Autors: Kārlis
Renault Twizy - gandrīz ideāls autoAuto Nu tad beidzot arī lielie autoražotāji ir ķērušies klāt patiesi mazam un sakarīgam pilsētas auto. Līdz šim labākie mēģinājumi ir beigušies ar tādiem bezjēdzīgi dārgiem mikroauto kā Smart un iQ, taču nu klāt ir Renault izstrādātais "gadžets" Twizy.
Renault Twizy ir divas sēdvietas, taču atšķirībā no iepriekšminētajiem mazauto, šeit sēdekļi novietoti viens aiz otra. Tas ļauj auto padarīt krietni šaurāku, līdz ar to pilsētai draudzīgāku. Uz priekšu Twizy dzen elektromotors, kuru darbina liels akumulators. Ar vienu uzlādi Twizy varot nobraukt teju 100 kilometrus. Tas, protams, nekādi nepalīdzēs aizbraukt uz laukiem, taču ikdienas gaitās pilsētā var izvilkt pat pāris dienas bez ķeršanās pie štepseļa.
Twizy pieejami ar 5 (piecu) zirgspēku dzinēju lētākajā versijā (kas patiks jauniešiem, jo ar šādu "auto" daudzviet Eiropā drīkst braukt sešpadsmitgadnieki) un 16 Zs versijā. Vājākais modelis spēj ieskrieties līdz velosipēdista cienīgiem 45km/h, savukārt "niknā" versija līdz pat 80. Īsti vīri, protams, vīpsnā, bet atcerieties, ka šis ir (pie)pilsētas auto.
Cena? Draudzīga. Lēnais Twizy ap 7000 eiro, savukārt "ātrais" no 8500 eiro. Bet, ir āķis. Āķis ir aķis. Akumulators. Tas ir jāīrē, par 45-50 eiro mēnesī. Un tas kaut kā pamatīgi sašķoba visu izdevīgumu, jo ar 45-50 eiro mēnesī daudziem pietiek arī degvielas izdevumos. Šis tad arī ir tas "gandrīz", kas neļauj Renault Twizy nosaukt par ideālu pilsētas auto. Ā, un arī tas, ka nav kur Ziemassvētku eglīti ielikt, lai atvestu no meža.
Šeit vairāk attēlu no Twizzy izmēģinājumiem. |
| .
|
|