Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Edgars

Tests: Ford B-MAX, auto ar atveramiem sāniem

Auto, Testi

Tests: Ford B-MAX, auto ar atveramiem sāniem

Varu teikt atklāti - pazīstu vismaz vienu vīrieti, kurš tik ļoti grib šo auto, ka tā dēļ raudāja. Kad pēc testa beigām ierados dēlam pakaļ uz bērnudārzu ar savu auto, puika bija ļoti sarūgtināts. Teicu: “neraudi, labāk pastāsti, kas tajai mašīnai bija labāks?” Un dēlēns, jau stostīdamies caur asarām, apsūdzošā tonī pamatoja: “Jo-jo-jo tam fordam smukāk vērās durvis!”

 


 

Vai tiešām tas, kā mums visu laiku pietrūka mazauto, ir bīdāmas durvis? Varbūt jūs vēl teiksiet, ka arī vidējais statnis - nu, tak tā stendere starp priekšējām un pakaļējām durvīm - arī ir lieks? Varbūt izklausās nereāli, bet tieši to ir izdarījis Ford - uzbūvējuši mazās klases mini(mikro?)venu ar pavisam netradicionālu durvju risinājumu, kurš, kā saka, ar vieglu rokas kustību ļauj atvērt auto sānus pusotra metra platumā. Lai ieliktu salonā... dīvānu? Varbūt, tikai ne pārāk lielu, jo B-max tomēr ir dzimis uz Fiesta platformas un garumā tik tikko pārsniedz četrus metrus.

 

Ford B-MAX

 

Mazās Fiesta atvasinājumi nav jaunums Henrija Forda radītās impērijas biogrāfijā. Iepriekš tas bija Fusion - nepelnīti nepopulārs askētiska izskata auto, kurā tā radītāji bija centušies Fiestas ne visai dzirkstošajam garam piešpricēt mazliet nebēdnības paaugstināta klīrensa izskatā. Ja arī publika sajūsmā lauza autosalonu durvis, tad vēsture par to klusē, un Fusion nogrima aizmirstībā. Tiesa, Nissan šo auto formātu ielika popkorna automātā un ieguva bestselleru Juke, taču Ford ilksis jau bija pagrieztas citā virzienā - šoreiz, lai pagrūstītos smilškastē, kur savas šosejas un pilis jau bija uzcēluši Nissan Note, Honda Jazz, Opel Meriva un daži citi. Jā - mazās klases miniveni, šie fifīgie auto, kuri aizņem maz vietas ārpusē un piedāvā daudz vietas iekšpusē... - īsts praktiska un taupīga cilvēka ikdienas braucienu kompanjons! Tiesa, šādu cilvēku laikam nav īpaši daudz, jo autoražotāju pēdējā laika veikums šajā klasē rada aizdomas par eksistenciālām pārdomām: jaunais Nissan Note vairs nebūs minivens, bet Opel savai Merivai aizmugurējās durvis pieskrūvēja ačgārniski, aizbildinoties ar bērnu drošību. Fordam nekas cits neatlika, kā izdarīt gājienu ar zirgu (tas tagad modē) un radīt tādu mazo minivenu, kāda nav nevienam citam. Un dzima Ford B-MAX.

 

Ford B-MAX

 

B-MAX no visas sirds cenšas iemiesot mammas mācīto kinētisko dizainu, tomēr māksla ir māksla, un, īsu auto padarot augstāku, tas ir un paliek tāds strups ķīlītis. Principā jau Ford dizaineriem pārmest neko nevar, B-MAX dizains ir radīts pēc vislabākās sirdsapziņas un noteikti būs cilvēki, kuriem šis auto šķitīs itin skaists. Mums - izteikšos diplomātiski - auto izskatu traucēja uztvert plūdlīniju sadalošās reklāmas uzlīmes uz durvīm. Ko padarīsi - mārketings...

 

Ford B-MAX

 

Ja jums, skatoties uz B-MAX no ārpuses, kaut kas nešķiet kārtībā, vajag kāpt šajā auto iekšā. Salonā ir itin forši: tas iekārtots Ford jaunāko laiku stilā, kura neatņemamas sastāvdaļas ir mīksta materiāla priekšējais panelis un Nokia labos laikus sāpīgi atgādinošas radio pogas. Ja radio par daudz sāpina viedtālruņu nogurdināto dvēseli, par papildus piemaksu var tikt pie bezkaislīgāka izskata Sony radioaparāta ar milzumdaudz pogām, kā arī pie stilīgiem alumīnija krāsas interjera elementiem. Diemžēl papildaprīkojuma saraksts nepiedāvā aizstāt cieto plastmasu, kāda sedz durvis un viduskonsoli. Atkal ietaupījuši... tikai uz kā rēķina? O, to var noskaidrot, liekot pie darba 1.4 litru benzīnmotora 90 zirgus.

 

B-MAX šasijas donors Fiesta auto apskatnieku vidū izpelnījās sajūsmu ar lieliski noregulēto šasiju un precīzo vadāmību. Tam vajadzētu nozīmēt, ka B-MAX ir dzimis labā ģimenē - un tā tas tiešām ir: ja vien tas iespējams, šis auto brauc vēl labāk par Fiesta. B-MAX ir gandrīz 200 kilogramus smagāks nekā Fiesta, tāpēc piekare ir stingrāka un savāktāka - varbūt tā zaudējusi kripatu no Fiestas asuma, taču ir precīza, saprotama un ar cieņu uztver pavasara apgrauzto ielu negludumus. Sēdpozīcija ir augsta, kas nāk par labu pārredzamībai, un tajā pašā laikā auto paaugstinātā virsbūve neliek B-MAX līkumos kaut cik pamanāmi sasvērties. Lieliski! Un nevar nepieminēt salona skaņas izolāciju - šeit pie tās ir īpaši piestrādāts.

 

Tikai 1.4 litru benzīna dzinējs, lai arī itin labs mierīgai braukāšanai, neiepriecina ar žirgtumu. Jaunais 1.0 Ecoboost vai kāds no diviem pieejamajiem dīzeļmotoriem (1.5l un 1.6l) drīzāk būs tas, kas šim auto vajadzīgs.

 

Beidzot - par durvju risinājumu. Kā jau sākumā minēts, B-MAX sānus var atvērt pusotra metra platumā, jo Ford inženieri vidējo statni gareniski pārzāģējuši un iebūvējuši durvīs: attiecīgi, atverot priekšējās durvis un atbīdot aizmugurējās, skatu un pieeju salona saturam tiešām nekas netraucē. Vai tas ir to vērts un to tagad darīs visi? Uz šo jautājumu šobrīd labākā atbilde būs "diez vai".

 

Ford B-MAX

 

Vispirms jau durvis ir smagas. Gan priekšējās, gan aizmugurējās. Vairāk jau aizmugurējās, kas padara to ekspluatāciju visai ķēpīgu. Ja sēžat salonā, atverot jums jāspēj pavilkt durvis sev cieši garām tik tālu, lai tās nofiksētos un neslīdētu ciet, bet, lai aizvērtu, jāsniedzas sev pār plecu. Droši vien prakses jautājums, bet vismaz sākumā bērniem ir grūtības ar šo durvju sekmīgu aizvēršanu un atvēršanu. Nu, toties viņiem patīk tās durvis bīdīt...

 

Runājot par bērniem, varētu padomāt, ka durvju risinājums palīdz piekļūt bērnu sēdeklīšiem aizmugurējā sēdeklī. Diemžēl tas nebūs tiesa, jo aizmugurējās durvis neatbīdās tik tālu, cik gribētos, turklāt aizmugurējā sēdekļa sānus aizsedz drošības paneļi; rezultātā piesprādzēt bērnu varbūt ir pat grūtāk, ņemot vērā paaugstināto sēdpozīciju un visai plato slieksni. Tātad arī šeit durvju risinājums neattaisnojas.

 

B-MAX atveramie sāni rada arī citas neērtības. Tā kā vidējā statņa nav, priekšā sēdošo drošības jostas iestiprinātas sedekļa atzveltnes izaugumā, kurš ir pārāk zems - attiecīgi garākam cilvēkam drošības josta neierasti spiež plecu. Durvju mehānisms ir komplicēts, smags un dārgs - kamēr svars varbūt nāk par labu auto gaitai, tas neuzlabos degvielas patēriņu, bet auto izmaksas ieviesīs šaubu krunku taupīgā mazauto pircēja pierē, liekot jautāt - vai B-MAX palielinātā ietilpība (1386l ar nolaistiem sēdekļiem) un inovatīvās durvis ir to vērti, lai maksātu 1-2 tūkstošus latu vairāk nekā par līdzīgi aprīkotu Fiesta?

 

Ford B-MAX

 

Distancējoties no padziļināti praktiskiem apsvērumiem, mums patika Ford B-MAX. Auto ir ietilpīgs, to ir patīkami vadīt un ar pareizu dzinēja izvēli B-MAX būs arī ātrs un ekonomisks. Un tas pavisam noteikti patiks maziem puikām.

 

Patika:
+ inovatīvs durvju risinājums
+ vieglā, patīkamā gaita un lieliskā vadāmība
+ skaņas izolācija salonā

Nepatika:
- durvju risinājums rada vairāk problēmu nekā labumu
- elegances deficīts auto izskatā

Vidējais degvielas patēriņš testa laikā: 7.4l/100km (pilsēta+šoseja)

Cenas:
B-MAX 1.4 benzīns Ambiente aprīkojumā: 10660 LVL
B-MAX 1.6 TDCi Titanium aprīkojumā: 13860 LVL

Paldies Inchcape Motors Latvia!


 

Ford B-MAX

 

Ford B-MAX

 

Ford B-MAX

 

Ford B-MAX


  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies