Autors: Kaspars
HibrÄ«dvilciensTehnika JapÄnÄ ir palaists pa sliedÄ“m pasaulÄ“ pirmais degvielas Å¡Å«nu vilciens. Tas nozÄ«mÄ“, ka elektrÄ«bu saviem dzinÄ“jiem Å¡is vilciens saņem no Å«deņraža reakcijas ar skÄbekli, Å¡im nolÅ«kam vilcienÄ ir uzstÄdÄ«ti divi 65 kW degvielas Å¡Å«nu bloki. Ūdeņradis ir jÄiepilda seÅ¡os rezervuÄros, un ar tiem pietiek tikai 50 - 100 km sliežu ceļa. Vilciena radÄ«tÄji uzsver, ka Å¡is ir hibrÄ«dvilciens, kas bremzÄ“jot uzlÄdÄ“ arÄ« papildus baterijas, kas, savukÄrt, atrodas uz jumta.
TÄtad japÄņiem ir cerÄ«bas kÄdreiz, pÄ“c gadiem 20, redzÄ“t klusÄkus vilcienus, un skaistÄku ainavu, bez elektrÄ«bas vadu mudžekļa.
East Japan Railway company cer jau 2007. gada nogalÄ“ Å¡Ädus vilcienus lietota savÄs nomaļajÄs, lauku lÄ«nijÄs, kas nav elektrificÄ“tas.
Nez, vai Baltiņas kundze no SIA Pasažieru vilciens par šo neieinteresēsies?
|