Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Volkswagen Scirocco

Testi, Auto, Volkswagen

Tests: Volkswagen Scirocco

Ir 1974. gads un Volkswagen nāk klajā ar ko pavisam jaunu un savā ziņā revolucionāru - nelielu, vieglu un vienkāršu priešpiedziņas kupeju vārdā Scirocco. Vācijā šis auto kļuva par hītu un ar laiku iemantoja kulta auto statusu. Tas bija salīdzinoši lēts, sportisks auto, kuru var ērti lietot arī ikdienā kā ģimenes auto. Pie mums gan šis auto varēja parādīties pēc savienības sabrukuma, tad, kad auto bija nodzīvojis jau savu otro desmitgadi. Savukārt otrās paaudzes Scirocco, kurus ražoja līdz pat 92. gadam, mēs varam sastapt ielās vēl tagad. Taču drīz tas mainīsies, jo ir 2008. gads un Volkswagen mums piedāvā pavisam jaunu auto kuram ir jāturpina priekšteču slavas gājiens.

Saulainam auto saulainu prezentāciju - tā bija nolēmuši vācieši no Volfsburgas un pašā vasaras karstumā aicināja mūs uz saulaino Portugāli, kur sarīkoja Scirocco pirmizrādi. Pasākums ir visai raibs, taču kā jau punktuālajiem vāciešiem pieņemts, izplānots līdz katram sīkumam. Tiesa, neiztika arī bez pārpratumiem, bet par to vēlāk.




Pašā rīta agrumā, kas gan mazliet robežojas ar pusdienlaiku, mēs ierodamies Lisabonā, kur no lidostas uz prezentācijas starta vietu mūs aizvizina varen smalkā Volkswagen busiņā. Brauciens ir īss un jau pēc pāris minūtēm mēs esam kāda privāta golfa kluba stāvlaukumā kurš ir līdz ūkai pilns ar koši zaļiem, koši ziliem un vienkārši baltiem jaunajiem Scirocco. Laukuma malā goda vietā uz pjedestāla izstādīts arī sacīkšu Scirocco, kurš, kā mums vēlāk vairākkārtīgi tiek atgādināts ir jau paspējis iegūt pāris uzvaras Nirburgringas trasē.

Ātri vien mēs esam piereģistrēti un izvēlējušies auto ar kuru sākt savu mazo ceļojumu. Izvēle nav pārāk plaša, taču ātri izlemt arī ir grūti. Pirmkārt jau krāsa. Fotografēšanai vislabāk piestāvētu zaļie, bet tie jau ir izķerti. Otrkārt dzinēji - Scirocco pieejams ar 1.4 un 2.0 litru TSI dzinējiem. Abi šie dzinēji ir aprīkoti gan ar kompresoru, kurš palielina jaudu zemākos apgriezienos, gan ar turbīnu, kas piepalīdz pie lielākiem apgriezieniem. To jaudas ir attiecīgi 160 un 200 zirgspēku. Vēlāk šim klāstam pievienosies arī 122 zirgspēku benzīna motoriņš un 140 zirgu dīzelītis. Mēs nolemjam sākt ar mazāko 1.4 TSI zilā krāsā.



Lai mēs nenoklīstu neceļos, visi testa auto ir aprīkoti ar navigācijas sistēmu, kas ved pa iepriekš izplānotu maršrutu. Pretēji kāda pompoza žurnālista izteikumiem, ka vācu navigācijas sistēma ved tikai uz Poliju, šis aparāts darbojas labi un ir ērti vadāms ar skārienjutīgā ekrāna palīdzību. Tiesa, balss komandās ir jūtama strikta ārieša uzstājība, jo īpaši, kad mēs apzināti vai ne tik apzināti nomaldāmies no noteiktā maršruta. “Apgriezties! Kad iespējams!” tā monotonā un skarbā tonī bargā vācu kundze mums noskalda ik pa pārsimts metriem, ar nerimstošu neatlaidību, līdz mēs paklausām, vai norādām tai citu maršrutu.

Daudz maldīties apkārt pa svešiem ceļiem gan nav vajadzības jo izvēlētā trase ir īsta medusmaize šādam pasākumam. Ātri tikuši ārā no pilsētas izmantojot lieliskos portugāļu lielceļus, nonākam uz šaura bet skaista serpentīniem izrotāta kalnu celiņa, kas mūs līkločiem ved gar okeāna krastu. Skats ir fantastisks, taču kuram gan ir laiks blenzt apkārt, ja ir cītīgi jāmin pedāļi! Vislabāk šeit, protams, iederas niknākais divu litru Scirocco ar DSG pārnesumu kārbu. DSG ir tāds agregāts, kuru mēdz saukt arī par divsajūgu pārnesumkārbu, jo tajā patiešām ir divi sajūgi un ne tikai. Tās patiesībā ir divas kopā saskrūvētas kārbas, no kurām viena atbild par 1,3,5 pārnesumu, savukārt otra par 2,4,6. Kāds no tā ir labums? Liels. Vienkārši izsakoties pārslēdzot pārnesumu sajūgs pārlec no vienas kārbas uz otru, turklāt tas notiek tik veikli, ka pat veicīgākie manuālās kārbas štepselētāji to nespēj paveikt ātrāk.



Lietot DSG var divējādi - automātiski vai manuāli. Pārslēdzoties manuāli lieti noderēs slēdzīši uz stūres. Tā gan ir papildus opcija. “Automāts” savukārt var darboties divos režīmos - parastajā un sportiskajā. Sporta režīmā kārba pārslēgsies tikai tad, kad dzinēja apgriezieni sasniedz galējo stāvokli, tātad braukšana ir patiesi sportiska un lieti noderēs tad, kad gribas visur būt pirmajam, bet tomēr ir slinkums pašam slēgt pārnesumus.

DSG kārbas ir pieejamas gan 1.4 gan 2.0 litru motoriem. Tiesa, tās ir jūtami dārgākas, tāpēc jebkuram auto var droši izvēlēties arī veco labo manuālo kārbu.



Runājot par dzinējiem, lieki būtu raukt degunu izdzirdot ka sporta kupeja tiek piedāvāta ar niecīgu 1.4 litru dzinēju. Šis šķietami mazais motoriņš ar savu jaudu pārsteigs ne vienu vien. Turklāt pateicoties kompresoram un turbīnai, braukšanas prieku nodrošinoša jauda ir pieejama visā apgriezienu diapazonā. Protams, tas nav liekams vienā plauktā ar divu litru dzinēju - 40 zirgspēku jaudas starpība ir nepārprotami jūtama - taču droši varu apgalvot, ka lielākajai daļai “lielpilsētas autosportistu” pietiktu ar 1.4 TSI motoriņu. Tiesa, kurš gan gribēs atzīties, ka brauc ar pusotra litra kupeju...

Taču smīkņāšana ir nevietā. Scirocco ir īsti sportiska kupeja, kas nodrošina azartisku braukšanu jebkuros apstākļos. Turklāt saglabājot pirmās paaudzes Scirocco tradīcijas, arī šis auto var kļūt par kādas nelielas ģimenes vienīgo auto. Lai arī ārēji Scirocco izskatās niecīgi mazs, vietas tajā būs gana diviem basketbolistiem un vēl diviem badmintonistiem - aizmugurē vietas kājām paliek pietiekoši, taču tiem, kas garāki par 185cm nāksies sēdēt pieliektu galvu. Par laimi trešo sēdētāju aizmugurē Volkswagen inženieri nav centušies iemānīt, tādēļ diviem tur sēdēšana būs gana komfortabla.



Ar Scirocco var arī doties uz ražas svētkiem un vest mājup pāris maisus kartupeļu, jo tam ir neticami liels (salīdzinoši, protams) bagāžnieks. Veseli trīssimt litri. Tiesa, tos maisus būs pagrūti iecelt un izcelt, jo skaistuma un virsbūves stingrības vārdā bagāžnieka apakšējā mala ir diezgan augstu. Mums gan nenācās pašiem tur neko krāmēt, jo pie ceļasomu izkraušanas vienmēr klāt bija izpalīdzīgs Volkswagen jaunietis. Kā jau tas pieklājas šādos gadījumos, vācieši centās izpatikt skarbajiem žurnālistiem visos sīkumos. Ne viss gan sanāca tik labi kā iecerēts.

Vakarā paredzētā kapoeira kaujas mākslas demonstrācija izrādījās tāda melnīgsnēju jauniešu kūleņošana vien. Savukārt kārtīgas vakariņas pēc nogurdinošās dienas tika aizstātas ar kaut ko ļoti modernu un acīmredzot smalku - mazos ķipīšos sakrauti nenosakāmas konsistences ēdieni kurus uzstājīgi viesmīļi piegādāja ar konveijera neatlaidību. Tikai pēc kāda laika sapratām, ka tās arī ir ilgi gaidītās vakariņas.

Bet ko nu tur gausties, galvenais jau šajā pasākumā ir pats auto. Un tas vāciešiem ir izdevies lielisks. Scirocco nav kāda jauna variācija par nezināmu tēmu, tas nav arī retro stilā veidots kulta auto mājsaimniecēm. Tas ir tas, ko mēs jau sen bijām pelnījuši - izteiksmīga paskata sportiska kupeja ar vieglu praktiskuma piesitienu, kā jau tas piedien visiem Volkswagen automobiļiem.

Volkswagen Scirocco - cena vēl nav zināma. Meklējiet pie dīleriem spetembrī.




+ dizains
+ jaudīgi turbo motori
+ pietiekoši prakstisks arī ikdienai

- ierobežota atpakaļskata redzamība


Paldies SIA Auto Group Baltic

















  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies