Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Kā lido baltie cilvēki Singapūrā

Avio    
Kā lido baltie cilvēki Singapūrā Tikko pastāstīju par to, kā parastos mirstīgos cilvēkus vēlas sastūķēt arvien blīvāk ar 5 centimetru papildvietu. Tagad pastāstīšu par to, kā ceļo "baltie" cilvēki ar Singapore Airlines Airbus A380. Patiesībā nestāstīšu. Tikai norādīšu ka tur ir apskatāms video. Nu līdz riebumam skaisti un komfortabli. Varbūt tomēr pārdot to nieri tikai lai vienreiz izbrauktu ar šo lidmašīnu?
 




TupunTuries.lv saprātīgi IT risinājumi - vieta mājaslapām un e-pastiem →

Autors: Kārlis

Vairāk vietas mazākā vietā

Avio    
Vairāk vietas mazākā vietā Katrs, kas reiz lidojis zina cik sasodīti maz vietas ir lidmašīnas sēdekļos. Knapi pietiek vietas platumā, garumā, un labāk nestaipīties, jo arī griesti ir tepat virs ausīm. Vēl trakāk ir tad, kad dod ēst. Ja visi reizē atver savus galdiņus un izliek paplātītes tad ātri vien var saķert klaustrofobiju. Tāpēc jebkurš mēģinājums rast kaut pāris centimetrus vairāk telpas ir apsveicams.

To paveikt ir izdevies kādai amerikāņu kompānijai Thompson Solutions. Viņi atklājuši, ka saliekot krēslus slīpā nevis taisnā rindā var palielināt katram pasažierim sēdekļa un kāju vietu par aptuveni 5 centimetriem. Turklāt šāds risinājums aizņem mazāku kopējo laukumu, tāpēc lidmašīnas salonā var sastūķēt vairāk šādu krēslu. Interesanti ir arī tas, ka šiem sēdekļiem nevar atgāzt atzveltni. Tā vietā var uz priekšu pabīdīt sēdekli, kas rada aptuveni tādu pašu efektu.
 



Autors: Kārlis

Eiropieši varēs lieto mobilos telefonus lidmašīnā

Avio, Mobilie    
Eiropieši varēs lieto mobilos telefonus lidmašīnā Eiropas Savienībai pieņemts jauns likums, kas ļaus lietot mobilos telefonus lidmašīnās lidojuma laikā. Viss gan nebūs tik gludi kā ierasts, teiksim iekāpjot automašīnā. Telefoni joprojām būs jāizslēdz pacelšanās un nolaišanās laikā. Tos varēs sākt lietot kad lidmašīna būs sasniegusi 3000 metru augstumu.

Attapīgākie noteikti aizdomāsies - tie telefoni varbūt arī spēj aizvilkt 3 kilometrus līdz bāzes stacijai uz zemes, bet lidojot šūnas mainītos ik sekundi, kurš gan aparāts spētu tam izsekot? Pareizi, neviens. Tāpēc viena maza bāzes stacijiņa būs uzstādīta pašā lidmašīnā, un zvanīt varēs caur to. Jautāsiet ar ko tad savienota tā bāzes stacija? Ar kosmosu. Tās sakarus nodrošinās satelīttelefons. Un te mums uzreiz kļūst skaidrs, ka šis pakalpojums būs bezdievīgi dārgs.

Jaunais likums darbojas Eiropas savienības gaisa telpā, un ja jūs ceļosiet piemēram uz Maskavu, sakari netiks nodrošināti. Interesanti vai sakarus atslēgs arī tajās pāris minūtēs, kamēr lidmašīna lidos pāri Šveicei?

Nu ko, beidzot būs sačakarēta viena no pēdējām vietām, kur vēl varēja baudīt mobilo telefonu klusumu.
 



Autors: Edgars

Kā caurs kosmosa kuģis var ietekmēt dzīvi uz Zemes?

Avio    
Kā caurs kosmosa kuģis var ietekmēt dzīvi uz Zemes? Kāda jēga no kosmosa izpētes, jūs kādreiz varbūt jautājat. Jautājums ir pamatots, jo tajos atspoļkuģos un kosmosa stacijās tiek ieguldīti milzīgi līdzekļi, kurus citādi būtu iespējams veltīt vienkāršā cilvēka dvēselei tuvākiem mērķiem. Tomēr varbūt šoreiz atstāsim kosmosa izpētes dziļākās būtības noskaidrošanu nākamajām lekcijām un brīvdienā pēc ak, tik grūtā 8.marta aprobežosimies ar nelielu ilustrāciju kosmosa izpētes un zemes tehnoloģiju simbiozei.

Droši vien būsiet jau dzirdējuši, ka kosmosā ļautiņi turpina darīties tāpat kā uz ielām – lielu daļu nevajadzīgas drazas izmet „pa logu” un par to neraizējas, kamēr tā draza ar toksisku blīkšķi negrasās piezemēties vai ... ielidot pa logu atpakaļ astronautu mobilajā ofisā. Patiesībā pat nevis pa logu, bet caur sienu. Kā rāda prakse, pat 0,4mm sīka daļiņa, ko mēs šeit klasificētu kā nekaitīgu putekli, kosmosā var traukties ar ātrumu ap 20 km/sekundē – tādā ātrumā ar putekļa it kā niecīgo inerci pietiek, lai pārvērstu tvaikā kosmosa kuģa apvalka alumīniju.

Kā jau nojaušat, vakuumā caurs kosmosa kuģis ir kas satraucošāks par cauru baržu Daugavas grīvā, tāpēc līdz šim kosmonauti meklēja caumurus izmantojot īpašus ultraskaņas mikrofonus. Izrādās, ka gaiss, izplūstot no kosmosa kuģa, rada turbulenci un vibrācijas, kas uztveramas ar īpašām mērierīcēm. Lai kosmonautiem nebūtu jātērē vērtīgais laiks apkaunojošā caurumu meklēšanā, NASA vajadzībām šobrīd tiek izstrādāti īpaši sensori, kas, piestiprināti pie kosmosa kuģa korpusa, spēj noteikt aizplūstošā gaisa radītās vibrācijas un virzienu uz to avotu. Šādi sensori varētu tikt apvienoti sistēmās, kuras ar triangulācijas palīdzību spētu ātri identificēt problemātiskās vietas kosmosa kuģa korpusā. Forši, vai ne?

Tomēr var izrādīties, ka šī tehnoloģija tuvākajā laikā vispārējā jostas savilkšanas laikmetā var nerast labvēlību par NASA finansējumu lemjošajos prātos. Kas tur – 0,4mm caurums, varbūt lētāk būs (pa kluso) misijas provianta kravā nomainīt alus un čipšu tūbiņas pret lieku saspiesta gaisa balonu. Taču zinātnieki neskumst, jo šī kosmosa izpētes iniciētā tehnoloģijas izstrāde noderēs lērumā Zemes projektu – piemēram, lai uzmanītu augstspiediena cauruļvadus un bīstamu vielu konteinerus.
 



Autors: Kārlis

Singapūras Airbus A380. Lepnākais gaisa kuģis

Avio    
Singapras Airbus A380. Lepnkais gaisa kuis



Pavisam nesen beidzās garā sāga ar sarežģījumiem būvēšanas procesā un pasaules debesīs sākās jauna ēra - tajās devās pirmie komerciālie Airbus A380. Kā jau zināms tad pirmie šī lidojošā monstra pircēji ir Singapūras aviolīnijas. Singapūrieši jau agrāk izcēlās ar izsmalcinātu gaumi savās lidmašīnās, taču šis pārspēj visu iepriekš redzēto.

Televizori katram ir pilnīgs sīkums. Arī par gultu transformējamie sēdekļi nav tik aizraujoši. Taču atsevišķas "kupejas" ar divguļamajām gultām? Tas ir iedvesmojoši. Cerams reiz pienā
 

Autors: Kārlis

Lidlaiva Hoverwing

Avio, Tehnika    
Lidlaiva Hoverwing Šķiet vēl joprojām manī tirdās maza adrenalīna deva, kas radās vizinoties ar Hovpod amfībijām septembrī. Likās, ka vēl aizraujošāks šis piedzīvojums nevar būt. Izrādās var. To pierādījis kāds jaunzēlandietis ar lidojošo amfībiju.

Peldošas lidmašīnas nav nekāds retums un to pirmsākumi meklējami aš 100 gadus vēsturē. Taču lidojoša laiva? Ja neskaitām ekranoplānus tad tā īsti nav. Tas ir - nebija. 11 gadus Jaunzēlandes mehāniķis nodarbojās tikai ar lidojošas amfībijas būvēšanu. Un nu tā ir gatava un viņš lidinās pa jūru.

Hoverwing spēj lidot pusotra metra augstumā virs ūdens un sasniegt ātrumu līdz pat 100 kilometriem stundā. Pirmais lidojums gan beidzās ar avāriju, taču tas deva iespēja veikt pareizās korekcijas.

Kad lidojošā amfībija būs pilnībā pabeigta tās autors... būvēs vēl vienu. Tāpat vien. Nodoma to pārdot neesot. Bet gan jau būs...
 



Autors: Kārlis

Pašam savs Boeing 747!

Avio    
Paam savs Boeing 747! Steidzami sāciet krāt naudu! Nopietni. Tuvojas viens no labākajiem darījumiem šajā gadsimtā! Tātad, pavisam drīz būs iespēja iegādāties Boeing 747 lidmašīnas. Pareizāk gan būtu teikt guļ-mašīnas, jo šīs lidmašīnas vairs nelidos.

747. modelis pasaules debesīs klejo jau gandrīz četrdesmit gadu, un nu tam ir pienācis laiks iet pensijā. Tā vietā nāks lepni Airbus A380 un Boeing 747-8. Tāpēc vecie labie Boingi tiks nodoti otrreizējā lietošanā tieši jums!

No lidmašīnām gan būs izņemts viss vērtīgais - visi instrumenti kabīnē, šasija, dzinēji un arī salons. Taču jums paliks liels un skaists korpuss. Prasīsiet cenu? Smieklīga! Tikai 100 tūkstoši dolāru. Nē, nopietni, tā ir smieklīga cena par šādu unikālu vasarnīcu. To protams nāksies iekārtot no jauna, iztapsēt un aprīkot, bet diez vai jūs varat atrast lētāku 400 kvadrātmetru māju!

Nu labi, ir arī zināma ēnas puse. Pirmkārt jums vajag palielu teritoriju kur šo jauno māju novietot, un otrkārt varēt
 

Autors: Kārlis

Google lido uz Mēnesi

Avio    
Google lido uz Mnesi Gribi četros gados tikt pie 20 miljoniem dolāru? Kurš gan negrib. Google šādu iespēju piedāvā ikvienam. Atliek vien pieteikties Google Lunar X-Prize konkursā.

Nosaukumā es jau pieminēju Mēnesi, tāpēc jums noteikti jau rodas aizdomas, ka lieta nav tik vienkārša kā nosūtīt īsziņu, vai ne? Pareizi. Google grib lai mēs uzbūvējam robotu un nosūtam to uz Mēnesi. Šim robotam ir jāspēj pa Mēness virsmu nobraukt vismaz 400 metrus un noraidīt uz zemi vismaz 1 gigabaitu foto un video informācijas.

Ja neviens nespēs šo uzdevumu paveikt līdz 2012. gadam, tad lielā balva saruks par 5 miljoniem. Ja līdz 2014. gadam nekas nenotiks, pasākums tiks slēgts.
 



Autors: Kārlis

Kašķīgie kokosrieksti

Pasaule, Avio    
Kagie kokosrieksti Nesen man nacās lidot neierastā virzienā uz austrumiem ar vecajām labajām Krievijas lidmašīnām, un es sapratu kāpēc tās ir aizliegtas daudzviet rietumu lidlaukos. Tās ir ārprātīgi skaļas. Pierastie Boeingi jau šķiet neciešami trokšņaini (ārpusē, ne salonā), taču IL un TU lidmašīnas ir vienkārši apdullinošas.

Lidmašīnu radīto troksni necieš daudzi, kam nākas uzturēties lidlauku tuvumā. Tā kāds kašķīgs amerikānis izdomājis savdabīgu protesta akciju pret reaktīvajiem trokšņiem. Viņš San Jose lidostas tuvumā esošajā parkā izvietojis "gudros" kokosriekstus. Tajos ir paslēpts īpaši aprīkots mobilais telefons. Izdzirdot lielu troksni, ko rada zemu pāri lidojošas lidmašīnas, kokosrieksts zvana uz lidostas sūdzību telefonu un atstāj kašķīgu ziņu par to, kā tiek traucēta dzīve gan apkārtējiem cilvēkiem, gan dabai.

Diez vai kašķīgo kokosriekstu dēļ tiks slēgta San Jose lidotsa, bet vismaz savu attieksmi idejas autors izrāda interesantā veidā.
 



Autors: Kārlis

Debesu druka

Dažādi, Avio    
Debesu druka Zinājāt par tādu debesdruku? Es nezināju. Interesanta lieta.

Princips tas pats, kas vecajam labajam adatu printerim - brauc pa debesīm milzu kārtridžs un attiecīgajās vietās "izdrukā" mazu dūmu mākonīti. Kātrtridža lomu gan šeit pilda piecas lidmašīnas. Tās spēj "nodrukāt" vienu teksta rindu četrsimt metru augstumā un 20-30 kilometru platumā. Diezgan ievērojama reklāma, vai ne? Tā gan ir ļoti īslaicīga. Vējš dara savu un pāris minūtēs ba
 

 vecāki raksti →

...
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies