Autors: Kārlis
Pirmie iespaidi par moderno hipsteru busiņu ID.BuzzAuto, Testi Teikšu uzreiz. Esmu mazliet vīlies. Mēs, šķiet, kādus desmit gadus gaidījām šo busiņu. Ik pa pāris gadiem Volkswagen izlaida jaunus zīmējumus un koncepta idejas, kur katra nākamā neizbēgami bija arvien piesardzīgāka versija. Un tad nu tagad ir klāt pats auto. Ļoti fifīgs. Glīts. Moderns, bet ar to tipisko retro šiku, ko mēs no tā sagaidījām. Pietrūkst tikai gaisa dzeses atveres - to vietā ir sitilizēti dizaina elementi. Jo nav jau nekā, ko dzesēt. Ar baterijām ir kontrolētāk jāapietas.
Tas busiņš ir mazliet lielāks nekā liekas. Skatoties bildēs, tas izskatās vairāk pēc Sharan vai pat Touran. Taču nē, tas ir vecā labā Multivan izmēros. Tikai drusku/krietni seksīgāks. Tam ir divas vietas priekšā un trīs aizmugurē. Šis ir modelis ar divām sēdekļu rindām, taču būs pieejams arī ar trim. Tāpat būšot pieejams arī drusku garāks modelis, droši vien ar tām pašām trim rindām. Man gan liekas, ka vismaz pašreizējā izpildījumā garāku to īsti nevajag.
Baterijas ietilpība ir tā, kas nu jau kļuvusi par standartu - 77 kilovatstundas. Ar to būtu jāpietiek kādiem 400 kilometriem buzzēšanas. Uz priekšu auto dzen 150 kilovatu (204 Zs) motors, kurš griež aizmugures riteņus. Tas izklausās seksīgi, tomēr neviļus nācās atcerēties klasiskās piedziņas nedienas. Mēģinot noparkoties laukumā mežmalā, nācās padoties un meklēt citu vietu, jo apsnigušajā slīpumā auto neizbēgami gribēja noslīdēt no ceļa. Tas nebija nekas dramatisks, viss notika ļoti lēnas parkošanās ātrumos, tomēr, kā pieduries pedālim, tā riteņi izslīd un auto “nes” uz sāniem. Šeit, protams, nav nekādas iespējas izslēgt pretbuksēšanu vai “saslēgt diferenciāli”. Šis nav tas auto.
Visādi citādi ar braukšanu bēdu nekādu nav. Kāp tik iekšā, pagriez kustības kloķi uz D un min pedāli. Auto ir absolūti pietiekami atsaucīgs gan pilsētā, gan uz šosejas. Protams, tas nav salīdzināms ar, piemēram, ID5 GTX, vai kur nu ar vēl kādu niknāku elektromobili. Šim auto ir cita ideja. Nepiespiests ceļojums priecīgā noskaņā.
Ir gan sīkumi, kas to noskaņu mazliet bojā. Viena no tādām lietām ir auto neglābjamā vēlme acumirklī izslēgties, tiklīdz vadītājs paceļ dibenu no sava krēsla. Tas ir ļoti kaitinoši, jo īpaši ziemā, kad vēlies, lai auto turpina sildīt salonu, kamēr tu sakārto mantas vai atver pagalma vārtus. Bet nekā. Kā pacel dibenu, tā viss tiek izslēgts. Apkure, audio, viss. Traki kaitinoši.
Vēl mazliet pārsteidz aprīkojums. Šķita, ka tādam stilīgam elektromobilim par teju septiņdesmit tūkstošiem eiro būtu jābūt dižāk aprīkotam. Tomēr nē. Pat sānu durvis nebīdās automātiski - tā ir papildaprīkojuma opcija - un tās ir reāli sparīgi jāsit ciet. Labi, ka vismaz bagāžnieka lielie vārti paceļas elektroniski.
Es negribu izklausīties traki negatīvs. Tas auto ir foršs. Ērts, viegli vadāms, gana gudrs un, cerams, arī gana drošs. Tomēr tas īsti nav tas, ko mēs gaidījām. Ko mums solīja. Vismaz man tā šķiet. ID.Buzz ir būtībā tas pats Multivan, tikai ar seksīgāku purniņu.
|