Autors: Kārlis
Škoda Karoq - vēl foršāks kā iepriekšAuto, Testi Man likās, ka tik tikko jau es braucu ar Karoq. Tas gan bija Scout versijā. Bet tad nodomāju, ka droši vien tas bija Kamiq nevis Karoq, jo vienmēr jaucu šos abus modeļus. Tagad apskatījos - nē, tas tomēr bija Karoq, bet tas bija pirms trīs gadiem! Es nespēju šo skrienošo laiku…
Karoq tagad ir atjaunināts ar dažādiem vizuāliem un citiem sīkumiem. Te nav nekā dramatiska, viss ir rāmi un prātīgi. Mūsu auto ir SportLine, kas nozīmē vēl stilīgākas vizuālās detaļas, plānākas riepas, dažādus akcentus. Gaitas ziņā gan SportLine no parastā neatšķiras. Un tas ir labi. Man šķiet. Jo auto brauc ļoti patīkami. Ne tas kratās, ne ir ciets, ne tas gāžas. Tas vienkārši ir ļoti patīkams. Reti kad gadās tādi auto, kam tik harmoniski saskan jauda, gaita un uzvedība. Vienkārši iekāp un brauc. Kā jau Škodā. Tiesa, dažkārt arī Škodas tiek drusku sapurgātas.
1.5 litru dzinējs un septiņpakāpju automāts. Interesanti, ka pārnesumu svira ir lielā, mehāniskā. Šeit vēl nav mazais elektroniskais puļķītis kā daudziem citiem auto. Gribētos, lai mazāk vietas aizņem.
Dzinējs ir atsaucīgs un elastīgs. Kā ierasts es lielāko daļu ceļa braucu Eco rēžīmā. Bet brīžiem pārslēdzos uz Sportu. Izmaiņas ir labi jūtamas. Protams, auto nekļūs par kartingu, bet tas kļūst daudz atsaucīgāks un ātrāk reaģē. Reizēm noder, lai izkļūtu no čammīgas pilsētas satiksmes vai vienkārši “pavēdinātu galvu”.
Viens gan mani kaitina. Braukšanas režīmu pārslēgšana. Pirmkārt, auto vienmēr aizmirst iepriekš lietoto režīmu un pie katras startēšanas atgriežas Normālajā režīmā. Tas dikti kaitina. Ja reiz es izvēlējos, tad gribu to lietot līdz atkal izlemšu mainīt. Un otra lieta ir paši tie režīmi. Es arvien nesaprotu kāpēc vajag četrus dažādus, ja pilnīgi pietiktu ar Eco/Sport pārslēgšanas opciju.
Man nez kāpēc likās, ka Karoq ir samērā maziņš. Tomēr nē, tas ir ļoti ietilpīgs. Es bez bēdu varu iesēsties “aiz sevis” un justies ērti. Protams, Kodiaq ir lielāks un plašāks, bet šis galīgi nav nekas mazs. Pilnīgi mierīgi var tajā sēdināt un vizināt vairākus cilvēkus.
Bagāžnieks arī gana liels. pārsteidza tikai, ka tam nav dubultā grīda. Bet es minu, ka tas papildus aprīkojums. Toties ir ļoti feinu un ļoti noderīgi āķīši bagāžnieka sānos. Gan pirkumu maisiņu gan fotosomu var smuki pakārt, un nav jābaidās, ka mantas velsies un ripos apkārt brauciena laikā. Kaut visiem auto būtu tik ērti āķi!
Kā ierasts auto ir aprīkots ar CarPlay, arī bezvadu. Vienreiz piereģistrē telefonu un lieto bez bēdu. Zem paneļa ir mazs plauktiņš bezvadu uzlādei. Ļoti patīkami, ka tas ir labi gumijots un telefons stabili turas savā vietā. Man nesen bija “trauma” braucot ar kādu Lexus, kuram bezvadu uzlādes plauktiņš bija gluds un slidens. Absolūti neiespējami noturēt telefonu vietā, tas visu laiku šļūca nost.
Mērinstrumentu panelī arī liels ekrāns ar dažādiem izkārtojumiem, ieskaitot manu iecienīto askētisko. Es tiešām nesaprotu kāpēc lai kāds gribētu visādus rādītājus un ciparus un bultiņas un animācijas un indikatorus ja ir iespēja ekrānā redzēt tikai un vienīgi sniedzamību un ātrumu. Viss. Ko vēl vairāk var vajadzēt? Cik tālu tu vari aizbraukt un cik ātri tu šobrīd brauc. Ja nu tev tiešām jāzina kādu dziesmu tu šobrīd klausies - paskaties otrā ekrānā.
Kā jau minēju, lielāko daļu laika braucu Eco režīmā. Turklāt pa šoseju. Biju cerējis uz patīkamu mazu patēriņu. Es nesen gaudos, ka tā kā mūsdienās vairs nav dīzeļu (šim modelim vēl ir pieejami dīzeļi), tad patiesi mazus patēriņus vairs nevaram sagaidīt. Un diemžēl jāsecina, ka tā ir arī ar Karoq. 6.7 litri uz simtu man sanāca. Mazliet var piedot, jo auto pilnīgi jauns un nav vēl “iebraukts”. Bet tomēr gribējās mazāk. Tuvāk sešiem vai zem sešiem litriem. Bet nekā. Nebūs. Gribi mazāku patēriņu - maksā miljonu un pērc lādējamo hibrīdu.
Karoq cenas sākas no 24 tūkstošiem. Šāds SportLine ir jau 33 tūkstoši. Ja piemet vēl piecus - var dabūt divu litru dzinēju un pilnpiedziņu.
|