Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Draudzīgais cements

Dažādi, Eko    
Draudzīgais cements Kas gan to būtu domājis, ka cements ir tik kaitīgs videi. Izrādās, ka no cementa izdalās veseli 5% no visa CO2 pasaulē. Kas esot krietni vairāk kā piemēram lidmašīnu radītais CO2 piesārņojums. Taču gudri vīri nesnauž. Anglijā kāda kompānija ir radījusi jauna tipa cementu, kurš nevis izdala, bet gan uzņem CO2 no apkārtējās vides. Šis cements varot sarīties CO2 līdz pat 60% no paša masas. Smalki. Vēl gan notiek cementa testēšana un pārdošanā tas būs tikai pēc pāris gadiem. Kā reiz laikā uz koncertzāles būvniecību. Varēs būvnieki izšķiest vēl vairāk naudas par vēl dārgākiem materiāliem, bet nu būs vismaz savs labums... Varēsim to saukt par lielo melno atgāzu rijēju.
 




TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

AA saules baterijas

Tehnika, Eko    
AA saules baterijas AA tipa baterijas pazīstam mēs visi un tās pavisam noteikti nav saules baterijas. Bet izrādās, ka ir tādas saules baterijas, kuras var... sarullēt iegūstot AA baterijas formu. Ģeniāla ideja. Tiesa, tā pagaidām arī ir tikai ideja. Un iespējams, ka ne katrs gribēs regulāri izvilkt un izrullēt sava fotoaparāta baterijas.
 



Autors: Kārlis

Mini E - visu laiku smagākais Mini

Auto, Mini, Eko    
Mini E - visu laiku smagākais Mini

Svarīgākā ziņa, protams, ir tā, ka šis ir pirmais elektriskais Mini. Šādus īpašus Mini E modeļus vācieši saražoja speciāli amerikāņiem, kas ir kā apsēsti ar videi draudzīg(āk)iem auto.

Mini E vēderā mīt 200 elektrisko zirgu dzinējs, kuru darbina 48 baterijas. Tās arī ir pie vainas, kāpēc šis ir smagākais Mini. Mazā auto svars ir izaudzis līdz 1400 kilogramiem.

Ar šādu jaudu un masu Mini E nodrošina visai labu dinamiku - 8.5 sekundes līdz 100 km/h un maksimālo ātrumu ap 150 km/h. Elektrības pietiktu braucienam uz Liepāju un vēl mazliet - ap 250 km.

Plašā pārdošanā šie auto gan vēl nenonāks. Tikai 500 eksemplāri tiks iznomāti lietošanā. Mini E ir drīzāk uzskatāms kā publisks testa auto nākotnes tehnoloģijām.
 

Autors: Kārlis

Koku raidītāji

Eko, Tehnika    
Koku raidītāji Attapīgi cilvēki izgudrojuši jaunu interesantu metodi, kā iegūt elektrību no kokiem. Izrādās, ka iedurot koka saknē īpašu aparātiņu, tas spēj radīt elektrību no tā vien, ka koka saknē un augsnē ap to atšķiras skābums. Smalki, vai ne? Nevajadzētu gan sacerēties, ka šāda sistēma spēs apgaismot mūsu mājas. Elektrības pietiek vien tik daudz, lai koks pāris reizes dienā varētu nosūtīt datus uz tuvāko bāzes staciju.

Kāpēc kas tāds vajadzīgs? Piemēram, lai laicīgi uzzinātu par meža ugunsgrēku - pats koks var izsaukt ugunsdzēsējus. Uz stumbra tiek uzkabināts sensors, kurš mēra visus iespējamos parametrus sākot ar temperatūru un beidzot ar radiāciju. Ja kāds parametrs strauji izmainās, koks nosūta datus un sauc glābējus.

Ierīces pagaidām ir tikai prototipa stadijā, taču izgudrotāji plāno tos tuvākajā laikā ražot un pārdot.
 



Autors: Kārlis

Ovetto - videi draudzīgā kosmosa stacija

Idejas, Stils, Eko    
Ovetto - videi draudzīgā kosmosa stacija Meloju. Tā nav kosmosa stacija. Toties ir videi draudzīga, jo veidota no pārstrādātiem materiāliem. Turklāt tā arī palīdzēs pareizi pārstrādāt citus materiālus, jo tā ir... miskaste.

Jā, pavisam vienkārši. Miskaste ar vairākiem nodalījumiem dažādiem atkritumiem. Stilīgi un ekoloģiski. Ja vien miskastnieki to visu pēc tam nesabērtu kopā vienā lielā smirdīgā mašīnā...
 



Autors: Kārlis

Miljons labam darbam

Dažādi, Google, Eko    
Miljons labam darbam Google uzsākuši interesantu akciju - Project 10^100. Tās ideja ir rosināt cilvēkus izdomāt dažādus veidus kā palīdzēt citiem cilvēkiem. Turklāt tas viss attiecas uz jebkuru sfēru. Kāds var izdomāt kā atrisināt badu Āfrikā, kāds kā novērst plūdus Venēcijā, cits atkal var radīt degvielu no tīra gaisa. Ideju iespējas ir bezgalīgas, atliek tikai saskatīt pareizo risinājumu.

Kad tas gatavs, to jāiesniedz Google. Ja ideja būs laba un daudzi to atzīs par izdevušos, Google iedos naudiņu, lai palīdzētu to realizēt. Veseli desmit miljoni amerikāņu naudiņas tiks atvēlēti labām idejām. Tā ka - uz priekšu! Vairāk par to visu Google projekta lapā.
 



Autors: Kārlis

Viszaļākais Golfs

Auto, Eko, Golf    
Viszaļākais Golfs Volkswagen izveidojis jaunu konceptauto, kurš visai drīz varētu tikt ieviests ražošanā. Tas ir visu laiku "zaļākais" Golfs. Ar ko šis auto ir tik zaļš? Tam ir satriecoši mazs degvielas patēriņš un CO2 izmeši.

1.6 litru TDI dīzelītis ēdot tikai 3.1 litru uz 100 kilometriem, savukārt no izpūtēja izplēn vien 99 grami CO2. Šādi rezultāti sasniegti izmainot dzinēja vadības pieregulēšanu, uzlabojot aerodinamiku un ar "plastmasas" riepu palīdzību (tās ir riepas ar zemu rites pretestību).

Ja "zaļa" dzīvošana un naudas taupīšana jums ir aktuāla, tad sāciet krāt naudiņu, jo ekonomiskie Golfi būs pieejami jau nākamvasar.
 

Autors: Kārlis

Koka kartiņas

EkoKakao    
Koka kartiņas Cik gan tas ir loģiski! Maz lietojamas un vienreiz lietojamās kartiņas no koka! Piemēram ID kartes dažādās konferencēs, elektroniskās atslēgas viesnīcās utt. Palieto, kad vairs nav vajadzīgas vai nodilst - taisi ugunskuru. Tomēr draudzīgāk dabai nekā no naftas taisītās plastmasas kartiņas.
 



Autors: Kārlis

Kā ietaupīt degvielu ikdienā

EkoKakao, Video, Auto    
Amerikāņi izveidojuši mazu feinu video par to kā ietaupīt degvielu ikdienā. Visi ieteikumi gan ir labi zināmi, taču daudzi tomēr pamanās tos aizmirst vai neievērot uzskatot par liekiem. Tā nav, katrs sīkums summējas un rezultātā varam ietaupīt saujiņu naudas un kādu polārlāci ziemeļpolā.



Lūk ieteikumi, kas minēti video (ar dažām mūsu piebildēm):
1. Samazini ātrumu. Samazinot ātrumu no 105 km/h līdz 90 var samazināt degvielas patēriņu pat par 20%.

2. Uzturi savu auto tehniskā kārtībā. Loģiski, taču daudzi aizmirst vai nepievērš tam uzmanību. Gaisa filtra maiņa palīdzēs motoram vieglāk elpot un mazāk tērēt degvielu. Tāpat neaizmirstiet veco labo ieteikumu - uzturēt riepās normālu spiedienu (mazliet mīksta riepa pamatīgi bremzē auto un liek motoram strebt vairāk degvielas).

3. Izslēdz motoru, kad nebrauc. Piestājot pie veikala, izlaižot pasažierus, gaidot mīļoto meiteni atgriežamies no friziera - izslēdz motoru. Nav nekādas jēgas to darbināt. Protams, ja vien nav barga ziema un gribas būt siltumā, vai karsta vasara un gribas kondicionēties. Bieži vien pat sastrēgumos var izslēgt dzinēju. Dzinējam un citiem agregātiem var atvieglot dzīvi arī izslēdzot lukturus, kad nīksti sastrēgumā. Galvenais neaizmirsti ieslēgt atpakaļ!

4. Nesildi motoru. Iedarbināji un brauc. Protams, ieteicams ir nemocīt aukstu motoru ar lieliem apgriezieniem.

5. Vienmērīgi min pedāļus. Strauja uzsākšana ir lieka degvielas tērēšana, it īpaši, ja pēc tam ir strauji jābremzē. Vilkties nevajag, galvenais braukt vienmērīgi.

6. Izmet lieko svaru. Iztīri bagāžnieku. Dažkārt tur var atrast slidas no pērnās ziemas un piepūšamo telti no aizpērnās vasaras. Izmet. Tev to nevajag ikdienā. Būsi pārsteigts cik daudz degvielas patērē liekais svars.

7. Noņem jumta bagāžnieku. Ja nav jāved nekas uz jumta liekams - noņem bagāžnieku. Tas rada milzīgu (patiešām!) gaisa pretestību, kas savukārt noved pie lielāka degvielas patēriņa. Un neved uz jumta to, ko var ielikt salonā. Viena uz jumta piesieta kaste vai pat velosipēds var palielināt degvielas patēriņu vismaz par 15-30%.

Pēdējie divi ieteikumi no video ir diezgan amerikāniski...
8. Nebrauc pa zemes ceļiem. Lielāka rites pretestība, lielāks patēriņš. Mums gan reti kad ir izvēle nebraukt pa zemes (sliktiem) ceļiem.

9. Nopērc hibrīdu. Hibrīds ietaupa degvielu... NEKĀDĀ GADĪJUMĀ nedomā par absurdo hibrīdu pirkšanu! Mūsdienu hibrīdauto ir tīrs mārketings, kas tev liek maksāt milzu naudu par iedomātu ekonomiju/ekoloģiju. Ja esi gatavs mainīt auto, lai samazinātu patēriņu - pērc dīzeli. Jā, dīzeļdegviela maksā dārgāk, taču degvielas patēriņš ir krietni mazāks un rezultātā arī izdevumi ir mazāki. Un neklausi tām muļķībām ko stāsta auto pārdevēji, ka mazs benzīna motors būs ekonomisks. Nebūs. Viņš vienalga rīs par vismaz litru vairāk kā līdzīgs dīzelis.

Priecīgu taupīšanu!
 



Autors: Kārlis

Nopērc mašīnu - iestādi koku!

EkoKakao    
Nopērc mašīnu - iestādi koku! Brazīlijā izstrādāts jauns likumprojekts, kas palīdzēs mazliet uzlabot (samazināt iznīcināšanas tempus) ekosistēmu. Likums paredz, ka izveicot dažādas sociālas aktivitātes ir jāiestāda koki. Daudzums atkarīgs no plānotā pasākuma.

Piemēram nopērkot jaunu auto būs jāiestāda 20 koki. Jo lielāks auto , jo vairāk koku. Tas pats arī precoties - 10 koki, un šķiroties - 25 koki. Arī pārdodot māju nāksies atlocīt piedurknes un ķerties pie lāpstas. Nu, gandrīz.

Likums neparedz, ka katrs tiešām ķersies pie lāpstas un stādīs kokus kur pagadās. Tā vietā būs vienkārši jāsamaksā koku stādīšanas nodeva. No vienas puses tas ir labi, jo tad koku stādīšana notiktu organizēti un plānveidā. No otras puses tas ir vēl viens veids kā izspiest naudu no iedzīvotājiem. Atliek vien cerēt, ka naudiņa tiešām aizies koku stādītājiem un Brazīlijas mūžameži neizsīks. Atgādināšu, ka katru sekundi pasaulē tiek izcirsti mūžameži divu futbola laukumu apmērā.
 



 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies