Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle Plus

Testi, Auto

Tests: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle Plus


Pirms vairākiem gadiem, kad šāds Kakao.lv vēl nepastāvēja, es nolēmu sava prieka pēc izbraukt ar toreiz jauno Mitsubishi Outlander. Auto bija interesants gan ar savu citplanētieša dizainu, gan ar ideju kā tādu - tā sauktie “parketnieki” tad vēl nebija tik populāri. Toreiz auto mani pārsteidza - gan labā gan sliktā nozīmē. Pirmkārt - tas patiešām ir ērts un labi pārdomāts auto. Otrkārt - tas cieta no katastrofāla jaudas trūkuma ar salīdzinoši mazo divu litru motoriņu. Tad vēl nebija pieejami vēlāk tik populārie 2.4 litru dzinēji.

Kopš tā pirmā testa brauciena ir pagājis daudz laika un daudz kas ir mainījies. Arī pats auto. Šodien mūs jau sagaida pavisam cits auto - jaunais Outlander.

Ar ko tad atšķiras jaunais no vecā? Īsi sakot - ar visu. Tas ir kļuvis krietni lielāks (garumā vien izstiepies par 20 centimetriem) un jaunu izskatu. Izskats iespējams arī visvairāk atšķir jauno no vecā, jo tas ir kļuvis daudz vienkāršāks, klasiskāks, bet tajā pašā laikā modernāks. Savukārt idejas ziņā tas joprojām ir tāds pats “parketnieks”, jeb praktiskā latvieša ģimenes auto, kurš nav pārāk liels, taču ir gana ietilpīgs un ērts.


Jaunais Outlander ir īsteni internacionāls auto. Pirmkārt jau tas ir pieejams visur pasaulē. Otrkārt dzinēju (dīzeli) Mitsubishi aizlienē no Volkswagen. Un treškārt Outlanderam ir divi franču brālēni - Citroën C-Crosser un Peugeot 4007, kas pēc idejas ir tieši tas pats auto, tikai ar citu purniņu (tātad, ja nu jums nepatīk Outlander klasiskais dizains jūs varat droši izvēlēties kādu no ekstravagantajiem francūžiem, kuri, starp citu, arī tiek ražoti Japānā). Tāda nu ir tā mūsdienu globalizācija.



Kā jau ierasts mūsu testam atvēlētais auto ir crème de la crème - dārgākais un maksimāli aprīkotais auto. Šajā gadījumā tas ir Outlander 2.4 Instyle Plus CVT. Tam ir gan ādas salons, gan satelītnavigācija, gan DVD/HDD atskaņotājs, gan atpakaļskata kamera un citi labumi. Un protams bezkontaktu atslēga, kas ļauj tālvadības pulti turēt dziļi kabatā un nekad neaiztikt.

Vēl viena īpašība, kas atšķir jauno no vecā ir vietu skaits salonā. Jaunais Outlander iespējams ar trešo sēdekļu rindu. Kā jau parasti - tā ir tikai rezervei, nevis ikdienas lietošanai.

Pirmais, kas pārsteidz iekāpjot Outlanderā ir tā izmērs. Auto ir krietni lielāks nekā tas izskatās. Un lielāks tieši iekšpusē. Salonā vietas ir atliku likām gan priekšā gan aizmugurē sēdošajiem. Panelis ir vienkāršs, bet labi pārskatāms ar visiem vajadzīgajiem kloķiem un pogām pareizajās vietās. Tiesa, tā kā mūsu auto ir aprīkots ar multimediju centru kam ir liels skārienjutīgs ekrāns, papildus pogu trūkums liek panelim izskatīties pārlieku vienkāršam. Arī viduskonsolē viss kā parasti, turklāt tur varam atrast pilnpiedziņas pārslēgu, kas šeit ir nelielas rotējošas pogas veidolā.



Abi priekšējie sēdekļi ir ļoti ērti, ar labu sānu atbalstu gan mugurai gan kājām. Vienīgais pēc kā šeit vēl var ilgoties ir iespēja stūri pacelt augstāk. Tā ir regulējama, taču ne pietiekoši lielā diapazonā. Problēma gan nav tik izteikta kā L200 pikapam, taču reizēm var traucēt. Pati stūre ir ērta un klasiska, protams, ar daudz un dažādām vadības pogām.

Par vienu gan Mitsubishi ražotājiem fuj - par bezkontaktu atslēgu. Durvju atvēršana un aizvēršana ir vienkārša kā jau tam jābūt, taču dzinēja iedarbināšana... japāņi nez kāpēc noskopojušies uzlikt atsevišķu Start podziņu, tā vietā uzliekot plastmasas rokturi aizdedzei. Tātad auto piedarbināšana notiek kā parasti - griežot aizdedzi, vienīgā atšķirība, ka “atslēga” tajā atrodas pastāvīgi. Blakus navigācijas, audio, video, CD, DVD, HDD, MP3, Bluetooth multimediu iekārtai šāds atslēgas risinājums izskatās lēti. 30 tūkstošu eiro mašīnai varēja tomēr būt glīta Start podziņa.



Mūsu auto 2.4 litru dzinējs ir apvienots ar bezpakāpju variatoru, kas ļauj baudīt automātiskās kārbas priekus. Daudzi, iespējams, rauc degunus izdzirdot vārdu variators, taču mūsdienās par to nav jāsatraucas. Aparāts darbojas teicami un nodrošina patīkamu un vienmērīgu braukšanu, kur par “pārnesumu” pārslēgšanu liecina vien tahometra bultiņa. Ir dota arī iespēja pārslēgties manuāli, taču tam es neredzu pilnīgi nekādu vajadzību. Ja gribas braukt “sportiskāk”, tad vienkārši vajag sirsnīgāk mīt pedāļus.

Par sportisku gan šo auto nenosaukt. Tas noteikti vairs nav tas tūļīgais Outlander ar kādu es tikos iepriekš, taču nekādus luksoforu sprintu rekordus tas arī neuzstādīs.



Auto gaita ir pārsteidzošo “viegla”. Tas uzvedas gandrīz kā vieglais auto un nemaz ne kā bezceļnieks (kāds tas arī nav). Gan pilsētā, gan uz šosejas auto ir viegli vadāms un nesirgst ar “gāzelību”. Stūrei tas klausa precīzi un pietiekoši informatīvi, tiesa, salīdzinot ar BMW X3 Outlanderam vēl ir kur augt.

Pilsētas bedres auto šķērso viegli un bez sevišķiem pārdzīvojumiem. Gulošos policistus gan nevajadzētu forsēt nesamazinot ātrumu - aizmugure ir pietiekoši “lecīga” un triecienu izjutīs arī priekšā sēdoši.

Ikdienā vispareizākā izvēle droši vien ir braukt priekšpiedziņas režīmā. Par saķeres trūkumu pilsētas ielās nav jāsūdzas, tāpēc lieki piesaistīt aizmugurējo tiltu nav vērts - ietaupīsies degviela. Ja tomēr ceļā var gadīties sniegs vai kāds dubļu pleķītis, var pārslēgties automātiskās pilnpiedziņas režīmā, kurā aizmugurējie riteņi ieslēgsies tad, ja izbuksēs priekšējie. Savukārt ja mums ir jābrauc jau pa nopietnākiem dubļiem vai sniega lauku, droši jāslēdz iekšā pastāvīgā pilnpiedziņa. Protams nevajag aizmirst, ka šis ir tikai “parketnieks” un tādus dubļus kā piemēram L200 tas neizbridīs, tomēr saprāta robežās problēmu ar iestigšanu nebūs.



Problēmas būs, ja jūs mēģināsiet izmantot visas multimediju ierīces iespējas, piemēram mobilā telefona brīvroku sistēmas pieslēgšanu. Ak vai, pasauli ir pārņēmis kaut kāds mistisks neprāts un arī šeit, tāpat kā Honda CR-V, telefonu pieslēgt var tikai ar balss komandām. Ja man nebūtu Hondas pieredze, es šobrīd noteikti lamātos ļoti rupjiem vārdiem, jo nu nekādi nespēju saprast kāpēc šo iespēju nevar atstāt podziņu ziņā! Turklāt ar skārienjutīgo ekrānu tas būtu izdarāms pāris sekundēs. “Pair, choose, 0000, Ok” un gatavs. Nē, tā vietā mums ir jāuzsāk bezgalīgs dialogs ar mašīnas dzīlēs mītošu datorsevieti, kura šķiet ir līdz izmisumam noilgojusies pēc cilvēka balss. “Ko jūs gribētu darīt? ... Jums ir šādas iespējas... Jūs izvēlējāties to un to, vai tas ir pareizi...” JĀ, bitītmatos, pareizi! Apklusti un pieslēdz jel beidzot manu telefonu! Šī balss vadība ir radīta it kā drošības nolūkos, lai tāda lieta kā telefona pieslēgšana nenovērstu uzmanību no ceļa. Taču tās ir absolūtas muļķības, jo nekas tā nedezorientē kā mistiska vāvuļošana ar datoru.

Turpinot par multimediju iekārtu - radio kā jau radio, mūzika skan labi, tiesa, lai sajustu bagāžniekā mītošo sabvūferi nākas pieregulēt uzstādījumus. No satelītnavigācijas šeit nav nekādas jēgas, jo Latvija joprojām ir tikai tuksnesis. Tas šķiet diezgan nožēlojami, ja mūsdienās pat mobilajā telefonā ir pilnvērtīgas kartes.



Vēl šajā ekrāniņā varam redzēt aizmugurē notiekošo izmantojot atpakaļskata kameru. Tas tiešām ir ērti un varam vien cerēt, ka drīz šī ekstra atceļos līdz visiem auto. Viens gan mulsina - modeļiem ar kameru nav parkošanās sensori. Varēja tomēr būt, jo dubults neplīst, turklāt ne vienmēr gribas skatīties tajā ekrānā, skaņas signāls reizēm ir informatīvāks.

Par praktiskajām lietām - dažādas kabatiņas un mantu novietnes šeit ir pietiekoši, arī ar glāžu turētājiem viss ir kā nākas. Pārsteidza bagāžnieka izmēri - tas ir lielāks nekā izskatās no ārpuses. Turklāt ar visu to, ka tajā ir paslēpta trešā sēdekļu rinda. To, protams, mēs arī izmēģinājām.

Uzstādīšana ir vienkārša, tiesa, pašmācības ceļā ar pirmo reizi uzstādīt neizdosies, tāpēc noderēs turpat atrodamā instrukcija. Parauj vienu striķīti, parauj otru, pastum, un drīz jau sēdeklis ir vietā. Maziņš gan. Mazs sēdeklītis, maza atzveltnīte, bet milzīgi galvas balsti, kas daļēji pilda arī atzveltnes funkcijas. Tagad tik jārāpjas iekšā. Lai to izdarītu ir jāpastumj uz priekšu otrā rinda. Tas ir izdarāms vienkārši ar pāris kustībām. Taču ar iesēšanos trešajā rindā ir pagrūti. Vietas šeit ir neticami maz. Dibens ir zemu, ceļi pie ausīm un pat tad neizdodas nolikt vietā otro sēdekļu rindu. Tātad secinājums viens - papildus vietas ir tikai bērniem.



No vienas puses tas šķiet muļķīgi iekļaut sēdekļus, kam ir maza lietderība. No otras puses - saliktā viedā tie aizņem ļoti maz vietas, bet retu reizi var noderēt. Tāpēc kopumā to tomēr jāliek plusu sarakstā.

Vēlreiz atskatoties uz Outlander kopumā, auto mums patika. Varbūt ne tik ļoti, lai mēs jau sāktu rēķināt līzinga procentus, taču savā klasē auto ir viens no labākajiem. Ja mēs salīdzinām to ar Honda CR-V, tad mūsu balss aiziet Outlander lauciņā. Varbūt tīri subjektīvi, Outlander šķiet vīrišķīgāks un nopietnāks. Turklāt Hondas benzīna dzinējs ir nepiedodami vājš šādam auto. Outlanderam ar dzinēju izvēli ir vienkārši - ja gribat taupīt jāņem 2 litru dīzelis. Ja taupīšana nav aktuāla un jums patīk automātiskās kārbas komforts, jāizvēlas 2.4 l benzīns. Šim motoriņam jārēķinās ar 12-15 litru patēriņu pilsētā. Dīzelis, protams, ir par kādiem diviem-trīs litriem taupīgāks.

Tātad, ja jūs esat jauna ģimenes auto meklējumos, noteikti nepaejiet garām jaunajam Outlander. Auto neizceļas ar ko īpašu, taču tas ir “zelta vidusceļš” visās jomās, sākot ar praktisko pusi, ērtumu un beidzot ar cenām. To diapazons ir visai plašs, atkarībā no auto aprīkojuma. Protams, dārgākais Instyle Plus ir vilinošs, taču arī lētāks Intense neliks vilties un dzīvi ar šo auto nebojās. Pats demokrātiskākais Invite gan vienmēr atgādinās par jūsu skopumu.

Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle Plus CVT, pašreizējā cena ap 33 tūkstošiem eiro.




+ salona ietilpība
+ ērtums un ergonomika
+ vadāmība un gaita
- nepiedodami maz vietas trešajā rindā
- Bluetooth handsfree


P.S. Beidzot šo rakstu par kārtējo “parketnieku” nevaru tomēr nepieminēt vēl vienu auto. Auto kurš joprojām netiek pienācīgi novērtēts un kuram “pieder mana sirds”. Tas ir BMW X3. Protams, tā ir pilnīgi cita cenu kategorija, taču ja maciņš nav šķērslis, noteikti izmēģiniet arī to. It īpaši versijā ar biturbo dīzeli un sporta piekari. Apvienojumā ar ērto salonu un milzīgo bagāžnieku būs grūti neiemīlēt šo auto.


  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies