Autors: Kārlis
Es izbraucu ar pasaulē labāko auto un tagad man ir problēmaAuto, Testi Es esmu no tiem, kam ļoti patika "vecais" piektās sērijas GT. Man tas šķiet absolūti loģisks auto. Ietilpīgs, ne pārmērīgi liels, ērts. Zinu, ka "trū-bembisti" par šo auto vīpsnā. Bet man nerūp ko viņi domā. Man rūp forši auto.
Jaunais nu ir pacelts par latiņu augstāk un ieskaitīts sestajā sērijā. Par to, protams, var uzreiz paprasīt vairāk naudiņas. Bet auto ir arī kļuvis elegantāks. Slaidāks siluets - tuvāk elegantam ceļojumu auto un nostāk no IKEA vīkenda transporta.
Sestais ir interesants mikslis starp piekto un septīto. Pēc būtības tas ir būvēts uz pagarinātā piektās sērijas modeļa, bet piekare un kopējā sajūta tam ir tuvāka septītajam. Īsāk sakot - šis ir ideāls kompromiss starp šiem abiem auto. Nav pārāk milzīgs, bet ir ļoti ērts, praktisks un absolūta bauda braukšanā. Un visu šo iemeslu pēc es pilnā nopietnībā to pasludinu par labāko auto pasaulē. Nopietni. Ir ātrāki auto, ir smukāki auto, ir ērtāki auto, ir praktiskāki auto, taču šis ir perfektais "sweetspot" polārajā grafikā. Izņemot, protams, to vienu asi, bet par to vēlāk.
Šis konkrētais ir 640i modelis. Tātad "velk" diezgan labi. Bet man tā "vilkšana" nekad nav īpaši saistījusi, tāpēc manuprāt tas būtu tikpat lielisks auto ar divu litru dīzeli. Nu tiešām, šis auto nav sportam. Tam ir Gran Coupe. Šis ir ideāls auto ceļojumiem (tāpēc arī gran turismo) (un tāpēc arī šeit iederētos tas dīzelis, jo ļaus tālāk un ekonomiskāk braukt), taču tas ir pilnīgi bez bēdu lietojams arī ikdienā. Tas labi iekļaujas pilsētas satiksmē - gan Comfort gan Eco braukšanas režīmos uzvedas ļoti pieklājīgi - nerausta un neprovocē ālēties. Tajā ir ērti iekāpt un izkāpt (nav jāsēž "uz grīdas"). Tam ir liels bagāžnieks ar diezgan lielas ietilpības "pagrabu". Un vismaz šim konkrētajam absolūti fantastiski sēdekļi. Tas patiesībā ir visai liels retums - reāli ērti sēdekļi, kas tomēr nerada omes dīvāna sajūtu.
Mazliet par likstām. Atslēga/pults ir nejēdzīgi liela. Es ceru, ka var pasūtīt arī normāla izmēra atslēgu bez skārienjutīgā ekrāna. Šī pults gan ļauj auto noparkot stāvot tam blakus, bet patiesībā šis triks izskatās labi tikai reklāmā. Realitātē tas aizņem pārāk daudz laika kamēr atslēga sazinās ar auto; ekrānā parādās dažādi paziņojumi ar maziem burtiņiem; ir atsevišķi jāieslēdz dzinējs; un tad, lai auto varētu smuki bīdīt ir jātur nospiesta drošības poga, kas atrodas kapitāli neērtā vietā. Turklāt visu šo smalko procesu sabojā pults darbības attālums - ir burtiski jāatrodas tieši blakus auto un jāiet tam līdz kamēr tas iebrauc stāvvietā. Forša ideja, bet risinājums ir būtiski jāuzlabo.
Runājot par lietām, kas jāuzlabo - infoizklaides iekārta (bet tās visas ir nejēdzīgas, visos auto). Ar Bluetooth pieslēdzot telefonu tā arī nevar saprast kurā vietā kas jādara, lai auto sāktu to atskaņot, savukārt atverot Deezer aplikāciju telefonā tai tiek bloķēts interfeiss un vadību it kā pārņem auto, taču nav ne mazākās jausmas kā to vadīt no auto. Pieslēdzot ar vadu var lietot CarPlay, bet tas ir sāpju maiss pats par sevi...
Vēl es gribu piesieties... patiesībā, es pat nevaru izdomāt kam, par ko. Nē, nu tiešām. Šeit viss ir ērti, loģiski, praktiski. Kāp un brauc. Un baudi.
Izņemot, protams, ... jūs jau nojaušat. Cenu. Akvaimandieniņ. Šis konkrētais bija aprīkots uz 113 tūkstošiem eiro. SIMTS! Nu, labi, sākumcena šim modelim ir no 61 tūkstoša, bet arī tas ir sāpīgi daudz. Žēl, ka tā. Žēl, ka tik maz cilvēku varēs izbaudīt tik lielisku auto.
Lai jums jaunajā gadā daudz gran turismo!
*-šī nav reklāma. es tiešām esmu sajūsmā par šo auto.
|