Autors: Kārlis
Tiguan ekspeditsioonTesti, Auto Bijām aizbraukuši ekspedīcijā uz ārzemēm. Uz Hījumā salu. Ar jauno Tiguan. Nu, Tiguan pats par sevi nav baigi, baigi jauns, bet tam ir jauns dzinējs - 240 zirgu dīzelis. Jaudīgāks. Mēs gan tādi taupīgi braucēji, tāpēc īpaši to jaudu netrenkājām. Vairāk rūpēja pretējie parametri - taupīgums.
Nobraucām teju tūkstoš kilometru. Daudz pa strikti ierobežotajām šosejām, bet diezgan daudz arī pa mazajiem meža un piekrastes celiņiem, govju takām un vāji saskatāmām riepu sliedēm akmeņainajā salas piekrastē. Pļavas un purvus neizbraukājām gan, primāri tāpēc, ka tāpat pietiek celiņu kur braukt, bet arī tāpēc, ka auto bija aprīkots ar visai sportiskām šosejas riepām, kas īstos dubļos sagādātu tikai raizes.
Mēs regulāri braucam pa visādiem maziem lauku un mežu celiņiem un regulāri iesmejam par cilvēku tieksmi pēc krosoveriem. Nu, nevajag jau normālos apstākļos nevienam to apvidnieku. Bet kaut kā gribās. Arī mūsu piedzīvojumos vismaz 90% pietiktu ar parasto auto. Pāris reizes gan mērķtiecīgi izvēlējos Offroad braukšanas režīmu. Vietām ceļš veda pa diezgan “šķidru” oļu ceļu un gribējās pārliecību, ka visi četri riteņi kust un nevajadzēs slīpo krasta nogāzi forsēt atkārtoti. Viss izdevās. Oļiem skrapstot bez bēdu un bez aiztures tikām visur kur nu vien deguns un Google karte rādīja. Jā, neticami, bet pat vismazākās Hījumā “govju takas” ir iezīmētas kartēs, kas smuki rādās lielajā ekrānā paneļa vidū.
Nezinu vai visi, bet vismaz šis Tiguan atbalsta Apple CarPlay, kas nozīmē, ka var ērti lietot Apple, Google un Waze kartes uz lielā mašīnas ekrāna. Priecē arī, ka Tiguan nav aizsteidzies laikam pa priekšu un telefona pieslēgšanai izmanto vecās labās USB-A ligzdas, nevis kā citi auto - arī nesen noprovētā Škoda Scala - jauno USB-C, kuru neviens visā pasaulē vēl nelieto (lādētāja, ne telefona galā). CarPlay gan ir arī savi niķi un stiķi. Piemēram, telefons laikam nesaprata cik īsti liels ir pieejamais ekrāns un Waze kartes ātruma ierobežojumu rādīja ārpus redzamās zonas. Vēl viena nepatīkama CarPlay blakne - tas atbalsta tikai tās aplikācijas kuras atbalsta un par visām citām izliekas neko nezinām. Tas pilnībā ignorēs jebkādus citu aplikāciju paziņojumus un mierīgi palaidīsiet garām visus Messenger čatus un mājas signalizācijas push ziņojumus. Apple varētu saņemties uzlabot šo lietu. Tāpat, protams, arī Google varētu beidzot beigt ākstīties un atļaut visiem lietot Android Auto, kas šobrīd mums ir liegts, jo tas nerunā latviski.
Iepriekš tikai epizodiski esmu saskāries ar Tiguan un kaut kā prātā tas šķita mazāks. Tomēr tas ir diezgan liels un diezgan ietilpīgs auto. Iekšā vietas pietiek visos virzienos arī īpaši gariem un/vai resniem līdzbraucējiem. Arī bagāžnieks ir gana liels, lai nebūtu jādomā kur nogrūst gumijas zābakus un dvieli, ko neizbēgami nācās lietot, jo pārlieka optimisma dēļ zābakus tomēr piesmēlu ar rudenīgo jūras ūdeni. Protams, īpaši patīkama ir motorizētā bagāžnieka ciet un vaļā vēršana, ieskaitot maģisko atvēršanos ar kājas žestu.
Pavisam skaisti būtu bijis, ja mūsu auto būtu aprīkots ar mazākiem riteņiem un biezākām riepām, tomēr arī šis šosejai pielāgotais komplekts ļoti korekti uzvedās gan uz grants, gan sakņainajiem meža celiņiem. Tikai retos brīžos trāpot uz “veļas dēļa” gaita kļuva nepatīkama. Visur citur auto piekarei pateicības vārdi - stabili, bet arvien pietiekami mīksti un komfortabli tā tiek galā ar visiem ekspedīcijas (ne)ceļiem.
Viena lieta gan šķiet nejēdzīga. Šim auto spidometra vietā ir lielais displejs, kurš var rādīt visdažādākās lietas - virtuālo spidometru, karti utt. Izklausās dziži, bet praksē lieki. Man nav nekādas intereses tur redzēt auto iebūvēto karti, kas ir novecojusi jau pirms trim gadiem, savukārt CarPlay rādīto Waze panelī iedabūt nav iespējams. Atliek izvēlēties kādu citu informācijas paneli - izvēles iespējas ir plašas, tomēr apbrīnojami ierobežotas. Ekrānā var redzēt ātrumu, patēriņu, nobraukumu, atlikušo nobraukumu utt. Bet - tikai pa vienam. Gribi ātrumu UN atlikušo nobraukumu? Aizmirsti. Ir iespējas daudz ko izvēlēties, bet nav iespējas to visu pielāgot. Es vispār nesaprotu kāpēc automobiļos atlikušis nobraukums netiek rādīts vienmēr pēc noklusējuma. Kāpēc tas ir kaut kas, kas īpaši jāmeklē un jāizvēlas? Braucot “ekspedīcijās” un visādos citos garos ceļojumos tas ir īpaši būtiski. Vai mēs tiksim līdz galam? Vai mums pietiks degvielas arī atpakaļceļam vai būs jāuzpildās pa dārgo uz salas? Autoražotāji, lūdzu, mācieties no elektromobiļiem un vienmēr rādiet atlikušo nobraukumu!
Tālā ceļā ļoti saldi noder arī adaptīvā kruīza kontrole. Tiguan tā strādā ļoti patīkami. Pat uzstādot mazāko attālumu starp auto var justies droši un nebaidīties vai auto laikus sabremzēsies. Ar piestūrēšanu gan ir mazliet citādāk - auto īpaši nesaspringst stūrēt tavā vietā. Minimālas stūres kustības palīdzēs noturēt auto joslā, bet pat pie lēzeniem līkumiem auto padodas un liek pašam griezt stūri. Atkal pieminot Škoda Scala - tas auto mazliet aktīvāk stūrēja un pat šosejas līkumus izgrieza kā pieklājas.
6.9 litri ir visa mūsu izbrauciena vidējais patēriņš. No vienas puses varētu gribēties mazāk - diezgan daudz tomēr braucām Eco režīmā pa šoseju. Tomēr jāņem vērā, ka uz salas lielākoties braucām lēnos “bezceļos” ar biežu stāšanos un uzsākšanu, kas neizbēgami palielina patēriņu. Bet nu taisnības labad, šī ir jaudīgākā modifikācija, bet taupīšanai ir pieejami krietni maigāki dzinēji.
Grūti jau atdalīt foršās ceļojuma emocijas vērtējot auto. Protams, ka kritiski skatoties te ir kam piesieties, sākot jau ar cenu. Tomēr nevar arī noliegt, ka tieši auto palīdzēja gūt foršos iespaidus un nesatraukties par tādiem muļķīgiem jautājumiem - vai mēs tur iebrauksim, vai mēs tur izbrauksim, un galu galā - vai jutīsimies labi.
|