Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Passat CC 2.0 TDI

Testi, Auto, Volkswagen
Tests: Passat CC 2.0 TDI

Ko, Kakao testē Volkswagenu? To pelēko kasti, kas parasti tiek izmantota par garlaicības etalonu? Jā! Kāpēc gan lai mēs atteiktos no kaut kā jauna.

Un jauns tas ir! Passat CC ir jauns ne tikai pats par sevi Latvijas un pasaules tirgū, bet arī visa četrdurvju kupejas koncepcija ir visai jauna. Jā, Mercedes jau pirms pāris gadiem izlaida savu CLS, un nu pavisam nesen BMW radīja, ko līdzīgu - X6, taču vienalga vidējās klases četrdurvju kupeja ir kas jauns. Jo īpaši, ja tā ir veidota par pamatu ņemot lielu pelēku kasti, t.i. Passat.

Es nezinu kas tieši uznāca vāciešiem un kāpēc viņi nolēma piedalīties šajā kupeju lauciņā, taču ideja par ērtu "tautas" kupeju ir neslikta. Tiesa, Volkswagen sen jau ir aizbēdzis no "tautas auto" tēla, un arvien vairāk tiecas uz premium lauciņu. Tas ir nepārprotami jūtams arī iepazīstot Passat CC.

Vispirms tiksim skaidrībā par to CC. Pēdējos gados esam pieraduši, ka ar burtiem CC apzīmē maza izmēra kabrioletus ar cieto jumtu - coupe cabrio. Passāts nav nekāds kabriolets, šeit spiests ir uz komfortu, no kā arī nosaukums - Comfort Coupe. Aha, nu jau uzreiz šis auto kļūst loģiskāks - tas nav nekāds četrdurvju sportists, tas ir ērts "kruīzers" tāliem braucieniem.




Mūsu testa auto ir Passat CC 2.0 CR TDI 6 MAN. Tātad divu litru dīzelis ar sešpakāpju manuālo kārbu. Žēl gan, ka ne 3.6 litru benzīnnieks ar DSG, bet par to mazliet vēlāk. Kā jau tas pieklājas kārtīgam demo automobilim, šis ir aprīkots "līdz zobiem", sākot ar ādas salonu un beidzot ar navigāciju un multimediju iekārtu. Skaisti, ērti.

Smalks mūsdienu auto nav iedomājams bez bezkontaktu atslēgas. Arī Pasātam tāda ir. Neliels puļķis kurš jāiebāž panelī.. tomēr sanāk kontakts, taču nenoliedzami smalkāk, nekā grozot parasto aizdedzi. Vēl viena smalka un mazliet neierasta lieta ir elektroniskā stāvbremze, kas darbināma ar mazu pogu uz paneļa. Interesanti, savdabīgi bet efektīvi. Jo īpaši priecē tas, ka uzsākot braukt, stāvbremze tiek automātiski atlaista. Bet pirms sākt braukt, iekārtosimies salonā.

Pirmais mazais pārsteigums (pieradumam ir liels spēks) ir durvis bez loga rāmja. Kupejām piederas šis stils, taču ikdienā tas ir gaužām neparocīgs. Pierasts ir durvis vērt aiz rāmja augšmalas, taču šeit tādas nav. Aiz loga jau nerausi, jāņem kaut kur zemāk. Droši vien ar laiku iestrādātos pieradums, taču tomēr neērti. Lai nu kā, iekšā esam.

Te mūs apņem ērti un glīti ādas sēdekļi ar izteiktiem sānu balstiem gan mugurai gan dibenam. Sēdēšana ir ērta un vietas (salonā) ir gana, taču raženākam latvietim sportiskais beņķis varētu sākt spiest dibenu. Nez vai amerikāņiem ir pieejami platāki sēdekļi?...

Darba vieta vadītājam ir folksvāgeniski praktiska un loģiska. Viss ir perfekti aprēķinātās vietās un absolūtā simetrijā. Skaisti. Pat eleganti. Šis nu nemaz nav tas Passāts, kurš piekrauts ar kartupeļu maisiem kratās pa Latvijas lauku ceļiem.

Uz stūres atrodas dažādas podziņas radio un info displeja vadīšanai, viduskonsolē ir vesels bars klimata kontroles pogu virs kurām atrodas liela un jaudīga multimediju ierīce ar skārienjutīgo ekrānu. Virs galvas ir stikla jumts, kuru var arī mazliet pacelt ļaujot salonā ieplūst svaigam dīzeļa smārdam no blakus esošā Ikarusa.

Pārrāpjoties aizmugurē atrodam tādas pašas formas sēdekļus, kas sēdētājus stingri tur savās vietās. Aizmugurē vieta ir tikai diviem, jo pa vidu ir liels aizverams plaukts un glāžu turētāji - šī tomēr ir kupeja, nevis kaut kāds ģimenes auto! Neskatoties uz vizuāli zemo jumtu, vietas pietiek arī gara auguma pasažieriem. Tiesa, tad, ja pasažierim nav niķis sēdēt ar absolūti taisnu muguru. Tad gan galva dursies griestos. Kaut kāds upuris jau jānes, izvēloties kupeju.



Iedarbinot auto biju mazliet pārsteigts par to traktoriņu, kas sāka tarkšķēt, jo nebiju vīžojis uzzināt, ka demo auto ir aprīkots ar dīzeli. Likās ka šādam lielceļa kurīzerim vairāk piestāvētu kluss benzīnnieks. Taču nē, šeit ir kārtīgs divlitru dīzelis, kurš absolūti necenšas slēpt savu izcelsmi un brīvgaitā tarkšķ kā klasisks Pasāts. Tas mazliet mulsina sēžot tik it kā prestižā auto.

Vēl vairāk mulsina tas, ka šis konkrētais dzinējs absolūti nemīl zemus apgriezienus un lai auto sāktu kustēties, motoriņš ir jāuzgriež augstāk nekā pierasts. Pirmajos kilometros pamanījos vairākkārtīgi noslāpt, līdz sapratu, ka šis ir vecais gausais dīzelītis, kuram turbīna pamostas tikai ap 2500 apgriezieniem. Protams, kad turbīna beidzot pamostas, paātrinājums ir visai iespaidīgs (galvenokārt tāpēc, ka negaidīts). Pieradums uzsākt ar visai augstiem apgriezieniem noteikti izveidotos ar laiku, taču pat trešajā dienā man izdevās noslāpēt dzinēju pašā Rīgas centrā. Neomulīgi. Un absolūti nepiemēroti braukšanai pilsētā, kur tik bieži nākas ripināt otrajā un trešajā pārnesumā. Satiksme sāk kustēties ātrāk, lai varētu straujāk paātrināties pārslēdzies uz leju, taču paātrinājuma vietā ir DUNKŠ! un auto apstājas, jo ar 1000-1500 apgriezieniem tam izrādās ir par maz. Labi gan, ka šis auto netiek pasniegts kā sporta kupeja, bet gan kā komforta. Kaut gan kāds tur komforts šitā raustoties... Īsāk sakot jāizvēlas ir automāts vai vēl labāk DSG.



Braucot normālā režīmā, gan nevar sūdzēties ne par auto ne dzinēja uzvedību. Motoriņš paliek kluss, un pat pie 100km/h salonā var sarunāties čukstus. Taču galveno patīkamo pārsteigumu dīzelītis sagādā apmeklējot benzīntanku. Pareizāk sakot - neliekot to apmeklēt, jo šosejas režīmā CC tērē nieka 5 litrus uz 100 km. Kopējais vidējais patēriņš visai nervozajā un netaupīgajā testa laikā bija 6.8 litri, kas ir apsveicams rezultāts. Tātad, ja plānojat galvenokārt pārvietoties pa lielceļiem, pilsētas bakstīšanos atstājot otrā plānā, tad šis ir ideāls dzinējs komforta kupejai.

Bāzes versijā Passat CC ir aprīkots ar 17 collu diskiem. Mūsu auto ir ticis pie visai smalkiem 18 collu riteņiem, kas vizuāli veidoti pēc turbīnas lāpstiņu līdzības. Patīkami, ka pat visai lielie riteņi ar 40% riepām nodrošina visai komfortablu braukšanu un nelauž mugurkaulu iebraucot bedrēs. Šis nav pirmais Volkswagens (visai drīz varēsiet lasīt par Scirocco...) kuram vācieši ir pamanījušies uzstādīt stingru, bet ne cietu piekari. Tai tiešām var veltīt labākos vārdus, jo braukšana ir reizē sportiski stingra un komfortabla.

Par pārnesumu kārbu tā īsti nav ko teikt. Vien to, ka ja ir iespēja izvēlieties kolosālo DSG kārbu (tā pieejama daudziem VW koncerna modeļiem). Tā neticamā kārtā apvieno sportiskumu, komfortu un ekonomiju.

Lielā un smalkā multimediju-navigācijas ierīce pārsteidz ar iespēju bagātību. Pirmkārt jau tai ir iebūvēts cietais disks, otrkārt tā spēlēs gan mūziku gan video no DVD diskiem un pat atmiņas kartēm. Audio kvalitāte ir laba, bet tā īpaši ar neizceļas. Izceļas navigācijas sistēma, kurai ir milzumdaudz iespēju. Varbūt pat pārāk daudz. It īpaši mums patika dalītā ekrāna režīms, kad vienā ekrānā redzama pašreizējā atrašanās vieta un kopējā maršruta karte. Uzreiz gan jāsaka arī sliktie vārdi par navigāciju - vācieši nav īpaši augstās domās par Latviju, jo kartes ir gaužām ierobežotas. Nekādi nevarējām saprast, kāpēc auto negrib mūs vest uz Jomas ielu Jūrmalā, līdz atklājām ka tāda Jūrmala kartē vispār nav. Pareizāk sakot ir tikai kā punkts pie Lielupes tilta. Fuj vāciešiem. Jo īpaši tāpēc, ka visai detalizēta Jūrmala ir pieejama pat vairākus gadus vecās Tomtom kartēs.



Vēl viens negaidīts, bet patīkami liels pārsteigums mūs sagaida aizmugurē. Bagāžnieks ir droši nosaucams par ļoti lielu. Tā atvere gan ir visai šaura, taču vietas iekšā ir atliku likām. Sliņķiem patiks arī bagāžnieka automātiskā atvēršanās nospiežot podziņu uz atslēgu puļķīša.

Tātad kam tāds Passat CC ir domāts? Viennozīmīgi, komfortu mīlošam vācietim, kurš dodas uz darbu pa autobāni. Ātri, ērti, stilīgi un taupīgi. Em, ne gluži. Ja gribas ērti un komfortabli, tad taupīgi viss nesanāks. Lieta tāda, ka Passat CC ir bezkaunīgi ielecis premium cenu segmentā. Ja bāzes komplektācija maksā vēl visai loģiskus 26 tūkstošus eiro, tad 40 tūkstoši eiro par labi aprīkotu auto jau ir daudz par šerpu. Tieši tik maksā mūsu demo auto. Gandrīz 30 tūkstošus latu. Tā jau ir BMW un Lexus teritorija. Par 22 tūkstošiem latu jau varam tikt pie Lexus IS, savukārt par tiem pašiem 30 - jau pie Lexus GS. Var, protams ilgi un dikti diskutēt par to smalko stilu un gaumi, bet jums ir ļoti jāpielūdz VW emblēma, lai par premium cenu pirktu "tautas auto".

Nu labi, nav tik traki, var jau aprobežoties ar bāzes komplektācijas Passat CC, kurš maksā tikai nedaudz vairāk kā "parasts" Passat un ir ciešami aprīkots. Tiesa, tad zudīs daudz kas no Comforta.



Īsāk sakot man nav ne jausmas kam ieteikt šādu auto. Tas ir foršs vārda tiešā nozīmē. Patīkami braukt, ērti lietot. Neliegšos, ka bija mazliet žēl to atdot. Taču pirkt tādu? Kā vienīgo auto... jums tiešām ir ļoti jāgrib Volkswagenu, lai to pirktu par tādu naudu. Kā vienu no... nez vai cilvēkiem ar tādu rocību, tautas vāģa zīme nešķitīs nepietiekoši prestiža? Protams, tuvākais līdzinieks Mercedes CLS maksā turpat divreiz vairāk...

Pirms es vēl paspēju iekāpt Passat CC, tam blakus aizdomīgi lēni piebrauca pārspīlēti tjūnēts Hummer, ar pēc skata turīgiem un stilīgiem jauniešiem. Nopētījuši kupeju no visām pusēm tie man vaicāja - kas tā tev ir par marku? Jetta? Es saku nē, Passāts, jaunā kupeja. -O, foršs. Riktīgi foršs!

Tad nu lūk, Passat CC acīmredzot ir turīgiem un stilīgiem jauniešiem!

Passat CC 2.0 CR TDI 6 MAN - pašreizējā cena 40000 eiro.




+ izskatīgs no visām pusēm
+ ērts un negaidīti praktisks
+ izteikti augstas kvalitātes apdare

- dzinējam absolūti nav jaudas zem turbīnas apgriezieniem
- cena

Paldies SIA Auto Group Baltic

  
 
 Iepriekšējais →


.


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv

Realizācija Tup un Turies