Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Mobilā nedēļa: somi iedreifē mobilajā okeānā, korejieši daudz pārdod un daudz pelna, Eštons Kačers sniedz padomus un lamājas

Mobilie

Mobilā nedēļa: somi iedreifē mobilajā okeānā, korejieši daudz pārdod un daudz pelna, Eštons Kačers sniedz padomus un lamājasArī šajā nedēļā izskanēja daudz un lieli skaitļi, gan pārdošanas, gan pirkšanas sakarā, taču būtiskākais mobilo ierīču pasaulē ir jaunais somu projekts Jolla (tulkojumā burulaiva). Ideju attīstīja bijušie Nokia inženieri un viņu domubiedri, kas bija paspējuši iemīlēt MeeGo operētājsistēmu.




Pirmais Jolla viedtālrunis

Ilgi tika solīta šī jaunā ierīce un nu tā ir klāt. Vismaz teorētiski, jo gluži nopirkt to vēl nevar - var tikai iestāties rindā un gaidīt, kad aparātiņi tiks saražoti. Telefons atbilst visām mūsdienu prasībām - liels skārienjutīgs ekrāns, jaudīgs procesors, atmiņa utt. Taču pats galvenais ir jaunā Jolla operētājsistēma Sailfish. Tā veidota uz MeeGo bāzes, kas, savukārt tapis uz Linux pamatiem. Gluži tāpat kā Android. Ar šo saistība nebeidzas - Jolla spēs darbināt Android aplikācijas. Šis ir milzīgs pluss jaunai operētājsistēmai - milzīgs pieejamo aplikāciju skaits jau pašā startā. Windows Phone ilgi nespēja uzņemt apgriezienus (arī) mazā aplikāciju skaita dēļ.

Konkurence mobilajā tirgū ir tikai apsveicama, un jācer, ka somiem pietiks dūšas (un naudas) izsist pastāvīgu vietiņu šajā raibajā un ļoti, ļoti nežēlīgajā tirgū.

Interesanti, ka Jolla, līdzīgi kā iPhone, tēmē uz dārgo galu, jo aparāta cena ir 399 eiro. Iespējams, ka šī ir pareizā taktika, taču dārgai ierīcei netiks piedoti kompromisi.



Samsung pārdod un pelna ļoti daudz

Izgājušajā nedēļā ieguvām pirmos datus par jaunā Samsung flagmaņa Galaxy S4 pārdošanas rezultātiem. Izrādās, ka ik sekundi tiek pārdoti četri S4 telefoni. Kopumā pirmā mēneša laikā Samsung pārdevis jau 10 miljonus Galaxy S4. Salīdzinājumam, priekšgājējam Galaxy S3 10 miljonu robežas sasniegšanai vajadzēja gandrīz divus mēnešus.

Pārdošana ir tikai puse prieka, otra puse - peļņa. Pētnieku uzņēmums Strategy Analytics apkopojis datus par Android ierīču pārdevējiem un tie ir visai zīmīgi. No visa Android viedtālruņu tirgus Samsung gūst 95% peļņas. Otrajā vietā ir LG ar 2.5%. Visi pārējie kopā sadala atlikušos 2.5%. Ievērojami rezultāti korejiešu labā.



Eiropa nemīl iPhone, jeb viedtālruņu sadalījums pasaulē



Mobilā tirgus pētnieki Kantar apkopojuši datus par viedtālruņu sadalījumu pasaulē. Kartē redzama kopējā viedtālruņu tirgus daļa attiecīgajā reģionā, kā arī OS sadalījums.

Procentuāli visvairāk viedtālruņus izvēlas austrālieši - 64%, eiropieši - 51%, un amerikāņi - 45%, bet vismazāk brazīļi - 10% un meksikāņi - 12%.

Sadalījums pēc OS ir diezgan līdzīgs - praktiski visur dominē Android, taču ASV un Japānā apmēram tikpat lielu daļu aizņem iPhone. Ķīnā joprojām cieņā ir salīdzinoši daudz Symbian, bet Meksikā - Blackberry.



Eštons Kačers kritizē mobilo industriju

CTIA konferences laikā populārais aktieris un jauno tehnoloģiju entuziasts Eštons Kačers izteica pāris skarbus viedokļus un kopējo redzējumu par mobilo industriju. Viņaprāt mēs vēl neesam pat sākuši saprast kā īsti attīstīties un kā uzvestie mobilajā vidē. Skarbi vārdi tika veltīti arī medijiem, kas apsēduši sociālos tīklus ar savu informāciju.

Aktieris pats ir investējis dažādos projektos, no kuriem zināmākie ir Flipboard un Path. Kačers uzskata, ka nākotne pieder tām aplikācijām un platformām, kas spēj koncentrēties uz ko vienu, un darīt to teicami. Veiksmīgu nākotni aktieris paredz Facebook, taču tikai tad, ja uzņēmums spēs koncentrēties, nevis izkliedēt savu uzmanību un spēkus visdažādākajos virzienos.



HTC pārdod salīdzinoši daudz One

Kāds anonīms HTC pārstāvis izplatījis ziņojumu, ka uzņēmums pārdevis vairāk kā 5 miljonus jauno HTC One viedtālruņu. Uz kopējā fona šis ir visai niecīgs skaits, taču zinot cik bēdīgi HTC iet pēdējā laikā, kritiķi apšauba pat šo skaitu.

Tāpat izskanējušas runas, par HTC neapmierinātību ar, iespējams, negodīgu konkurenci no korejiešu puses, kuras rezultātā taivāniešiem ir ierobežota pieeja detaļu ražotājiem.

Jau iepriekš izskanēja ziņas par korejiešu-taivāniešu kašķi. Mobilais tirgus ir nežēlīgs.



Yahoo vērienīgie plāni un tēriņi

Pērnā nedēļa sākās ar ziņām par Yahoo lielajiem tēriņiem - uzņēmums pārpircis blogu vietni Tumblr par 1.1 miljardu dolāru. Tumblr lietotāji izrāda pamatīgu satraukumu, taču Yahoo sola šo populāro vietni "nesačakarēt".

Reizē ar Tumblr darījumu, Yahoo izziņoja jaunu foto vietnes Flickr attīstības soli, kas aizsākās ar jaunu dizainu un jauniem lietošanas nosacījumiem. Turpmāk visi lietotāji saņems vienu terabaitu diska vietas bilžu un video glabāšanai bezmaksas. Diemžēl jaunās pārmaiņas netika sagaidītas tik pozitīvi kā cerēts, jo daudzi pastāvīgie Flickr lietotāji jūtas pievilti un nav apmierināti ne ar jauno dizainu, ne jaunajiem nosacījumiem, kas burtiski likvidē līdz šim esošo "Pro" lietotāju privilēģijas. Turpmākajās dienās Flickr atjaunoja vairākas "Pro" iespējas esošajiem lietotājiem.

Ar to visu Yahoo jaunumi vēl nebeidzas. Uzņēmums ir gatavs vēl pamatīgi tērēties, jo piedalās video straumēšanas servisa Hulu izsolē. Visticamāk arī šī darījuma summa varētu sasniegt miljarda apmērus.

  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies