Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Pirmie iespaidi par Latvijas gada auto 2014 pretendentiem

Auto, Video
Pirmie iespaidi par Latvijas gada auto 2014 pretendentiemNedēļas nogalē notika šīgada pirmais Latvijas gada auto pasākums, kurā piedalījās bariņš žūrijas locekļu, mediju pārstāvju un daudzi, jauni automobiļi. Nākamais šāds pasākums notiks rudenī, kad gada auto pretendentiem pievienosies vēl daži auto, kas šobrīd vēl nav saražoti.

Automobiļu vērtēšana sāksies tikai gada nogalē, taču pirmie iespaidi par tiem jau ir radušies. Lūk daži iespaidi, kas palikuši atmiņā par katru no šiem auto. Šeit minētais noteikti nevar tikt uzskatīts kā absolūtais auto vērtējums, tie vienkārši ir pirmie iespaidi pēc pusstundu gara izbrauciena.



Toyota RAV 4

Jaunais auto, šķiet, beidzot ir ieguvis savu vizuālo tēlu. Kļuvis mazliet kantaināks, gan iekš, gan ārpusē. Vadāmība ir atbilstoša šādam krosoveram, taču 2.2l dīzelis nekādas emocijas neradīs. Ne braucot, ne vērojot patēriņu - tas ir [salīdzinoši] nepiedodami augsts un pat uz šosejas reti kad nokrīt zem astoņiem litriem.

Zem paneļa slēpjas papildfunkciju pogas, kuras ir grūti saskatīt un aizsniegt.

Opel Mokka

Mazais krosoveriņš Eiropā jau ir iekarojis uzmanību un tiek izķerts. Uzbūves ziņā tas ir kaut kas starp Corsa un Meriva tikai nedaudz augstāks. Auto ir "fifīgs", taču salonā valda briesmīga "pārdizainētība" - katra detaļa ir daudzšķautņaina un reljefa visās trīs dimensijās. Tas izskatās "futūristiski" tagad, taču visai drīz jau šķitīs apnicīgi un neērti.

Pasākumā bija pieejami divi auto - viens ar 1.4 turbo benzīna motoru, otrs ar 1.7 dīzeli. Abi auto ļoti dramatiski atšķiras. Benzīnnieks, kurš sava apjoma dēļ vēl nesen šķistu absolūti nepiemērots, patiesībā ir ideāli pielāgots šim auto. Tas ir atsaucīgs, gana elastīgs un lieliski iekļaujas Mokka "sajūtās". Dīzelis, savukārt, ir prasti sakot briesmīgs. Lēns, trokšņains, bet, protams, ekonomisks. Ņemot vērā cenas atšķirību pircējam būs kārtīgi jāpaskaita cik daudz ir plānots nobraukt un vai dīzelis atmaksāsies.


Peugeot 2008

Ļoti, ļoti jocīgs auto. Ne gluži hečbeks, ne gluži universāls, ne gluži krosovers, bet kaut kas tam visam pa vidu. Kompaktklase gan, vietas nebūs pārlieku daudz (taču nav arī pārlieku maz).

Pirmais, kas "krīt acīs" ir rotaļīgā stūrīte. Tā ir (vai vismaz vizuāli šķiet) ļoti maza. Tas automātiski rada nedaudz rotaļīgu sajūtu arī braucot un jāsaka, ka tas lieliski darbojas. Auto pavisam noteikti nav nekāds sportists, taču tas rada viegli nebēdnīgas sajūtas un ar to ir patīkami braukt. Ļoti mīkstie sēdekļi ir patīkamas pārmaiņas pēc mūsdienās tik populārajiem "koka soliem".

Vislielākās uzslavas infoizklaides iekārtas ekrānam - tas darbojas zibenīgi un momentāni reaģē uz pirksta pieskārienu. Šo triku vēl jāiemācās teju pilnīgi visiem pārējiem auto ražotājiem.

Ak jā, viens gan - tā rokas bremze. Nu kāpēc vajag izdomāt kaut ko jaunu?

Hyundai Santa Fe

Šis auto jau pirmajā brīdī šķiet novecojis. Ne tehnikas vai braukšanas spēju ziņā, bet tīri vizuāli, skatoties no ārpuses. Varbūt pietrūkst kāda akcenta, varbūt kāds ir par daudz, taču uzmetot aci, Santa Fe šķiet vismaz pāris gadu vecs.

Salons ir plašs un ērts. Pieejamais aprīkojums apmierinās pat visprasīgākos. Dzinējs - 2.2 dīzelis, ir pietiekoši jaudīgs un elastīgs, lai nodrošinātu patīkamu un pat dinamisku gaitu.

Auto ir trešā sēdekļu rinda, taču tā ir domāta vien bērniem. Vēlāk būs pieejama pagarināta versija, kurā būšot jau vieta arī lieliem cilvēkiem.

Žēl, ka korejieši joprojām nespēj atteikties no zilajām gaismas diodēm, kas modernajam interjeram piešķir bezzīmola tējkannas šarmu.

Ford Kuga

Arī Ford iet pa Opel taku un piedāvā pārmērīgi samocītu interjera dizainu. Viss ir izliekts, izstiepts, pārlocīts, ielocīts… Dizaina nejēdzība kulminē pogās uz stūres, kas ir tik izliektas, ka nav normāli nospiežamas nenoņemot roku no stūres.

Neskatoties uz dažādām klupnēm, Kuga, vismaz šeit esošo krosoveru vidū, izceļas ar lielisku vadāmību un gaitu. Ja tas bija Ford inženieru mērķis, tad cepuri nost viņu priekšā - braukšana ar Kuga ir patīkama, dinamiska un nenogurdinoša.

Honda CR-V

Tas spidometrs… Pareizāk sakot spidometra bultiņa. Ideja jau ir eleganta, bultiņa "izlien" no ārmalas, taču tehniskais risinājums ir tik apbrīnojami neelegants…

Honda neizceļas ne ar ko īpašu. Vienkāršs dzinējs, vienkārša kārba, nav sportisku ambīciju, nav unikāla aprīkojuma, tomēr ja man būtu bijusi izvēle ar kuru auto doties mājupceļā pēc pasākuma, es izvēlētos tieši CR-V. Tajā vienkārši ir ļoti patīkami atrasties. Auto nenogurdina, nepārsteidz. Tas vienkārši ir un netraucējot pilda savu galveno uzdevumu.

Renault Clio

Šis ir viens patīkams pārsteigums. Clio (parastais, ikdienišķais, ne tās trakās sporta versijas) nekad nav īpaši asociējies ar ko dinamisku un sportisku. Tomēr šis mazais sarkanais auto spēj būt tik "garšīgs" savā uzvedībā, ka ar to gribas braukt vēl un vēl. Pat neskatoties uz vienkāršo mazo dīzelīti, kura zirgspēku skaits rakstāms vien ar diviem cipariem.

Ja jums patīk baudīt braucienu, izjust katru pārslēgšanos, katru paātrinājumu, katru pagriezienu, katru bremzēšanu, taču budžets un saprāts neļauj atvēzēties uz ko traku, Clio var būt lieliska izvēle. Ar to gribēsies braukt vēl un vēl un vēl un vēl.

Nissan Juke Nismo

Runājot par braukt vēl un vēl un vēl… Nismo ir Juke "karstā" versija. Ne gluži tas nenormālais GT-R, taču pietiekami, lai pāris sekundēs varētu pazaudēt tiesības.

Jau vizuāli auto ir nepārprotami īpašs. Bamperi, akcenti, krāsojums. Salonā tēma turpinās - melni griesti, īpaši sēdekļi (kas pārsteidzošā kārtā ir ērti, un nav nesamērīgi šauri), zamšādas stūre. Kolēģis izteicās, ja viņam būtu šāds auto, viņš vienkārši sēdētu stāvvietā un to visu laiku no jauna iedarbinātu. Tam ir 1.6 litru turbo dzinējs un aurāli tjūnēts izpūtējs, kura "burbulēšanā" gribas klausīties vēl un vēl.

Juke Nismo aprīkots ar automātisko kārbu, kurai neatbilstību nevar pārmest pat visdinamiskākajā braukšanas režīmā.

Start, uzgāzē, vēlreiz uzgāzē, pārslēdz uz Drive un min pedāli grīdā! Kaifs! Auto un jauda ir lieliski sabalansēti un ne mirkli nerodas sajūtas, ka spēka būtu par maz, vai pretēji - par daudz, kas liktu bažīties vai auto varēs savaldīt.

Protams, diez vai šis auto izpelnīsies Latvijai piemērotākā auto titulu, taču pircēju uzmanību tas piesaistīs.

Škoda Octavia

Nesen jau tikāmies ar šo auto. Liels, ietilpīgs, vizuāli vienkāršs. Uzvedas paredzami un loģiski.

Toyota Auris

Beidzot Auris ir ieguvis kaut kādu seju. Iepriekšējais modelis bija kaut kāds uzpūsts pārpratums. Auto ir daudz līdzību ar lielo brāli RAV 4. Abi tikuši pie izteiktām, asām līnijām un šķautnēm.

Interesanti kompaktklasē redzēt vertikāli stāvu paneli. Mazliet dominējoši, taču ērti.

Par auto gaitu nekas īsti atmiņā nav palicis. Tas nozīmē, ka nav kur piesieties un tas sava uzdevumu pilda.





















































































































  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies