Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Cupra Formentor - pēdējā laika interesantākais auto

Auto, Testi

Cupra Formentor - pēdējā laika interesantākais auto

Sāksim ar ziloni istabā - tas nosaukums ir jocīgs. Kaut kāda sēņu marinēšana? Kas to lai zina. Bet - paliek atmiņā un piesaista uzmanību. Manuprāt tāda arī bija ražotāja ideja, lai piesaistītu uzmanību jaunajam zīmolam, iedot auto savdabīgu nosaukumu. Pie tam fonētiski tas labi pieder šim auto - FoRmentoR - RRR - izklausās jaudīgi. Un ir!

310 zirgi. Tas tomēr ir riktīgi daudz. Ok, tam psihajam Audi bija 600, bet tas arī maksāja teju piecreiz vairāk. Bet 300 zirgi “kompaktniekam” mūsdienās ir daudz. Un viņus visus var labi just. Īpaši sniegā, kad visi četri rati met sniegu pa gaisu. Sen man jaudīgs auto nebija izraisījis smaidu. Laikam tāpēc, ka parasti tos jaudīgos sanāk lietot vasarā, kad uz sausiem ceļiem ar labu saķeri tos ir neiespējami izbaudīt.

Formentors būtībā ir Seat Leon. Kas būtībā ir Volkswagen Golf. Kas ir tas pats Škoda Octavia utt. Tikai šis auto ir mazliet augstāks, protams, pilnpiedziņas un vizuāli visai agresīvs. Man parasti nepatīk tā pārspīlētā “agresija”, bet šim auto tas patiešām piestāv. Sākot jau ar pašu “tribal” stila logo. Un bronzas akcenti lieliski iederas. Uzslavas zīmola izstrādātājiem.

Kā parasti es priecātos, ja auto virsbūve būtu mazliet augstāka. Nevis pacelta augstāk, bet pastiepta augstāk. Dikti jālokas tomēr, lai iesēstos. It īpaši tagad ziemā, kad savilktas piecas pufaikas. Iekšā tikušam ir ērti. Sēdekļi ir “sportiski”, bet nav cieti. Arī garākā ceļā var justies ērti.

Stūre ir stilīga un Start poga uz tās arī ir visai amizanti. Tiesa, trīs dienās tā arī nepieradu pie tās novietojuma un katru reizi iekāpjot bakstīju pirkstu kaut kur panelī zem spidometra. Otra apaļā poga uz stūres pārslēdz braukšanas režīmus un par tiem gan es gribu paburkšķēt. Pirmkārt pogu spaidot displejā mainās tikai viena mazmazītiņa ikona. Nekādi uzraksti vai lielas animācijas - tikai maza ikoniņa augšpusē. Turklāt ej tu saproti ko tā nozīmē. Un režīmu tur ir par daudz. Pilnīgi pietiktu ar trim - komforta/eko, sporta un bezceļu. Bet pa vidu vēl ir nekam nevajadzīgs “parastais” un pielāgojamais. Lieki.


Spidometra ekrānam ir daudz dažādi režīmi, bet par laimi ir arī tas “škodiskais”, kur redzama tikai minimālā informācija - ātrums, atlikušais nobraukums un vēl daži sīkumi. Ir arī tas, kur pa visu ekrānu rāda navigācijas karti, bet es nekad neesmu sapratis tam jēgu - kurš grib lietot vecu “figviņzin” kādu karti, ja turpat blakus lielajā ekrānā var lietot Waze no pieslēgtā telefona? Savukārt spidometra ekrānā Waze dabūt nav iespējams, jo tāda ir CarPlay un AndroidAuto īpatnība.

Runājot par CarPlay - arī Cuprā ar to bija jāpacīnās un vairākreiz nācās pārstartēt auto, lai tas pareizi atpazītu pieslēgto aifonu. Šī pati bēda bija gan škodai gan golfam. Dikti skumji, ka arvien problēma nav atrisināta un “gļuki” jaunā automobilī uzskatāmi par normālu parādību.

“Normāli” mūsdienās ir arī atteikties no fiziskām pogām. Šajā auto tādu nav vispār. Pilnīgi visa klimata vadība un viss pārējais ir iebāzts ekrānā, kurš turklāt ir visai stipri jāspiež. Ar klimata vadības “pogām” vēl viss ir daudz maz skaidrs, bet pārējais interfeiss ir diezgan absurds. Dizains ir neticami prasts, izskatās skolnieka zīmēts ar visām košākajām krāsām, kam nav īsti nekādas loģikas. Par laimi var iemācīties saskarni lietot minimāli, ja CarPlay darbojas kā paredzēts.

Labi, par tiem 310 zirgiem. Nu, tas auto iet kā traks! Praktiski pie jebkura ātruma, jebkurā situācijā, ja tu iemin grīdā, tas lēks uz priekšu kā traks. Pārsniegt atļauto ātrumu ir pāris sekunžu jautājums jebkuros apstākļos. Neslēpšu - ir kaifs. Auto nav arī trakoti ciets un “kratīgs”. Ir bauda ieskrieties. Jo īpaši, protams, sniegā, kad mākslīgo rūkoņu skaļruņos pavada sniega vērpetes aiz loga.

Vienbrīd aizbraucu Galīgos Laukos. Kur lielākie ceļi izšķūrēti, bet mazākie ir katram pašam jāizcīna. Nolēmu iebraukt vienā, kur bija tikai vienas “sliedes”. Sniegs līdz sliekšņiem. Neticējās, ka šis “golfs” var tik spējīgi tik galā ar bezceļu. Vienbrīd, kad gribēju apgriezties ārpus “sliedēm” gan biju diezgan tuvu tam, lai “iesēstos”. No sākuma mēģināju “bezceļa” režīmā korekti izšūpoties, izrāpties, bet tad vien nācās lietot veco labo metodi - izslēgt visas palīgsistēmas un spiest gāzi grīdā! Tiku cauri ar vieglu izbīli (lūdzu, sakiet, ka jūs atpazīstat šo atsauci?)

Lai arī auto ir augstāks par “parastajiem” tas tomēr nav īsti bezceļu auto, tāpēc pavisam klajā sniega laukā ar to doties nav jēga - tik dziļā sniegā tas vienkārši uzsēdīsies uz vēdera un ar to arī balle beigsies. Bet kamēr sniegs ir līdz bamperiem - var visai jautri paplosīties. Interesanti ko šie 310 zirgi teiks par pavasara dubļiem.

Ja tie zirgi šķiet par daudz, Formentors pieejams arī ar 150 un 190 zirgu dzinējiem. Lētākais no tiem sākas ar 29 tūkstošiem eiro. Šis niknais ir 37 tūkstoši. Nu, vispār jau jāsaka, ka trakoti dārgi. No vienas puses, līdzīgas jaudas autiņi maksā vēl dārgāk, bet no otras puses - par tādu naudu gribētos krietni kvalitatīvāku salonu. Viduskonsole un “ātrumkloķis” ir tik neticami prasti, kā tie aksesuāri ko kādreiz pirkām žiguļiem Rumbulas tirgū. Es, protams, atbalstu vienkāršību un lieka izšķērdība man šķiet nepieņemama, bet tomēr, par teju 40 tūkstošiem gribētos mazliet patīkamākas virsmas.

Daudzus potenciālos pircējus tas gan netraucē, jo auto esot trakoti populārs un teju bez atelpas noslogots testa braucienos. Par to interesējas visdažādākie cilvēki, arī tādi, kas izkāpuši no Porsche apvidniekiem. Kas ir saprotami - Cupra ir kaut kas jauns, kaut kas stilīgs. Un ja tā cena tevi nebiedē, tad Formentors būs visai stilīga rotaļlieta.


Vairāk bilžu albumā: flic.kr/s/aHsmUjAGiM



Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021

Cupra Formentor 2021










































  
 
 Iepriekšējais →


.


comments powered by Disqus


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Realizācija Tup un Turies