Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Auto, Testi
Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

Neslēpšu - jau trešo dienu pēc kārtas, kad man kāds jautā, kā man gāja nedēļas nogalē, es atbildu ar platu smaidu līdz ausīm, atkal un atkal atsaucot atmiņā vēja, ātruma un viegli smirdošās gumijas radītos baudas mirkļus. Labi gāja, jo es braucu ar Porsche 911 Carrera 4S kabrioletu pa Vācijas līkloču lauku ceļiem un bezlimita autobāņiem. Un baudīju katru šī brauciena minūti un sekundi.

Mūsu rīcībā nodotais auto bija 2010. modeļu gada 911 4S ar 3.8 litru, 385 zirgspēku un 420 ņūtonmetru dzinēju, pilnpiedziņu un PDK divsajūgu pārnesumu kārbu. Paātrinās šis auto (bieži; aiz katra līkuma un pagrieziena un luksofora...) 4.7 sekundēs, savukārt maksimālo ātrumu sasniedz pie 295 km/h atzīmes. Pēdējo gan nepārbaudījām, izdzīvošanas instinktam dodot virsroku pie ātruma 264 km/h.

Pirmais, ar ko iepazināmies, saņemot mūsu rīcībā nodoto makadāmijas metāliskās krāsas auto, bija tā bagāžnieks, kurš, tāpat kā motors, atrodas nepareizajā galā. Bagāžnieks pārsteidza ar savu lielumu un mazumu reizē. Liels, jo mierīgi aprija divus standarta rokas bagāžas čemodānus, bet mazs, jo zem pārsega aizņem tikai nelielu daļu. Pārējā telpa atvēlēta degvielas tvertnei un citām lietām. Bagāžas vietas šaurība turpinās arī salonā, kur kārbiņa zem elkoņu balsta ir tik plāna, ka tajā knapi var ielikt turpat piespraust paredzēto aifonu. Tiesa, papildus somas var salikt aizmugurē, vietā, kurā teorētiski iespējams iesēdināt cilvēkam līdzīgu būtni. “Sēdekļu” atzveltne ir nolaižama uz priekšu, tā veidojot gludu plauktu. Galvenais - neaizmirst no tā novākt vieglākas mantas, pirms doties iekarot autobāni ar nolaistu jumtu.


Savukārt no priekšējā paneļa izbīdāmie glāžu turētāji kalpo godam. Tajos gan nevajadzētu likt neko citu kā cieši aizskrūvētu minerālūdens pudeli, jo, kā vēlāk noskaidrosim, auto fantastiskā spēja piesmiet fiziku līkumos sūtītu jūsu Statoil vai Starbucks karameļu kapučīno lipīgā lidojumā pa salonu un ārpus tā. Bet nu pietiks par čemodāniem un karstajiem dzērieniem, jāķeras klāt karstajām emocijām!

Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Sen, sen, kopš mūsu ģimenē bija “ceturtais žigulis”, nebiju lietojis auto, kuram aizdedzes atslēga atrodas stūres kreisajā pusē. Tiesa, visas līdzības ar to arī beidzas, jo, pagriežot Porsche atslēgu, kaut kur aizmugurē atveras elles vārti, pa kuriem ārā traukties ir gatavi 385 dusmīgi zirgi. Uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas obligāta ir izpūtēju podziņas nospiešana, kas dobjo rūkoņu pārvērš sulīgā dārdoņā (kas savu kulmināciju sasniedz tunelī). Otra podziņa, kas nekavējoties tiek nospiesta, ir “Sport”. Tās uzdevums ir padarīt gāzes pedāļa reakciju straujāku un piekari stingrāku (to gan atkal var mīkstināt atsevišķi). Pēdējā poga, kuras nospiešanu diemžēl (vai par laimi) nesedz mūsu apdrošināšana, ir PSM OFF - tā atslēdz visas drošības sistēmas, atstājot vadītāju likteņa un savu prasmju varā.

Pēc ātras iepazīšanās ar svarīgākajiem instrumentiem un sēdekļa un spoguļu regulēšanas (kuras laikā saņemam atgādinājumu, ka auto dibens ir krietni platāks par priekšu, tāpēc īpaši uzmanīgiem jābūt braucot gar apmalēm) saņemam rācijā ilgi gaidītos vārdus “Let’s go!”, kuriem gan seko lūgums rītu uzsākt mierīgā režīmā, lai ļautu dzinējam vienmērīgi uzsilt un sagatavoties garajam un spraigajam braucienam. Pirmie kilometri tiešām tiek pavadīti mierīgā stilā, ļaujot mums aprast ar auto vadību, uzvedību un gabarītiem, kam seko spoguļu pārregulēšana, jo auto pakaļa izrādās tik milzīga, ka tie jāizvērš tālāk nekā pierasts, lai redzētu, kas notiek aizmugurē. Tiesa, tiklīdz esam ar auto apraduši un dzinējs uzsilis, aizmugurē notiekošais vairs absolūti neinteresē, jo rācijas mūsu grupas vadītāja Rolfa balsī paziņo, ka “ceļš ir brīvs”. Pirmo reizi mūžā es varu darīt to, par ko līdz šim varēja tikai sapņot - burtiski “iemīt grīdā” Porsche 911 gāzes pedāli. Jā, diena būs izdevusies!

Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Trešais acumirklī pārslēdzas uz otro, apgriezieni uzlec līdz 5000 atzīmei, izpūtēji gārdz ellīgā troksnī, kas kairina ne tikai ausis, bet izskrien cauri mugurai kā sajūsmā kliedzošu skudriņu pūlis. Mēs esam iespiesti sēdekļos un cipariņi monohromatiskajā ekrāniņā rāda kaut ko tuvu trīsciparu skaitlim, līdz tiek sasniegtas sarkanās iedaļas virs 7200 apgriezieniem, kad ieslēdzas trešais pārnesums un ellīgais paātrinājums turpinās, sasniedzot ātrumus, kas divkārt pārsniedz uz mūsu ceļiem atļauto. Tuvojas līkums, kurā priekšā braucošais Rolfs pazūd bez mirdzošiem bremžu lukturiem, taču mani refleksi un instinkti liek visai spēcīgi iemīt otru pedāli, līdz ir sasniegts līkuma vidus, kurā kreisās rokas pirkstu gali viegli parauj “mīnuss” lāpstiņu, kārba pārslēdzas uz otro, apgriezieni aug kopā ar ātrumu un troksni, kas šobrīd skan kā dievišķa dziesma mūsu ausīs. Bremze, mīnuss, gāze grīdā, līkums, bremze, divreiz mīnuss, gāze grīdā, līkums, bremze, ... vējā plīvo matu gali, no acu kaktiņa spraucas ārā vēja un sajūsmas asara, kuru aptur vien Rolfa ziņojums “careful, shit on a road”, kam patiešām seko ceļa vidū kūpoša zirgābolu čupa. Pēc tam nāk saldais ēdiens - T-veida krustojums. Pilnīga apstāšanās, skats pa labi, skats pa kreisi, stūre deviņdesmit grādu leņķī un gāzes pedālis līdz atdurei. Gumija smird, mati plīvo, dzinējs rēc un sejā ir ievilcies tik liels smaids, ka tas nepazūd vēl turpmākās divas dienas. Jā, Porsche ir auto Vācijas ceļiem. Šauriem, līkumainiem, perfekti asfaltētiem ceļiem, kas ik pa laikam izvijas caur nelieliem ciematiņiem, kuros vienmēr būs kāds, kas pamās vai parādīs universālo “īkšķis uz augšu” zīmi, tā dalot prieku par vācu autobūves sasniegumiem.

Kad aiz muguras ir pirmie kilometru desmiti, ir laiks mazliet apstāties, atvilkt elpu un apkopot iespaidus. Auto ir fantastisks. Dzinēja jauda ir neizsmeļama, kaut gan tā varētu būt vēl nedaudz lielāka, pirms rastos nekomfortablā “es to vairs nespētu savaldīt” sajūta. Kas nozīmē, ka Carrera GTS ar 408 zirgiem sniegtu vēl fantastiskāku baudu, savukārt Carrera Turbo ar 500 jau būtu par traku braucējam bez sacīkšu pieredzes.

Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


911 4S spēja turēties līkumos ir vārdos neaprakstāma. Šķiet, varētu izveidot veselu Porsche atrakciju parku, kura vienīgā atrakciju būtu braukt nenormālā ātrumā pa apli. Līkumā, pirms kura braucot ar savu auto es atlaistu gāzes pedāli pie 90 km/h, Carrera ienesas ar ātrumu 130 km/h, savukārt, sasniedzot līkuma vidu, es, pēc dabas visai piesardzīgs braucējs, nebaidoties minu pedālī grīdā un sajūsmā klusi kliedzot turos pie stūres un ļauju auto ieskrieties līdz autobāņa ātrumiem, pirms tiek sasniegts nākamais līkums. Absolūti fenomenāla stabilitāte, kuru nodrošina 235mm priekšējās un absurdi lielās 305mm platuma aizmugures riepas.

PDK (Porsche divsajūgu pārnesumu kārba) ir tikpat perfekta kā pats auto, turklāt tā dzīvo divas dzīves. Vienu pirms “Sport” podziņas nospiešanas un otru pēc. Pirmajā režīmā kārba, kā arī pats auto uzvedas absolūti civilizēti un ļoti komfortabli. Pārslēgšanās ir teju nemanāmas, par tām liecina vien mazie cipariņi instrumentu panelī un auto vienmēr cenšas ātrāk pārslēgties uz augšu, tā nodrošinot mierīgu gaitu un mazāku degvielas patēriņu. Savukārt “Sport” režīmā PDK nomet aitas ādu un parāda savu īsto vilka dabu. Pārslēgšanās notiek pie augstiem apgriezieniem, lai maksimāli saglabātu jaudas rezervi, un pats process ir krietni asāks. Tas pats attiecas uz braukšanas uzsākšanu, kas praktiski nav iespējama mierīgi - nedaudz vairāk gāzes un auto jau lec uz priekšu, gatavs skrējienam. Šādi braukt pa pilsētu ir teju neiespējami.

Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


PDK ir arī gana gudra, lai neļautu neprasmīgam vadītājam nodarīt pāri mašīnai, tāpēc, pat manuāli pārslēdzot pārnesumus, kārba sekos līdz notiekošajam un, ja nepamatoti ilgi tiks turēti maksimālie apgriezieni, tā pati pārslēgsies uz augšu. Tas pats attiecas arī uz pāragru pārslēgšanos uz leju. Pie simta pirmajā robā neielikt. Viena piebilde gan jāpiemin - 911 4S PDK manuālajā režīmā pārslēdz pārnesumus ar nelielu aizturi. Ne tik daudz, lai tas būtu kaitinoši, taču pietiekoši, lai ar to rēķinātos, braucot agresīvā režīmā. Salīdzinājumam - Panamera (par kuru varēsiet lasīt vēlāk) PDK pārslēdzas burtiski momentāni.

Diemžēl (vai par laimi) man jāatzīst, ka nevaru pateikt praktiski neko par Porsche instrumentu paneli un viduskonsolē notiekošo, jo vienīgais, kam retu reizi sanāca uzmest acis, ir mazie ātruma cipariņi. Braucot nav laika skatīties uz visiem tiem pulksteņiem, kuru skaits, manuprāt, ir pārspīlēts. Vienu gan ievēroju - degvielas patēriņu. Uz līkumainajiem lauku ceļiem tie bija vidēji 16 litri, savukārt uz autobāņa 22. Ātrums prasa upurus.


Runājot par ātrumu... Brauciena pēdējais posms bija tieši pa autobāni. Precīzāk - pa bezlimita autobāni. Milzu ātrums mani nekad nav vilinājis, taču, jāatzīst, laikam tāpēc, ka līdz šim nav bijis tam piemērota auto. 120 tiek sasniegti otrajā pārnesumā, tad trešais, ceturtais, spidometram vairs nesekoju, jo rācijā atskan entuziastiska Rolfa balss “Go go go!” Pedālis grīdā, mati plīvo (joprojām braucam ar nolaistu jumtu) un koku aprises ceļmalā pārstāj zibēt un iegūst vienmērīgi izsmērēta fona lomu. 200. 220. 230. Priekšā paveras taisns ceļa posms. Pedālis grīdā. Kikdauns. Auto paātrinās ar neticamu jaudu. 240, 250, 260... Līkums. Atlaižu gāzi un “ripoju” ar divsimt, līdz ceļš atkal ir pietiekami pārskatāms, lai es justos droši. Gāze grīdā. Garām pazib neskaitāmi opeļi un folksvāgeni, trešo joslu pamet pāris motocikli, pie 220 spītīgi blakus turas kāds Hyundai ix35. Gāzi grīdā. Atā Hyundai, atā opeļi, atā parastā pasaule... Lidojumu aptur vien Rolfa balss rācijā, kas paziņo, ka bezlimita zona ir beigusies un turpmāko ceļu jāvelkas ar 120. Izsmiekls...

Šķiršanās nav viegla. Mašīnas saliktas rindiņā, durvis un bagāžnieki atvērti, izpūtēji un citas pārkarsētās detaļas dziestot knakšķ. Braucēju sejās smaids un miesās viegls nogurums. Atā, Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet.

Es vienmēr esmu bijis rezervēts un mazliet skeptisks, kad visa vecuma puikas acīm spīdot runā par “poršiem”. Motors taču ir nepareizajā galā, dizains nav mainījies jau sešdesmit gadus, un, galu galā, kas tad tur tāds var būt - daudzas automašīnas spēj braukt ātri. Nu manas domas ir mainītas. 911 ir absolūti ģeniāli fantastisks auto, kurš spēj dzīvot komfortabli pilsētā, agresīvi uz lauku ceļiem un neiedomājami ātri uz lielceļiem. Tas nav tikai statusa auto, kuru nopērk, lai aizpildītu ailīti bērnības sapņu sarakstā. Tas ir ideāls auto sportiskai braukšanai. Vislabāk tieši pa Vācijas ceļiem un šosejām.

P.S. Ak jā, tuvākajās dienās iznāks jaunā 2012. modeļu gada Porsche 911, kas smaidu braucēju sejās, acīmredzot, spēs pastiept vēl mazliet plašāku.

Paldies Nokia Latvia un Porsche AG.




Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet


Tests: Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet

  
 
 Iepriekšējais →




↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies