Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Jeep Compass 2021 - tikai nebrauc mežā!

Auto, Testi

Jeep Compass 2021 - tikai nebrauc mežā!

Tā bija pirmā lieta ko man pateica auto saņemot. Tikai nebrauc mežā! Iekāpjot auto ar uzrakstu Jeep, loģiski, ka gribas iebraukt dubļos, uzbraukt kalnā vai pārrāpties kādam akmens bluķim. Bet šis nebūs tas auto. Šis džips ir ikdienai. Pilsētai, …

Nē! Ziniet, es tā padomāju cik tas ir absurdi teikt, ka kāds auto ir paredzēts pilsētai. It īpaši auto ar paaugstinātu virsbūvi. Galu galā jau vecais topgīrs pierādīja, ka pat visnejēdzīgākos Āfrikas bezceļus var izbraukt ar parastu ģimenes universāli. Ja vēl to paceļ drusku augstāk, uzliek labas riepas un iemāca datoram kontrolēt saķeri, tad ar šādu “pilsētas” auto var izbraukt pļavas un kupenas. Mēs kaut kā esam ļoti sabijušies par savu auto patiesajām spējām un ja divreiz gadā jāaizbrauc uz laukiem pa lapām apkritušu ceļu, mēs sev attaisnojam apvidus auto iegādi. Bet reāli taču viss ko vajag ir jēdzīgas riepas un drusku drosmi.

Bet jā, šis nav bezceļu džips. Šis nav ne čerokijs, ne vranglers. Galu galā, šim ir tikai priekšpiedziņa. Un 1.3 litru dzinējs. Amerikāņi droši vien paģībst uz vietas uzzinot dzinēja izmērus, bet mēs šeit jau esam pieraduši pie maziem dzinējiem un zinām, ka tie mūsdienās ir gana jaudīgi.

Raķete, protams, kompass nebūs. Bet tas iet adekvāti. Min tikai pedāļus un skaties uz ceļu! Auto ir ērts. Neskatoties uz itāļu izcelsmi, salonā jūtams izteikts amerikānisms. Lieli kloķi un pogas, mīksti un gana plati sēdekļi un šādas tādas ačgārnības, kas mums šķiet dīvainas, bet viņiem ikdienišķas.


Kā jau ierasts paneļa vidū ir liels bakstāmekrāns, kas ir viena no tām dīvainībām. Tas ir kaut kāds… jocīgs. Tik ļoti neeiropeisks, bet es pat nespēju pateikt ar ko. Dīvains izkārtojums, grafikas. Es nesaku, ka tas ir slikti, bet tas uzreiz iekrīt acīs kā kaut kas citādāks. Pa lielam gan tam visam nav īsti nozīmes, jo sistēmai var pieslēgt Apple Carplay un Android Auto un lietot ierasto telefona interfeisu.

Labā ziņa - arvien ir pieejamas fiziskās pogas klimatkontrolei, skaļumam un citiem sīkumiem.

Interesanti būt uzzināt tieši pircēju viedokli par jauno skārienpogu ēru kurā esam nokļuvuši. Tie, kas kādu pusgadu ir palietojuši auto, kuros viss ir bakstāms ekrānā vai atsevišķās skārienpogās - vai tiešām viņiem tas patīk labāk par parastajām podziņām? Jo cik manu, burtiski visi auto apskatnieki un žurnālisti visas šīs skārienpogas ienīst. Tās ir objektīvi neērtākas. Bet varbūt “parastajam pircējam” ir vienalga. Katrā ziņā, ja patīk pogas - kompasā tās arvien var atrast.

Otrs lielais ekrāns atrodams spidometra vietā. Tajā ir daudz dažādas informācijas ko var dažos veidos modificēt un pārkārtot. Diemžēl tās pārkārtošanas opcijas ir apbrīnojami neērtas un… bezjēdzīgas. Vai arī šī ir lieta, kas pašiem pircējiem patīk? Koši, ņirboši, nevajadzīgas informācijas pārpildīti spidometra ekrāni? Šeit, piemēram, iespējams uzlikt piecus dažādus informācijas laukus, kuros var parādīt visādu nekam nederīgu informāciju. Drusku paķimerējoties iespējams sakārtot ekrānu tā, lai būtu redzams ātrums un daži citi sīkumi.

Tomēr visi šie mazie sīkumiņi nespēj atsvērt to, ka šis auto ir traktors. Ne labā nozīmē, mēs jau sarunājām, ka šis nav lielo bezceļu auto. Šis auto vienkārši brauc kā traktors. Tikko izbraucis uz Krasta ielas es uz mirkli nesapratu kas notiek - kaut kas ir pieķēries, kaut kas kaut kur sitas, kaut kas ir saplīsis? Nē, izrādās tā šis auto uzvedas. Tam ir divsajūgu pārnesumu kārba un tā ir drausmīgākā kādu jebkad esmu mēģinājis. Pat tas sivika robotizētais manuālis pirms desmit gadiem bija saprotamāks kā šī kārba.

Īsāk sakot es biju drusku šokā. Kaut ko itāļi nav līdz galam sadarījuši, lai šis dzinējs spētu sadarboties ar šo kārbu. Katra gaitas uzsākšana ir raustīšanās un kratīšanās piedzīvojums. Protams, otrajā dienā pēc pārisimts kilometriem tu jau būsi piešāvies kā dozēt pedāli, lai varētu braukt jēdzīgi, bet tas tomēr neglābj šo auto.

Iespējams - es ļoti ceru - ka pilnpiedziņas hibrīds uzvedas labāk. Tas gan būs arī dārgāks.



Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021

Jeep Compass 2021-0001



  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Realizācija Tup un Turies