Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Edgars

Tests: radiovadāmais helikopters E-Sky Big Lama

Testi, Video

Tests: radiovadāmais helikopters E-Sky Big LamaKad man atkal piedāvāja uzrakstīt apskatu par radiovadāmo helikopteru, uztvēru šo ziņu bez liela entuziasma – ka nekā iepriekšējo reizi pēc sākotnējās sajūsmas nācās zināmā mērā vilties, jo radiovadāma helikoptera pilotēšana (kā izrādās!) ir sarežģīta un ir diezgan droši, ka iesācēja pirmie soļi helikoptera vadīšanā nesīs līdzi nepieciešamību pēc lidaparāta lielāka vai mazāka remonta. Tomēr piekritu un – kā gadījās, kā ne – aizrāvos! Nē, es joprojām nevaru teikt, ka protu cienījami pilotēt helikopteru. Tomēr šo to varu pastāstīt.

Sākšu ar nedaudz teorētisku ievadu radiovadāmo helikopteru sortimentā – ja kāds visu to zina, var doties pa taisno uz aiznākamo apakšvirsrakstu.

Dārgie un lētie: kur ir atšķirība?


Tātad – radiovadāmos helikopterus pēc pielietojuma var iedalīt trīs grupās.

Pirmā – rotaļu helikopteri. Tie ir tādi, kas nopērkami rotaļlietu veikalos, kā arī internetā “gadžetu” bodēs. Tādi helikopteri maksā ne vairāk par latiem 20 - 40. Var izrādīties, ka šādas rotaļlietas kvalitāte ir apšaubāma, tās viegli lūst, tomēr vairumā gadījumu pirmajās dienās pēc izņemšanas no kārbas arī šādi helikopteri itin labi lido.



Lai arī rotaļu helikopteri ir visai viegli vadāmi un stabili, to vadīšanas iespējas var būt ierobežotas, arī rezerves daļas salūšanas gadījumā ne vienmēr varēs iegādāties, tomēr rotaļu helikopters var būt labs sākumam, lai saprastu, vai tā lieta vispār patīk. Jārēķinās, ka ar rotaļu helikopteru tā niecīgā svara dēļ diez vai varēsi lidot ārā. Lētāko rotaļu helikopteru pults signālu noraida ar infrasarkanās gaismas palīdzību, kura nesniegsies tālāk par metriem 15.

Otrā grupa ir mazie hobija helikopteri. Tie ir labākā izvēle entuziastam, kurš izlēmis iemācīties vadīt radiovadāmo helikopteru. Šādiem hobija helikopteriem raksturīgas pilnvērtīgas vadības iespējas (uz priekšu, atpakaļ, uz sāniem, pagriezties, augšup, lejup), kā arī labas remonta vai uzlabošanas iespējas, jo hobija helikopterus iespējams izjaukt - tas noder, piemēram, kad jaunais pilots kārtējo reizi pārvērtis skrandās galvenā rotora spārnus – daži lati, un helikopters atkal ir kā jauns un var lidot.


Hobija helikopteriem lielākoties ir raksturīga koaksiālā galvenā rotora sistēma – tas ir, celtspēju nodrošina divi propelleri, kuri griežas pretējos virzienos; tāda konstrukcija ir uzticama un visai stabila. Viegli regulēt, lēti remontēt, nav dārgi – labākā izvēle iesācējam.

Trešā grupa, kurā neizbēgami ar laiku nokļūst radiovadāmo helikopteru fans (ja viņam ir nauda), ir tradicionālas shēmas helikopteri ar vienu rotoru celtspējai un otru, mazo rotoru, uz astes virziena kontrolei.



Šī grupa ir visplašākā, tā piedāvā papildus vadības iespējas, lielāku jaudu, paaugstinātu vadīšanas un konstrukcijas sarežģītību – vārdu sakot, ir ko noņemties. Jāpiemin, ka šādiem helikopteriem lielākoties raksturīga arī iespēja mainīt rotora lāpstiņu leņķi, kas dod helikopteram iespēju darīt lietas, kas pat īstajiem helikopteriem nav pa spēkam – piemēram, lidot kājām (šasiju) gaisā! Tiesa, līdz tam mums vēl ļoti tālu ...

Aiziet, dzīvē – ar E-Sky Big Lama

Šoreiz Ehobby.lv piešķīra mums Big Lama – vienu no lielākajiem hobija helikopteriem ar koaksiālo rotoru sistēmu. Kad atvēru kasti, tajā gulēja lidaparāts, kas izmērā un svarā gandrīz divreiz pārsniedz iepriekš apskatīto E-Sky Dauphin. Tas nozīmē, ka helikopteram vajadzētu būt arī noturīgākam nelielā vējiņā āra apstākļos. Arī Big Lama, tāpat kā Dauphin, ir “RTF” komplekts – Ready To Fly. Tas nozīmē, ka nav nekas jāskrūvē un jāmontē; izņem no kastes, uzlādē akumulatoru un - aiziet, lidojam. To arī daram, tikai vispirms – svarīgs moments – aprīkojam helikopteru ar muļķudrošības ierīci: proti, tas ir komplekts no stienīšiem un bumbiņām, kas padara helikopteru grūti apgāžamu un tādējādi vērš mazāk postošas iesācēja neizbēgamās avārijas.



Aplūkojot tuvumā, var pamanīt, ka ražotāji nav sevišķi saspringuši uz sīkumiem: helikoptera karosērija veidota no plānas, elastīgas plastmasas, kuras salaiduma vietas vietām ir neprecīzas un pamanāmas - bet tas taču nav galvenais! Propelleru sistēma un elektromehāniskā daļa toties ir glīti un precīzi nostrādātas, varbūt mulsina tikai vadiņi, kas karājas tam visam apkārt un redzami pa kabīnes logiem.



Visgrūtāk gan laikam samierināties ar faktu, ka helikoptera ieslēgšana notiek ļoti prozaiskā veidā – savienojot no litija polimēru akumulatoru baterijas rēgojošos vadiņu ar otru, kurš karājas no kabīnes apakšas. Tāds ir šis hobijs – pašu rokām izjaucams, saliekams un bez liekām ekstrām, jo grami ir no svara.



Tā kā Big Lama tiešām ir “big” un sver gandrīz puskilogramu, arī tā rotora spārni gana lieli un rada pamatīgu vēju un šņākoņu – nenāc par tuvu! 
Istabā ar šādu daiktu nav ko iesākt, tāpēc ejam ārā. Tur drīz vien atklājam, ka Big Lama tiešām ir gana smags, lai nelielas vēja brīzītes neliktu tam tūliņ kapitulēt. Tā kā es joprojām esmu tikai iesācējs, mēģinu noturēt helikopteru gaisā uz vietas, taču tas prasa pamatīgu vingrināšanos, jo jāpierod pie vadības sviru jutības un helikoptera inerces. Kad jūtos gaisā turēšanos gana labi apguvis (patiesību sakot, atlieku šo elementu uz vēlāku laiku), mācos pagriezt helikopteru ap savu asi un lidot uz priekšu. Kad tas sāk izdoties, sajūta ir varena! Pie asākām kustībām helikoptera rotori draudoši iepļerkstas un šī skaņa ļoti atgādina īsta helikoptera propelleru skaņu. Pamatīgi. Pēc padsmit minūtēm helikopters sāk izskatīties piekusis un vairs negrib pamest zemi – skaidrs, akumulators tukšs. Elektrisko helikopteru akumulatori atkarībā no lidošanas režīmiem spēj dot līdz kādām 30 minūtēm nepārtrauktas darbības, kas it kā nav daudz, tomēr vismaz sākumā pēc šī relatīvi īsā brīža tā vien gribas pasēdēt un pārdomāt gūtos iespaidus.



Testa beigas pienāk jau pāris uzlādes ciklus vēlāk: kādā virāžā helikopters no neliela augstuma pēkšņi “ienirst” ar degunu uz leju un tā rotora spārni trāpa bruģi. Lai arī pirmajā momentā helikopters izskatās neievainots, pēc tuvākas inspekcijas kļūst skaidrs, ka bez medicīniskas palīdzības tas tālāk nelidos, jo augšējā rotora spārnu gali kaut kur pazuduši, bet apakšējā rotora viens spārns ir pamatīgi ieplīsis. Ne velti komplektā jau iekļauts rezerves rotora spārnu komplekts ...



Epilogs

Varena lieta tāds helikopters. Jā, to viegli salauzt, tomēr detaļas var dabūt un pašrocīgi nomainīt. Vēl vairāk – var iegādāties labākas un izturīgākas detaļas, piemēram, metāla elementus propelleru sistēmai, izturīgākus rotora spārnus, papildus lielākas ietilpības akumulatoru.... Lai būtu interesantāk, helikopteram var pielipināt īpašu ciparu videokameru, kura ieraksta filmiņu no helikoptera skatpunkta vai tiešraidē noraida attēlu uz pilotam redzamu ekrānu.

Arī kur augt ir. Kad hobija līmeņa helikopters kļūs par vienkāršu, varēs ķerties pie augstākas raudzes helikopteriem ar maināmu rotora spārnu leņķi (patiesībā tieši tā augstumu maina īstie helikopteri), kas pavērs iespējas veikt ar helikopteru gluži neticamus akrobātiskus trikus. Tad iespējas augt, attīstīties un uzlabot tehniku ir gandrīz neierobežotas. Vai var būt vēl labāks hobijs pieaugušam puikam?

Paldies ehobby.lv











  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies