Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Edgars

Tests: navigācijas iekārta Blaupunkt TravelPilot 500

Testi, Tehnika, GPS

Tests: navigācijas iekārta Blaupunkt TravelPilot 500Pavisam senos laikos latvietis nekur tālu nejāja, jo zirgs ātri piekusa, labība bija jāpļauj un vispār apmaldīties bija bail. Pēc daudziem gadiem progresa gaitā zirga vietā stājās smirdīgais automobilis, kurš tik ātri nepiekusa, maizīti varēja nopirkt veikalā un ziņkāres urdītie bija sazīmējuši kartes. Tomēr pat tad latvju bāleliņiem un bālelītēm pat sapņos nerādījās, ka strēķīti vēlāk kabatā iebāžama burvju kastīte zinās vai visus pasaules ceļus un cilvēka balsī dos padomus, uz kuru pusi griezt ilksis vai stūres ripuli. To kastīti, kā mēs zinām, sauc par navigācijas iekārtu. Tautā viņu saukā arī par GPS, tāpat kā radio reiz saukāja par tranzistoru. Kas ir GPS - par to šeit nesāstīšu, ja gribēsiet, sacerēšu atsevišķu lekciju.

Navigācijas iekārtas ražo vairāki uzņēmumi, kuru vidū ir arī Latvijā šajā jomā ne sevišķi populārais Blaupunkt. Šis uzņēmums nupat pasludināja, ka ir radīts pāris jaunu, revolucionāru navigācijas iekārtu modeļu - TravelPilot 500 un TravelPilot 700. Kas tur revolucionārs? Āreče - tas, ka šīs ierīces aprīkotas ar ciparu kameru, kura dod iespēju attēlot ceļa norādes uz reālās ainavas attēla, kā arī nodrošina ceļa zīmju, konkrēti - ātruma ierobežojumu zīmju, atpazīšanu. Mums Blaupunkt iedeva paspaidīt TravelPilot 500, par ko arī būs šis stāsts.




TravelPilot 500 izskatās pēc visnotaļ parastas navigācijas ierīces. Priekšpusē ir 4,3 collu liels jauks skārienjutīgs ekrāns, kura spilgtumu un režīmu ierīce spēj regulēt automātiski. Parastu pogu ir maz - vien liela, zila un apaļa poga (Blau punkt, kā bez tā?) un skaļuma regulēšanas pogas. Toties ir daudz pieslēgvietu ierīces sānos, arī vieta SecureDigital atmiņas kartei. Un austiņas var iespraust. Aparātiņa aizmugurē, protams, atrodama ciparu kameras actiņa, kura sevišķi neatšķiras no tās, kāda progresu simbolizē arī jūsu mobilā tālruņa aizmugurē. Tā kā šis nevarētu būt fotoaparāts, tad jācer, ka plaši izreklamēto funkciju pildīšanai pietiek arī ar šādu objektīviņu.



TravelPilot aizmugurē atradīsiet arī korpusā omulīgi iemitinātu irbulīti precīzākām darbībām ar skārienjutīgo ekrānu.

Ja jums TravelPilot izskats vēl nešķiet pietiekami stilīgs, uz auto lādētāja vada spraudņa ir novietota spilgta zilas krāsas gaismas diode, kura tumsā radīs stilīgi zilu atmosfēru jūsu automobilī.

Navigācija ir tikai viena no daudzajām TravelPilot 500 prasmēm, tomēr, tā kā internetveikalos TravelPilot ir (būs) atrodama tieši GPS ierīču sadaļā, tad sāksim ar navigācijas iespēju aplūkošanu.
Pašos pamatos viss ir kā parasti - sākam ar maršruta galapunkta ievadi, var norādīt arī caurbraucamos punktus. Var izvēlēties maršruta veidu - ekonomiskāku, ātrāku vai "offroad" jeb taisnā virzienā uz galapunktu. Maršrutu TravelPilot tiešām aprēķina visai aši, bet varēja būt vēl ātrāk, ņemot vērā, ka maršruta rēķināšanas laikā netiek rādīts nekāds progresa indikators. Norādām galapunktu un pēkšņi nekas nenotiek, paiet dažas sekundes un tad atskan, ka mūsu maršruts esot izrēķināts.



Vislielākā kartes detalizācija, protams, ir Rīgā, kur atradīsiet pat sīkākos mikrorajonu celiņus. Iepriecina tas, ka pat lielo ielu ieskriešanās joslas ir TravelPilot atmiņā un ikreiz, kad tām tuvojaties, ekrāna augšpusē parādās joslu indikatori ar uzskatāmām norādēm, kuru joslu vajadzētu izmantot un kuru - nē. Vienīgais, kas apbēdina Rīgā - navigācijas ierīču kartes joprojām atpaliek no laika, ierīce neko nezina par trekno gadu atlikumu jauno satiksmes mezglu izskatā, tur nav jaunā Lubānas ielas apļa vai kur nu vēl Dienvidu tilta.



Ārpus Rīgas situācija kļūst bēdīgāka. Ja lielāko pilsētu ielu tīkls vēl ir daudzmaz apmierinošs, tad "interesējošo punktu" saraksts ir krietni īss. Tas gan viss ir paciešams, ja zinām galapunkta adresi vai sliktākajā gadījumā - koordinātas. Bet kas mani šokēja visvairāk, taču reizē nepārsteidza - arī TravelPilot nav ne jausmas, ka Ķegumā ir tilts Daugavas šķērsošanai. Kādēļ tā? Taisnību sakot, neesmu redzējis navigācijas ierīci, kura par šādu tiltu zinātu, bet vienalga bēdīgi. Vai tiešām nevienam nav "galu" tajā bedrē, no kuras navigācijas ierīču ražotāji iegūst Latvijas ceļu kartes?

Protams, visiem interesē, kā tad ir ar ceļazīmju atpazīšanu. Jā, TravelPilot tiešām atpazīst ātrumu ierobežojošās ceļazīmes, taču ne visas. Varbūt saulainā dienā ceļazīmju atpazīšanas sistēmas efektivitāte varētu tuvoties 100%, taču naktī un krēslā navigācijas iekārta ceļazīmes neatpazīst vispār (vismaz gaitā nē) un mākoņainā laikā vienu otru ceļazīmi palaiž garām. Vēl sliktāk - dažkārt TravelPilot "ierauga" ātrumu ierobežojošās zīmes tur, kur to nav. Labi, ja autovadītājs tiek kļūdaini informēts par zīmi, kas atļauj braukt 40km/h, taču man vairākkārt gadījās, kad ierīce gājēju pārejas zīmi ar dzeltenzaļo apmali noturēja par sārto riņķi ar simtnieku vidū. Lūk, tas jau ir bīstami, ja pie stūres ir neuzmanīgs, elektronikai dziļi uzticīgs braucējs. Varbūt Blaupunkt atlaida kādu programmētāju un tas atriebjoties ieprogrammēja šādu lielisku iespēju?



Gadījumos, kad ātrumu ierobežojošās zīmes nav automātiski atpazīstamas, ierīce izmanto savā atmiņā ieprogrammēto ceļa zīmju datu bāzi. Tā gan arī ir vismaz pāris gadus sena un nebrīnieties, ja ierīce iesaka braukt 50km/h tur, kur tādas zīmes sen vairs nav.

Pozitīvākus iespaidus radīja otrs ciparu kameras izmantojums navigācijā - režīms, kad navigācijas norādes tiek rādītas tieši uz "dzīvās" priekšā esošā ceļa bildes. Tas tik tiešām varētu pozitīvi iespaidot satiksmes drošību, jo, lūkojoties ekrāniņā pēc navigācijas norādēm, joprojām redzam arī ceļu. Līdz galam neizdomāts šķiet TravelPilot stiprinājuma kronšteins, kuru uz slīpa vieglā auto vējstikla ir diezgan grūti ieregulēt tā, lai piesūceknis neiekļūtu kameras redzamības zonā. Busiņā vai smagajā auto ar stāvu vējstiklu - nekādu problēmu. Jā, un fiksēta korpusā iebūvētā kameras actiņa nozīmē to, ka efektīvam kameras izmantojumam navigācijas ierīces novietojums būs jāpakļauj kameras redzamībai, nevis autovadītāja ērtībām. Var sanākt kā ar viduskonsolē novietotajiem spidometriem, kurus ērti redz visi salonā sēdošie, izņemot šoferīti.



Jāpiebilst, ka ceļazīmju atpazīšana videonavigācijas režīmā gan tiek atslēgta. Jaudas par maz?
Kopumā TravelPilot 500 navigācijas jomā atstāja pozitīvus iespaidus. Maršruts tiek sameklēts aši, navigācijas vadība ir samērā viegli un intuitīvi uztverama un automašīnas pozīcija kartē tiek atainota ar minimālu kavējumu.



Ko vēl prot TravelPilot? O, daudz ko. Sākuma izvēlnē ir vesela "izklaidei" veltīta sadaļa. Tur atradīsiet iespēju izmantot TravelPilot kā mobilā tālruņa brīvroku sistēmu (BlueTooth), varēsiet atskaņot mūzikas failus vai skatīties filmu (ir DivX un Xvid atbalsts), uzspēlēt kādu spēli. Ir arī sadaļa "Office" vienkāršām operācijām ar failiem. No globālā tīmekļa atkarīgie par noderīgu atzīs iespēju darboties ar interneta labumiem caur WiFi. Izmisušie varēs uzņemt kādu foto ar fotografēšanas režīma palīdzību un pēc pagalam draņķīgās kvalitātes attēlu aplūkošanas pievērsties svešvalodu apgūšanai ar ierīcē iebūvētās Eiropas populārāko valodu sarunvārdnīcas palīdzību, kurā, starp citu, katra frāze ir trāpīgi ilustrēta un atskaņojama izrunas izkopšanai. Tiesa gan, lai mācītos svešvalodas, vismaz viena no tām jums būs jāprot, jo latviski sarunāties TravelPilot vēl nemāk. Taču pēc pamata frāžu apgūšanas varēsiet pārbaudīt savu izrunu navigācijas ierīces balss vadības sadaļā, kur ar balss komandu palīdzību iespējams veikt vienkāršas navigācijas vadības operācijas.



Ja vēlaties uzzināt kopīgos iespaidus, te būs: kopumā TravelPilot man patika. Sākumā bija maķenīt jāpierod, jo navigācijas vadība tomēr notiek mazliet atšķirīgi no citu ražotāju iekārtām, tomēr galu galā viss šķiet pareizi un savās vietās. TravelPilot šķiet mazliet par daudz pārbāzta ar visādām iespējām, es tā vietā labāk gribētu kvalitatīvāku kameru, kas, ļoti iespējams, ļautu efektīvāk atpazīt ceļa zīmes. Arī izvēlnes varētu būt krāsainākas, jo ieslēgtos parametrus apzīmējošie „ķekši” ir grūti pamanāmi bez sevišķas koncentrēšanās. Taču kopumā šī navigācijas ierīce varētu būt lielisks palīgs Eiropas apceļošanā, ja vien jūs nesatrauc TravelPilot 500 cena – ap 370 Ls.

Plusi:
+ ceļazīmju atpazīšana
+ ļoti detalizēta Rīgas ielu karte
+ videonavigācijas režīms
+ daudz dažādu papildiespēju

Mīnusi:
- vājas kvalitātes ciparu kamera, nav diezko labi izmantojama fotografēšanai vai filmēšanai
- ceļazīmju atpazīšana tālu no pilnības
- nav latviešu valodas izvēlņu un balss norāžu


  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies