējis neko par salona ietilpību, iekārtojumu un aprīkojumu. Laikam jau tāpēc, ka auto uzvedība un gaita ir tik iedvesmojoša, ka nekam citam neatliek laika. Bet mums tomēr ir jāpievērš nedaudz uzmanība arī “stāvošam auto”. Pirmais ko pamana visi, kas iesēdušies vadītāja vietā ir apkārtējā telpa. Tās ir daudz. Šeit vietas pietiek gan gariem, gan resniem, gan gariem un resniem. Brīvība ir jūtama visos virzienos, elkoņus var brīvi plivināt gaisā vai arī ērti atbalstīt uz abās pusēs esošajiem elkoņbalstiem. Līdz jumtam vietas ir gana, ir arī vieta kur kājas izstaipīt (piemēram, braucot kruīza režīmā).

Kā jau ierasts lielākās bažas raisa aizmugures sēdeklis. Bet lieki. Šeit vietas ir ļoti daudz. Auto patiešām ir daudz, daudz lielāks un ietilpīgāks nekā tas izskatās no ārpuses. Turklāt arī bagāžnieks tam ir ietilpīgāks nekā lielajam brālim X5.



Par auto aprīkojumu ir grūti kaut ko teikt. Kā jau visiem BMW arī šim var visas vēlamās opcijas kombinēt gluži kā Lego klucīšus. Gribu to podziņu, bet negribu šito kloķīti; gribu navigāciju, bet negribu klimatkontroli; utt. Variācijas iespēju ir neiedomājami daudz. Katrs pats sev izvēlas piemērotāko. No vienas puses tas ir ļoti labi. No otras – tas sarežģī dzīvi pasūtot savu auto. No trešās puses (jā, trīs puses. Iedomājies?...) bāzes modelis ir burtiski pilnīgi pliks bez jelkāda aprīkojuma, un katra izvēlēta opcija maksā bargu naudu. Rezultātā, lai auto nokomplektētu tādu kā sirds vēlas, tā cena pieaug vismaz par pāris tūkstošiem. Tas ir jāņem vērā apskatot auto cenu lapas. Sākuma cena šim auto ar sporta dīzeli ir 50 tūkstoši eiro. Bet tādā komplektācijā kādā ir testa auto, cena izaug krietni virs 60 tūkstošiem. Diezgan paskarbi.



Apkopojot domas un iespaidus par X3 jāsaka, ka auto mūs pamatīgi pārsteidza. Labā nozīmē. Pirmkārt tas ir patiesi liels – daudz lielāks nekā tas izskatās vizuāli. Otrkārt šis sporta dīzeļdzinējs ir tiešām apbrīnas un sajūsmas vērts. Turklāt tas nenoēd pārāk daudz degvielas. Protams, Sport režīmā jārēķinās ar saviem 15 litriem uz 100 kilometriem, bet ja nu kādam rodas vēlme braukt prātīgi, tas iespējams arī iekļauties astoņos litros.

Vēl jāpiebilst, ka jo vairāk laika es pavadīju ar X3, jo mazāk es sapratu kāpēc cilvēki vispār izvēlas X5. X5 ir tikai nedaudz lielāks, taču krietni dārgāks (lētākā versija no 47t eiro). X3 ir gana ietilpīgs un praktisks gan resnam bandītam, gan lielai ģimenei. Vienīgā atšķirība ir auto izskatos. X3 ir pietiekoši neuzkrītošs, piezemēts, kamēr X5 atklāti izrāda savu agresiju un nepatiku pret visiem pārējiem. Tātad mans ieteikums būtu šāds- ja tu esi ekstraverts bandīts tad izvelies X5. Bet ja tu esi ģimenes cilvēks kam vajag ērtu un ietilpīgu auto jebkuriem ceļiem un laika apstākļiem – X3 būs pareizā izvēle.



Mēs diemžēl nevaram neko teikt par auto bezceļa spējām. Iekarot Gaiziņu mums neļāva dabas parka aizstāvji, savukārt vēlme doties Mārupes kūdras purvos neuzrunāja dīlera pārstāvjus. Bet mēs paļaujamies uz ārzemju kolēģu viedokli, kurš ir apmēram šāds – tas, protams, nav bezceļam dzimis purva bridējs, bet ikdienas situācijās pat visneomulīgākie lauku ceļi nebūs liela problēma. Auto ir laba saķere un tas stabili turas uz ceļa gan sausumā, gan dubļos.



Tiem, kam interesē X3 es ieteiktu apsvērt divas opcijas – komfortabli, ar visiem nieciņiem aprīkotu divu litru benzīna (35t eiro) vai dīzeļa (37t eiro) versiju, vai, ja līdzekļi un vēlmes atļauj – šo fantastisko sporta dīzeli. Bet tādā gadījumā es ieteiktu atmest visu lieko un aprīkojumā izvēlēties sporta piekari, sēdekļus un automātisko steptronic pārnesumu kārbu. Nekas cits braukšanas baudai nav vajadzīgs.

Tātad X3 – pārsteidzoši ietilpīgs, ērts un praktisks auto. Aprīkojumā ar 3.0sd dīzeļdzinēju neticami dinamisks. To noteikti ir vērts apsvērt gan ģimenes cilvēkam gan jaunam lecīgam juristiņam. Jā, izskats nav pietiekoši ambiciozs, taču to visu var labot pieskrūvējot pie logu tīrītajiem zilas gaisams diodes...

BMW X3 3.0sd, pašreizējā cena ap 50 tūkstošiem eiro.



+ pārsteidzoši ietilpīgs
+ fantastiskā dzinēja jauda un dinamika
+ stabila gaita jebkuros apstākļos

- “nekāds” sākuma aprīkojums
- cena

Paldies Wess Select.

  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv