Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Dodge Nitro SXT 2.8D

Testi, Auto



Ar vārdu «nitro» parasti saistās slāpekļa oksīds, kuru izmanto tjūnēti sporta auto momentānai jaudas palielināšanai. Tāpēc ir diezgan savdabīgi redzēt «Nitro» vārdu uz liela bezceļnieka. Bet te nu viņš ir, Dodge Nitro, un patiesībā šis vārds viņam labi piestāv.

Nitro ir otrais mūsdienu auto (pirmais bija Dodge Caliber) ar kuru amerikāņu uzņēmums grib iekarot auto tirgu Eiropā. Tad nu paskatīsimies uz to ar eiropieša acīm.

Vai to var viegli noparkot Monmartras šķērsieliņā? Parīzē gan visi parkojas pēc skaņas (bums priekšā, bums pakaļā – esi vietā), taču Nitro tur klātos grūti un būkšķināt varētu visu dienu, jo tas ir apmēram tikpat liels, kā Dievmātes katedrāle. Vai tam ir videi draudzīgs, superekonomisks dīzelis? Ne gluži. Dīzelis ir. Ar vidi draudzējas nosacīti, un degvielu lok iekšā ātrāk kā francūzis vīnu vasaras naktī. Vai tam ir multifunkcionāls salons ar vietu vismaz septiņiem pasažieriem? Ja vien tie nav mazi jautri holandieši, tad nē. Vai montāžas kvalitāte un salona apdare ir veikta ar Šveices pulksteņmeistara precizitāti? Drīzāk gan prātā nāk norvēģu mežstrādnieks ar cirvi...


Lai no kuras puses skatītos, neizdodas mums uz šo auto paskatīties ar eiropieša acīm. Tas gluži vienkārši nav eiropeisks. Ja vien ar «eiropeisku» mēs nesaprotam dzinēja tilpumu zem četriem litriem.



Bet kā ir, ja uz Nitro mēs paskatāmies latvieša acīm? Ne praktiskā, bet kārtīga pašapmierināta centnerīga latvieša acīm? Jau kļūst labāk. Tad nu par visu pēc kārtas.

Nitro ir tas, ko mēs saucam par vidēja izmēra džipu. Tas nav gluži Land Cruiser, bet nav arī Qashqai. Kaut kas pa vidu. Paši Dodge to pozicionē pret Rav4 un CR-V. Tas gan ir tāpat kā datorveikalā pārdot motorzāģi, bet lai jau.

Mūsu testa auto ir lepnākajā SXT aprīkojumā un tas ir aprīkots ar milzīgiem hromētiem diskiem, satelītnavigāciju un ādas sēdekļiem. Ja jums patīk tādas lietas kā klimakontrole, būs vien jāpaliek gribot, jo tāpat kā Caliber, arī Nitro tāda nav pieejama. Latvietim parastajam taču pietiek ar parastu kondicionētāju...



Lai arī auto ir liels, vietas tajā nav pārāk daudz. Vadītāja sēdeklis regulējas kā pieklājas, taču stūrei maināms tikai augstums. Bet tas ir nieks, salīdzinot ar vietu kājām. Pareizāk sakot – ar vietu, kur būtu jābūt vietai kājām. Tieši sēdeklim priekšā vietu ir atradusi pārnesumu kārba, un kājas pievilkt pie sēdekļa nav iespējams. Tās varam turēt tikai izstieptas. Mazliet labāka situācija ir blakussēdētājam, bet no viņa pozīcijas ir grūti stūrēt...

Aizmugurē vieta ir. Es teiktu, ka maz, bet Hummer H3 vietas esot vēl mazāk... Bet ierūmēties var.



Bagāžnieks ir Dodge lepnums, jo tas (vismaz šajā versijā) ir aprīkots ar «load 'n' go» sistēmu - bagāžnieka grīda ir izvelkama. Tas atvieglo smagu priekšmetu iekraušanu. Šie priekšmeti gan nedrīkst būt pārāk lieli, jo bagāžnieka ietilpība ir par simts litriem mazāka kā Honda Civic hečbekam.

Kā tad Nitro brauc? Labi. Kā tanks. Ātri un smagi. Piedarbinot 2.8 litru dīzeli visa mašīna nokratās un rodas sajūta, ka kaut kur priekšā ir iedarbināts avārijas ģenerators kādai rūpnīcai. Tiesa, sajūta nav slikta, jo tā ļauj izjust potenciālo Nitro spēku. Un spēka tam ir daudz. 177 zirgspēki un 460 ņūtonmetri (tas gan ir Volkswagen nopelns, jo šo dzinēju Dodge aizņemas no vāciešiem). Praksē tas nozīmē, ka Nitro paātrinās ar zvērīgu lēcienu un pie iespējas ir gatavs noplēst riepas pat stāvot uz vietas. Kopumā par dzinēju sūdzēties nevar – tas labi velk visos apgriezienos, neaizrijas, neminstinās un ir gatavs smagam darbam jebkurā brīdī.



Braukšanas baudu diemžēl bojā automātiskā pārnesumu kārba. Dzīve mūs ir izlutinājusi ar nemanāmiem Lexus, Honda un BMW automātiem, tāpēc šis liekas pārlieku nervozs un mazliet bremzēts. Pie tā gan ātri pierod un drīz vien Nitro klausa kā labi dresēts dobermanis. Tas ir, sanbernārs.

Lai arī Nitro ir pilnpiedziņas auto, ikdienā to piedzen tikai aizmugurējie riteņi. Pilnpiedziņu var ieslēgt manuāli, vēlams stāvot. Tad jaudas sadalījums ir vienkāršs 50/50. Tiesa, tas nepārvērš Nitro par kārtīgu bezceļnieku. Tikai palīdz pieveikt ikdienišķus šķēršļus sniega un dubļu veidā.

Viens gan amerikāņiem ir izdevies – auto izskats. Tas var patikt vai nepatikt, taču tas reti kuru atstāj vienaldzīgu. Brutāls, pirmatnējs skaistums. Adrenalīna skulptūra. Nitro piestāvēs katram «rupjajam tēviņam». Pat citkārt bezgaumīgie hromētie diski šeit tīri labi iederas.



Ak jā, ir vēl viena lieta, ko gribēju paslavēt – navigācija. Šim auto ir multimediju/navigācijas ierīce, kas ne tikai spēlē mp3 mūziku, bet pat var to saglabāt 20 gigabaitu cietajā diskā. Navigācija savukārt ļoti skaisti darbojas arī mūsu pusē. Ērti ievadam vajadzīgo adresi un auto ātri vien piedāvās pareizo maršrutu. Turklāt tas neapmulst, ja sanāk nomaldīties no maršruta. Sistēma to ātri pārrēķinās un dos tālākās norādes.

Kā lai es tā īsumā noraksturoju Nitro? Ziniet, man ir tāds sapnis – nākotnes vīzija - dzīvot laukos. Klusā, skaistā vietiņā, savrupmājā. Ir tikai viena problēma – no turienes līdz pilsētai un šosejai ir vairāk kā 10 kilometri zemes ceļa. Rudenī un pavasarī tas ir diezgan nepatīkams piedzīvojums, kurā piedalīties ar savu ikdienas auto es negribu. Tad nu es tā padomāju, ka šo «ikdienas auto» es varētu turēt kaut kur pilsētā, savukārt braukšanai uz māju izmantot Nitro. To nav bail notraipīt, iedzīt peļķēs un dubļos. Nav arī žēl piebradāt salonu. Turklāt laukos kur mīt mednieki ar veciem Terrano un Gazikiem, Nitro izskatīsies vienkārši satriecoši.

Dodge Nitro SXT 2.8D. Šībrīža aptuvenā cena 30 000 eiro.




+ izskats
+ dzinējs
- viss pārējais



Paldies TC Motors.

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies