Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Jaguar XJ 3.0 V6D

Testi, Auto

Tests: Jaguar XJ 3.0 V6D

Mai fāters kār iz a džagjuār. Šo frāzi mēdz lietot amerikāņi, lai pierādītu, ka prot runāt ar britu akcentu. Taču frāze nav tikai fonētisks vingrinājums — tā sevī slēpj arī gadu desmitiem veidojušos viedokli, ka Jaguar ir “tēva mašīna”. Auto aristokrātiska paskata kungam cienījamos gados. Līdz šim šī ideja arī darbojās, taču 21. gadsimtā “aristokrātiskas” bagātības iegūst arvien jaunāki cilvēki, kas ir gatavi tērēt naudu tādām luksus precēm, kuras iepriekš atļauties varēja tikai “tēvi”. Diemžēl auto pasaulē darbojas skarbā patiesība — jauniešiem paredzētu auto var pārdot arī senioriem, taču “vectēvu mašīnu” jaunietim nepārdosi. Lai apietu šo problēmu, un lai atgrieztos pie savām saknēm, Jaguar nolēma radikāli mainīt savu stilu, no aristokrātiska tēvu auto kļūstot par ultramodernu sporta limuzīnu. Vai tas viņiem izdevās? Jā un nē.


Pirmais Jaguar eksperiments modernajā pasaulē bija pirms pāris gadiem izlaistais XF sedans. Tas vienlaicīgi šokēja un priecēja daudzus. Pilnībā atšķirīgs dizains, futūristisks interjers, iepriekš neredzēti risinājumi (pārnesumu pārslēgšanas ripa) utt. Šo pašu ideju, tikai aizstieptu vēl tālāk nākotnē, Jaguar speciālisti ir izmantojuši arī būvējot jauno top modeli XJ. Vēl vairāk moderno tehnoloģiju, vēl vairāk izsmalcinātības, vēl vairāk orientēts braukšanas baudai.



Pirmais, ko pamanām, protams, ir jaunais dizains, kas ir sarāvis visas saites ar savu pagātni. Nekādu dubulto lukturu, nekādu izteikto sedana līniju. Šauras, ļaunas acis, liela dusmīga mute un ļoti slīps, kupejveidīgs siluets, kas ne tikai piešķir dinamisku un modernu izskatu, bet spēj nodrošināt arī gan lielu ietilpību salonā. Žēl vienīgi, ka aizmugures dizaineris tā arī nav saticis pārējo dizaineru komandu un slaidajam, elegantajam Jaguāram piekabinājis Citroen C6 bagāžnieku. Pati par sevi auto “pakaļa” izskatās lieliski, taču tā ļoti izteikti kontrastē ar pārējo stilu. Varam būt droši, ka nākamajā XJ iterācijā redzēsim dramatiskas izmaiņas tieši aizmugurē.

Interjers, savukārt, ir ieturēts vienā stilā, kurā klasika ir apvienota ar iepriekš neredzētu futūrismu, kas izpaužas ne tikai tehnisko risinājumu, bet arī dizaina elementu veidolā. Šķiet – kaut kur, kaut kad kāds ķerts zinātnieks ir sapārojis filmu Piektais elements ar Rīdžentstrītas džentlmeņu klubu. Kosmosa kapsula ceļošanai telpā un laikā, taču tapsēta ar ādu, riekstkoku un milzīgu devu britu pašlepnuma. Pat tik ikdienišķu lietu kā ventilācijas atveres jaguāristiem ir izdevies izveidot tik satriecoši skaisti, ka, ja vien tas būtu fiziski iespējams, mēs tās gribētu turēt mājās uz rakstāmgalda.



Visam tam pa vidu dzīvo divi īpaši ekrāni. Viens atbild par audio-vizuāli-klimatiski-navigacionālo saturu, turklāt dara to tā, kā tikai retais prot, rādot atšķirīgu bildi vadītājam un pasažierim. Tas ir duālais ekrāns, kas spēj rādīt divus dažādus attēlus, kas redzami katrs no savas puses. Tādējādi pasažieris var baudīt kinofilmu, kamēr vadītājs redz tikai karti vai kādu citu sistēmas informāciju.

Savukārt otrs ekrāns ir aizlaidis pensijā tādu mērinstrumentu kā spidometrs, kurš auto paneļus rotā jau vairāk kā simts gadus. Viss XJ mērinstrumentu panelis ir viens liels šķidro kristālu ekrāns, kurā redzams klasiskais spidometrs, tahometrs un citi rādītāji, tikai jau virtuālā veidolā. Šāds risinājums ļauj daudz optimālāk izmantot telpu, jo tahometrs spēj pārvērsties par uzstādījumu izvēlni, savukārt degvielas un temperatūras rādītāji par navigācijas lodziņu.



Kaut kur apmēram tieši pa vidu starp šiem abiem ekrāniem atrodas negaidīti maza “start” podziņa, kas ne tikai palaiž brīvībā trīslitru dīzeļa 275 zirgus, bet arī no viduskonsoles dzīlēm izbīda apaļo pārnesumu pārslēgu ripu. Šeit nav nekāda “kloķa” vai “sviras”. Šeit vēlamais pārnesums (P, R, N, D, S) ir jāuzgriež ar ripu. Izklausās dīvaini, bet patiesībā pie tā ātri vien pierod. Traucē vienīgi tas, ka pārslēgšanai S režīmā ripa ir ne tikai jāpagriež, bet arī jāpiespiež. Vai ražotāji baidās sabiedēt braucēju ar nejauši izvēlētu sporta režīmu?

Runājot par sportu. Šis, protams, nav sporta auto. Tas ir limuzīns. Taču tas ir pārsteidzoši sportisks. Vairākus tehniskos risinājumus XJ ir aizguvis no XK kupejas, savukārt alumīnija šasija to padara vieglāku par mazāko brāli XF. Šo vieglumu nepārprotami var sajust uzsākot braukšanu. XJ vairs nav ierastās “luksus baržas” sajūta. Auto vadāms ļoti precīzi, viegli un paredzami.



XJ piekarei patīk ne tikai lielceļi, bet arī šaur-ceļi un līkum-ceļi. Stabilitāte līkumos un līkločos ir apbrīnojama un līdz šim šādā auto nepieredzēta. Protams, pasaulē netrūkst sportisku limuzīnu, taču, šķiet, tikai XJ spēj apvienot sportisku gaitu ar patiesi komfortablu braucienu. Viena lieta gan jāpiebilst potenciālo XJ pircēju uzmanībai - 20 collu riteņi ar 35 profila riepām tomēr nav piemēroti mūsu ceļiem. Lai cik laba būtu piekare, mūsu bedres un bedrītes atbalsosies muguras skriemeļos.

Savukārt tas, ko nevar īsti manīt, ir Jaguar 3.0 litru dīzeļdzinējs. Tas ir padevies tik lielisks, ka lielākā daļa Eiropā pārdoto XJ ir tieši dīzeļi. 2 turbīnas, 275 zirgi, 600 ņūtoni, 6.5 sekundes un 8.5 litri. Iespaidīgi. Protams, maksimālai baudai var izvēlēties 5 litru benzīnnieku ar 510 zirgiem un 625 ņūtoniem.



Tagad nedaudz par ēnas pusi. Brīvgaitā čīkst panelis. Analogais pulkstenis paneļa vidū izskatās visai lēts. Skārienjutīgais ekrāns vāji reģistrē pieskārienus un sistēmas interfeiss ir ārprātīgi lēns. Stūres apsildes podziņa regulāri traucē un tiek nejauši nospiesta, savukārt info sistēmas vadības pogas uz stūres atrodas pārāk tālu, lai tās aizsniegtu nemainot stūres satvērienu. Virtuālais spidometrs neizmanto visu savu virtuālo potenciālu, jo vienkārši izskatās tieši tāds pats kā analogais. Turklāt ne pārāk augstas izšķirtspējas ekrānā “fiziskie” elementi neizskatās īpaši smalki.



Kā jau noskaidrojām, Jaguar ir pārrāvis saites ar aristokrātisko pagātni un ir strauji ielēcis nākotnē. Tas pats par sevi ir labi, taču māc bažas, vai šo pāreju iespējams paveikt tik strauji. Vai “tēvi”, kas pirms gada brauca ar “veco” Jaguar, šodien gribēs atdot naudu par šādu “kosmosu”. Un, kas vēl būtiskāk - vai jaunā paaudze pieņems šo moderno izlēcienu kā sevis cienīgu. Vai jaunās paaudzes acīs modernais Jaguar neizskatās pēc tēva, kurš sācis repot?

Visticamāk gan, ka šis XJ modelis joprojām uzrunās tēvu paaudzi, taču noteikti piesaistīs arī dēlus, kaut vai tikai tāpēc, lai tie palīdzētu tēviem tikt galā ar bezgalīgajiem uzstādījumiem automašīnas borta datorā.

Viens gan ir skaidrs - jaunais Jaguar XJ liek pamatīgi saspringt vācu inženieriem, kuru būvētie “biznesa sedani” dominē luksus auto lauciņā. Šāda sportiska, taču vienlaikus arī komfortabla gaita un vadāmība paceļ Jaguar tur, kur sers Viljamss Laionss pirms vairāk kā piecdesmit gadiem bija iecerējis - pāris soļus priekšā konkurentiem.


Jagur XJ Premium Luxury
Dzinējs: 3.0 V6D
Jauda: 275Zs, 600Nm
Ātrumi: 6.4s, 250 km/h
Cena: 101890 eiro

Paldies BM Auto.

Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv





  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies