Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Mitsubishi L200

Testi, Auto



Sen tas bija, kad mēs pirmoreiz tikāmies ar pikapu. Tas bija Toyota Hilux gandrīz pirms diviem gadiem. Toreiz mēs vēl bijām jauni un skaisti, un no pikapiem neko daudz nesapratām. Bet jau tad mums kļuva skaidrs, ka pareizajā vietā pikaps ir kas vairāk par amerikāņu sapni. Pareizi izvēlēts pikaps var kļūt par labu palīgu gan darbos, gan izklaidē. Un šeit mums ir viens tāds - Mitsubishi L200.

Ilgs bija mūsu ceļš līdz šim auto. Nebūtu lielas jēgas to dzīt pa lielveikala stāvlaukumu un noparkot ratiņu novietnē (neticēsiet, tas ir iespējams). Tāpēc gaidījām pareizo apstākļu un laika sakritību, kad ar L200 varam doties lauku ceļos un neceļos. Tā nu kādā rudens pēcpusdienā mēs ierodamies Aura Auto salonā un satiekam šo te melno skaistuli.




Kā jau visiem auto, arī šim ir iespējamas dažādas komplektācijas un pat virsbūves tipi. Taču populārākais un praktiskākais ir šis ar dubulto kabīni. Dzinēji gan visiem ir vienādi - 2.5 litru dīzelis, kurš caur piecu pārnesumu kārbu griež visus četrus riteņus. Ne vienmēr gan ir jābrauc ar pilnpiedziņu. Pilsētā un uz lielceļiem tas pat būtul ieki. Šeit ir iespēja izmantot tikai pakaļējo tiltu, pieslēgt priekšējo automātiskajā režīmā un ir arī iespēja bloķēt centrālo diferenciāli, kad ir vajadzīga maksimāla jauda un saķere.

Lai arī auto ir labi aprīkots - ir gan CD atskaņotājs, gan klimata kontrole - ar vieglo vai pat bezceļnieku to nesajauksi. Salons lai arī ir ar dizainisku piesitienu - patiesībā, tas ir glītākais no pikapiem - tomēr robustais utalitārisms dominē viscaur. Visi kloķi un slēdži ir lieli un ērti, sēdekļi stingri un izturīgi - uzreiz ir skaidrs, ka šis ir kārtīgs "dzelža gabals" rupjiem tēviņiem, nevis zālāja bradātājs čivauvas īpašniecei.



Salons ir ērts un pietiekoši plašs ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē sēdošajiem. Aizmugurē gan nav tik ērti sēdekļi, bet īpaši sūdzēties nevar, galu galā šis nav limuzīns, bet darba auto. Visiem pieciem logiem ir elektriskie pacēlāji - es saku pieciem, jo nolaižams ir arī aizmugurējais logs, kurš paver skatu uz kravas kasti. Tas ir ērti, ja tur glabājat mantas.

Viens mīnusiņš gan man jāiedod uzreiz - lai arī stūres un sēdekļa augstumi ir regulējami, man, liela auguma cilvēkam, vietas bija nepietiekoši daudz. Stūre vienkārši paliek pārāk zemu un ir jābrauc ar ieplestām kājām. Fuj, mazajiem japānīšiem, kas šo auto radījuši.



Kā jau katrs tālais brauciens, arī mūsu piedzīvojums sākās ar lielveikala apmeklēšanu provīzijas iegādei. Ar iepirkumiem atgriezušies pie auto mēs uzreiz atklājām vienu no galvenajiem pikapu mīnusiem - šeit nav kur likt bagāžu. Mēs gan bijām tikai trīs, taču aizmugures sēdeklis bija piekrauts ar drēbem, foto somām un laptopiem. Tas nozīmē, ka paika jāliek... kravas kastē. Uzreiz piepildīšu, ka tā bija viena varen lietaina diena, tāpēc tortes kasti atklātajā kravas kastē likām ar pamatotām bažām. Ja šādas situācijas jums draud bieži, tad noteikti vajadzētu nenoskopoties un paņemt arī kulbu ko uzlikt kravas kastei. Tad varēsiet mantas tur glabāt drošībā no laika apstākļiem un garnadžiem.

Ikdienā es esmu pieradis pie salīdzinoši maza auto, tāpēc šāda milzeņa stūrēšana pirmajā brīdī liekas satraucoša. Tas patiešām ir liels visos gabarītos un visnesaprotamākais ir kravas kastes garums. Ja auto ir daudz jālieto pilsētas apstākļos noteikti noderētu parkošanās sensori, jo redzamība tur aizmugurē ir nekāda.



L200 gaita pilsētā un uz lielceļiem ir labs kompromiss starp "traktoru" un vieglo auto. Pilsētas bedres tas "aprij" neaizdomājoties, un arī kāda nejauši aizķerta apmale tiek pievarēta bez satraukumiem. Protams, kā jau visi šāda izmēra auto, arī L200 sirgs ar vieglu "peldēšanu" braucot pa lielceļu. Tomēr uzreiz jāpiebilst, ka tas uzvedās labāk kā Hilux. Šosejas troksnis īpaši netraucē, taču dīzeļa rūkoņu gan nevar nepamanīt, it īpaši augstākos apgriezienos.

Šis, protams, nav nekāds sporta auto, taču par dinamiku tas īpaši sūdzēties nevar. Šeit atkal varam pieminēt Toyota pikapu, kurš salīdzinoši šķiet gauss. Vislabāk L200 jūtas uz zemes ceļa un ... bezceļa. Auto burtiski atdzīvojas, kad tam zem riteņiem vairs nav asfalta klājums. Arī mūs pārņem viegls sportiskais gars un pļavu gribas iedomāties par tuksnesi, un paugurus par Dakāras kāpām. Pieslēdzam priekšējo tiltu un tik laižam kur acis rāda. No kalna lejā, kalnā augšā, pa pļavu, pa grāvi, pār upīti, pāri arumiem, un pa motokrosa trasi. Šeit es satiku pirmo pārsteigumu - pilnpiedziņas efektivitāti. Kādu laiku vizinājies pa slapjo mālu klājumu pilnpiedziņas režīmā es nolēmu atslēgt priekšējo tiltu un izmantot tikai aizmugures piedziņu. Pēkšņi nekas nenotiek. Auto stāv. Pārbaudu pārnesumus, gāzi grīdā... nekā. Auto stāv uz vietas un buksē. Sapratu, ka esmu iebraucis pamatīgās "dūņās", jo lai no šejienes izkļūtu ir jāuzrāpjas tādā paša mālainā kalnā. Vienīgais mierinājums - līdz tuvākajam traktoram nav tālu.



Bet kam mums traktors, ja mums ir L200? Saslēdzam atpakaļ 4x4 režīmu ar bloķētu diferenciāli un gāzi grīdā maucam virsotnes virzienā. Pāris sekundes uztraukuma un auto ir augšā. Tagad tik laicīgi jāsabremzējas, lai nepāršautu pāri uz nogāzi otrā pusē. Kaut gan... kāpēc gan ne? Laižam lejā. Šoreiz gan bez gāzes, ļaujam auto pašam regulēt jaudu. Mazs satraukums, mazs izbīlis par neikdienišķo slīpumu, un lejā esam. Tagad tik jāpārvar viens mālu valnis, tad viens purvains grāvis un atkal esam uz ceļa. Perfekti. Nē, nav perfekti, var vēl labāk. Un sākam visu no gala.

L200 spēja pārvarēt bezceļu ir apbrīnojama. Protams, to nesalīdzināt ar traktoru, taču viens kļuva skaidrs - auto spēj izbraukt pat tur, kur mums nav drosmes to iedzīt. Tad kad tomēr saņemam drosmi, izrādās, ka kārtējā purvainā grāvja šķērsošana notiek vienā piegājienā bez mazākās aizķeršanās. Ir skaidrs, ka šis auto būs izcils palīgs darbiem laukos un mežā.



Vēlāk izdomājām mūsu pikapam vēl vienu pārbaudījumu. Piekrāvām kasti ar gandrīz pustonu smagu kravu, sakāpām paši iekšā un devāmies kalnā augšā. Šoreiz gan ne pa dubļeim, bet vienkārši pļavu. Ar bloķētu diferenciāli auto pat neaizdomādamies uzrāpās kalna galā un bija gatavs nākamajiem pārbaudījumiem. Apbrīnojami!

Vēl vienu pārsteigumu L200 mums sagādāja atpakaļceļā uz šosejas. Tā kā ceļš ir garš un degvielas uzpildes stacijas uz Latvijas lielceļiem tomēr ir retums, tad braucām īpaši ekonomiski. Bez nevajadzīgas gāzēšanas. Tuvojoties Rīgai borta datoriņš mūs pamatīgi pārsteidza un iepriecināja - 5.9l uz 100 km bija vidējais degvielas patēriņš. Un tas joprojām ar visiem mums, mūsu mantām un to pašu pārsimt kilogramu lielo kravu. Tik optimistiskus skaitļus pat ražotājs neuzrāda oficiālajā dokumentācijā. Protams, ikdienā uz tik skaistu patēriņu cerēt būtu lieki. Pilsētas režīmā uz litriem 11+ ir jārēķinās.


Es gan nevar iedomāties, kāpēc lai kāds šo auto gribētu lietot ikdienā pilsētā. Tas tomēr ir nepārprotams darba (un izklaides) auto, kas pilsētā nepavisam nejūtas kā mājās. Pilsētai pietiks ar Outlander. Gribat reizēm brist nopietnākus dubļus - Pajero. Bet L200 atstājiet pļavu un mežu brišanai, baļķu vilkšanai un smilšu vešanai. Un galu galā bezkompromisa izklaidei dubļu un sniegu laukos.

Mitsubishi L200 - pašreizējā cena no 16000 Ls.



+ bezceļa spējas
+ ergonomika un praktiskums gan detaļās, gan kopumā
+ dizains

- nepietiekoši ērts gara auguma vadītājam

Paldies Aura Auto.








  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies