Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Nissan Note 1.5d

Testi, Auto

Tests: Nissan Note 1.5dViss sākās ar džezu. Nē, ne to kurā tikai meitenes. To, kurā mūsu radioelektronikas pasniedzējs. Honda Jazz. Tas bija vēl pērnajā gadsimtā un tā bija pavisam maza mašīnīte, kādas Latvijā bija retums. Toreiz mēs vienmēr nosmējāmies - džezā tikai meitenes - redzot pasniedzēju iekāpjam savā mazajā Džeziņā.

Man nav ne jausmas ar ko šodien brauc mūsu pasniedzējs, bet es labi zinu ar ko brauc mans Kakao kolēģis – ar Honda Jazz. Tik ne vairs ar to veco mazmazītiņo, bet ar jauno, mūsdienu Džezu. Ko viņš pats saka par šo auto es ceru viņš mums kādreiz pastāstīs, bet īsumā – viņš ir sajūsmā. Auto ir neliels no ārpuses, bet milzīgs iekšpuse, tas ir ērts un komfortabla ne tikai pasažieriem, bet arī kravai. Paceļamais aizmugures sēdeklis vien ir ko vērts. Bet kāpēc tieši Jazz? Kāpēc ne, piemēram, Nissan Note? Konkrētajā gadījuma atbilde ir vienkārša – jo tajā brīdī kad tika pirkts Jazz, Note vēl nebija pieejama. Bet kā ir šodien? Vai ar vienu Noti pietiek, lai sanāktu labs džezs?




Sāksim ar to, kas tad ir Nissan Note. Tas ir uz pusēm pārzāģēts un garumā izstiepts Renault Modus. Bet ar to arī saistība ar Renault beidzas (ja neskaitam arī 1.5l dīzeļdzinēju). Notei ir pašai savs un izteikti atšķirīgs dizains gan eksterjeram gan interjeram. Nissanam raksturīgā radiatora reste, un tikai sev vien raksturīgie aizmugures lukturi, kas iestiepjas krietnu gabalu uz jumta. Kopumā Note izskatās draudzīgi un mazliet nebēdnīgi. Vai tāda tā ir arī lietošanā? Par to visu pamazām, bet – jā.


Pirmais iespaids par Noti ir ļoti atkarīgs no tā kā šis auto ir aprīkots. Ja tam ir dārgāka līmeņa aprīkojums ar gaišas krāsas salonu, tad auto izskatās ļoti mājīgs un pat reprezentabls. Ja aprīkojums daudz neatšķiras no bāzes versijas, tad Note šķiet vienkārši transportlīdzeklis nokļūšanai no A uz B. Vienkāršs, praktisks, bet ne īpaši omulīgs. Diemžēl mūsu testa auto ir tieši tāds – vienkāršs, viscaur melns un bez kripatiņas individualitātes. Konkrētajā gadījumā šo vienkāršības sajūtu vēl papildināja fakts, ka uz Noti es pārsēdos tieši no BMW X5. Salīdzināt šos auto, protams, nevar, bet ja nu tomēr, tad uzreiz varu teikt, ka Notē ir vairāk vietas. It īpaši aizmugurē.


Runājot par vietu – Notē kā jau visos mazauto vietas ir daudz (būsiet taču pamanījuši ačgārno sakarību – jo lielāks auto, jo mazāk tajā vietas?). Gan priekšā, gan aizmugurē. Kā jau teicu – it īpaši aizmugurē. Aizmugurējo sēdekli var ne tikai salocīt, bet arī bīdīt uz priekšu vai atpakaļ. Pat galējā stāvoklī uz priekšu vietas kājām pietiks arī basketbolistiem. Atbīdot atpakaļ varēs slaistīties kā biznesa klases lidmašīnā. Šī sēdekļa bīdīšana vistiešākajā veidā iespaido bagāžnieka tilpumu. Tas variē no pietiekoši liela, līdz lielam. Savukārt ja sēdekli nolaiž, tad kravas telpa ir zvērīga – 1300 litru.


Kas mūs sagaida pie stūres? Vienkāršības kalngals. Bet tas nebūt nav slikti. Visi kloķīši un podziņas ir tieši tur kur jābūt. Viss spiežas un slēdzas ērti un paredzami. Arī spidometrs ir vienkāršs ar vecajām labajām rotējošajām bultiņām, nevis LCD cipariņiem kā “brālītim” Modusam. Mulsina vienīgi temperatūras rādītāja neesamība. Bet tāda tagad mode, jaunie auto arvien biežāk parādās bez tā. Taupa detaļas jeb vienkāršo dzīvi “parastajam braucējam”?


Par to otro gan var neuztraukties. Ar Note dzīve ir vienkārša. Tā ir paklausīga un atsaucīga. Stūre ir apzināti radīta viegla, lai atvieglotu dzīvi pilsētas satiksmē. Tāpat arī visi pedāļi spiežas viegli, pārnesumu pārslēgšana neprasa nekādu adaptāciju. Auto gaita ir viegla, un piekare ir vairāk orientēta komfortam, ne sacīkstēm. Notei ne pārāk patīk lauku ceļu bedres un piekare tās īpaši neslāpē. Taču auto ir pietiekoši augsts klīrenss, lai nebūtu jābaidās iebraukt mežā vai pļavā. Arī ziemā aizsnigušās ielas nebūs šķērslis.

Ko es sliktu varu pateikt par dzinēju? Gandrīz neko. Šim auto tas ir 1.5l dīzelīts. Aizlienēts no Renault. Brīvgaitā un pilsētas režīmos dzinējs ir nepierasti kluss. Pie lielāka ātruma/apgriezieniem gan dīzeļa troksnis ir nepārprotams un uz šosejas auto ir samērā paskaļš.


Zirgspēku motoriņam ir šķietami maz – tikai 68. Taču testa laikā pārliecinājāmies, ka ar to ir gana. Ja vajag auto spēj braukt pārgalvīgi ātri, tas nemulst, ja jāved pieci pasažieri ar kravu, un ja nebaidāmies no augstiem apgriezieniem, tad arī ātrgaitas apdzīšanas nerada problēmas. Savukārt patīkamu pārsteigumu rada iebraukšana degvielas uzpildes stacijā. Pēc vairāk kā 600 nobrauktajiem kilometriem pa visdažādākajiem ceļiem visdažādākajos režīmos Note bija patērējusi vidēji 4.4 litrus uz 100km. Tas ir ļoti labs rādītājs un dīzeļNote jums patiešām palīdzēs ietaupīt degvielu ikdienā.


Šeit gan kārtējo reizi ir jāparēķina cik daudz jūs nobrauksiet, jo Note ar 1.5 dīzeli maksā aptuveni pusotru tūkstoti eiro dārgāk kā 1.4l benzīna versijā. Protams, benzīna motoriņš nebūs tik taupīgs.

Kas man visvairāk patika Notē? Vispārējā vienkāršība. Braukšanā, salona transformēšanā – sēdekļi bīdās viegli, utt. Salona ietilpība. Milzīgais (patiešām milzīgais) sīklietu nodalījums priekšējā panelī (tur mazi bērni var spēlēt paslēpes). Un arī izskats. Note nav nekāda skaistule, bet tai ir savas raksturīgās iezīmes, kas ļauj to nepārprotami atšķirt no citiem auto.


Kā tad paliek ar to džezu? Vai Note un Jazz ir vienā maisā bāžami? Lai arī abiem auto ir zīmīgas atšķirības, tomēr jā, tie ir gaužām līdzīgi un ja būsiet šādas izvēles priekšā, tad varēsiet ilgi palauzīt galvu. No vienas puses Jazzam ir paceļami aizmugures sēdekļi kādu nav Notei, no otras puses – Notei aizmugurē ir tik daudz vietas, ka atbīdot sēdekļus zūd nepieciešamība tos pacelt. No praktiskā viedokļa abi auto ir līdzvērtīgi. Jāsaka gan, ka Jazz atstāj iespaidu kā modernāks auto, tas ir nedaudz individuālāks, un mazliet labāk nostrādāts. Tas gan arī ir jūtams cenā, jo Jazz ir nedaudz dārgāks par Noti. Viens pamatīgs Jazza mīnuss – tam nav dīzeļdzinēju.

Atgriežoties pie Notes, kam šis auto vislabāk derētu? Protams, ģimenei ar bērniem. Vietas šeit būs atliku likām, turklāt nav jābaidās ka mazie hunveibīni varētu kaut ko salauzt. Bagāžai vieta pietiks gan ikdienā gan ceļojumā, un nebūs jāuztraucas par degvielas patēriņu – it īpaši izvēloties dīzeli.

Ja ir vēlme savu Noti aprīkot ar visiem mūsdienu labumiem, tad tas ir iespējams. Bet tādā gadījumā Notes cena izaugs nesamērīgi liela. Note savā ziņā ir kā Fiats – jo lētāks jo labāks. Nevajag to lieki sarežģīt.

Nissan Note 1.5d, šībrīža cena 15000 eiro.



+ salona ietilpība
+ lietošanas vienkāršība
+ degvielas patēriņš

- trokšņains pie liela ātruma


Paldies Motorcentrs.



  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies