KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Microsoft Latvijā sāk popularizēt uzņēmumu-sociālo-tīklu Yammer

Softs, Video
Microsoft Latvijā sāk popularizēt uzņēmumu-sociālo-tīklu YammerTeikšu godīgi - pirms gada es par Yammer nezināju neko. Tad paklīda runas, ka Microsoft to ir pārpircis un internetos parādījās runas, ka Yammer ir "tāds pats Linkedin", kas manā prātā automātiski šo produktu padarīja gauži neinteresantu. Vakar Microsoft manas domas mainīja, un šobrīd es esmu ļoti pozitīvi satraucies par Yammer. Nopietni.

Tātad, izrādās, ka Yammer nav vis nekāds Linkedin. Tas ir vairāk kā tāds intraneta un soctīkla hibrīds, kura lietošana paredzēta tikai konkrēta uzņēmuma darbiniekiem. Tas nav publisks, tur nevar piefrendot miljons svešus cilvēkus. Yammer automātiski apvieno visus, kam ir konkrēta uzņēmuma epasta adrese. Piemēram @kakao.lv.

Tiekot iekšā ir iespēja izveidot interešu/nodaļu grupas. Piemēram, IT grupa, mārketinga grupa, redakcijas grupa, kur katrā var pieslēgt attiecīgos cilvēkus. Grupas nav obligāti slēgtas - tajās ielūkoties var jebkurš darbinieks, tādējādi vienmēr var būt lietas kursā par citās nodaļās notiekošo. Man personīgi tas dikti iepatikās, jo, ja uzņēmumā ir vairāk kā 20 cilvēki, savstarpēji komunicēt paliek ļoti grūti un bieži vien tu pat nepazīsti jaunos kolēģus un brīnies kas tie par cilvēkiem drūzmējas pie kafijas automāta...


Īsāk sakot, man personīgi Yammer šķiet interesants. Tiesa - man vēl nav bijusi iespēja to reāli notestēt darba vidē, tāpēc par patieso tā vērtību nevaru spriest. Katrā ziņā man ir sajūta, ka šāds rīks uzņēmumā lieti noderētu kā intraneta aizstājējs. Ikdienas darba saziņai gan mums neizbēgams ir Skype. Ko jūs lietojat saziņai darbā?

Zemāk Microsoft oficiālā informācija un Food Union pieredzes video. Jāsaka gan, ka video nav ne tuvu tik iedvesmojošs, kā Normunda stāstījums pasākumā. Bet priekšstatam noderēs.
Ak, jā - ja gribi izmēģināt, dodies uz Yammer. Tam ir bezmaksas versija, kas pārsteidzošā kārtā neierobežo lietotāju skaitu.

Uzņēmumi Latvijā un pasaulē kļūst sociālāki

Microsoft rīkotajā diskusijā par sociālajiem tīkliem uzņēmumos gan tehnoloģiju eksperti, gan uzņēmēji dalījās savā redzējumā un pieredzē par sociālo tīklu platformu lietošanu biznesa vajadzībām. Arī uzņēmumiem Latvijā tas ir aktuāls jautājums, tomēr ekspertu skatījumā pilnvērtīgu ieviešanu kavē izpratnes trūkums par piedāvātajiem risinājumiem.

Pēdējos gados visā pasaulē strauji aug uzņēmumu sociālo tīklu popularitāte, tos izvēlas ieviest uzņēmumi neatkarīgi no nozares vai lieluma. Piemēram, Microsoft uzņēmumu sociālo tīklu Yammer izmanto vairāk kā 200 tūkstoši uzņēmumu, tajā skaitā 75 % no Fortune 500 uzņēmumiem, un tā lietotāju skaits gada laikā ir audzis par aptuveni 40 %. Šī tendence ir skaidrojama ar paaudžu maiņu uzņēmumos, plašo tehnoloģiju lietojamību un pieejamību, kā arī platformas priekšrocībām iepretim tādiem tradicionāliem risinājumiem kā e-pasti vai telefonkonferences. Tāpat mūsdienīgas organizācijas vēlas būt daudz elastīgākas un atsaucīgākas pret darbiniekiem, iesaistot viņus lēmu pieņemšanā un citos biznesa procesos. Vēl viens būtisks iemesls ir tas, ka sociālie risinājumi neprasa lielas investīcijas, piemēram, jau minētais Yammer ir pieejams arī bezmaksas versijā.

“Pieaugošais informācijas apjoms un — kas vēl svarīgāk — ātrums mūsdienās nozīmē, ka arī uzņēmumiem ir jāmeklē iespējas apmainīties ar informāciju efektīvāk un reaģēt ātrāk, gluži kā mēs to darām ārpus darbavietas savos privātajos sociālajos tīklos,” stāsta Mātē Sics (Máté Szücs), Microsoft uzņēmumu sociālās produktivitātes risinājumu mārketinga vadītājs 24 Centrālās un Austrumeiropas valstīs. “Uzņēmumu komunikācijas platformas un iekšējā kultūra var daudz mācīties no sociālo tīklu vides, kur informācija ir pieejama, ar to var vienkārši un ātri dalīties, un cilvēki tiek iedrošināti paust viedokli.”

Microsoft veiktajā pētījumā par sociālo tīklu izmantošanu darbā 32 valstīs tika aptaujāti 9908 darbinieki. 46 % no respondentiem norādīja, ka viņu darba ražīgums ir palielinājies kopš sociālo komunikācijas risinājumu ieviešanas. Lielākoties sociālie rīki tiek izmantoti saziņai ar kolēģiem (68 %), dokumentu koplietošanai un izskatīšanai (50 %), kā arī saziņai ar partneriem un klientiem (47 %).

Arī Latvijas uzņēmumu vidū ir liela interese par labākiem komunikācijas risinājumiem, tomēr iemesls, kādēļ mūsu valstī šie risinājumi vēl netiek pilnvērtīgi izmantoti, ir izpratnes trūkums. “Ir divi cēloņi, kāpēc uzņēmumiem neizdodas gūt labumu no sociālo tīklu komunikācijas principa — vadība pieņem lēmumu ieviest sistēmas, kuras darbinieku vidū negūst nekādu atsaucību, vai jau pastāv tik daudz alternatīvu risinājumu, ka to funkcionalitāte pārklājas un tiek komunicēts piecās dažādās platformās,” stāsta Māris Reliņš, Click digitālās aģentūras vadītājs un digitālās komunikācijas eksperts. Viņš norāda, ka veiksmīgai komunikācijai ir vienlīdz svarīgi divi faktori — uzņēmuma iekšējā kultūra un spējīga platforma. “Yammer veiksmes faktori ir tā līdzība ar citiem sociālajiem tīkliem, kurus jau lietojam ikdienā, — teju dabiski saprotam, kur ir kas, kā arī tā pieejamība mobilajās ierīcēs un ārkārtīgi viegls ieviešanas process,” stāsta eksperts.


Viens no labākajiem sociālo tīklu lietošanas piemēriem uzņēmumos Latvijā ir vadošais piena pārstrādātājs valstī Food Union (AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens), kurā izvēlējušies lietot Yammer. “Food Union pašlaik aktīvi izvērš darbību citu valstu tirgos, piemēram, Nīderlandē, Krievijā un pat Ķīnā, kur ikdienā strādā Food Union darbinieki. Man kā uzņēmuma vadītājam ir svarīgi būt pastāvīgā saziņā ar komandu Latvijā un ārpus tās robežām, redzēt un saprast, kur un kas notiek, un nevis pēc pāris dienām, bet jau tagad,” saka Normunds Staņēvičs, AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs. “Ar Yammer apspriežam uzņēmumam svarīgus stratēģiskus un takstiskus jautājumus, kā arī risinām praktiskus ikdienas operatīvās darbības jautājumus, piemēram, ja kādos veikalos beigusies mūsu produkcija, sazināmies, organizējam papildu pievedumus. Vēl viena būtiska risinājuma priekšrocība ir informācijas uzglabāšana un pēctecība, piemēram, ja notiek darbinieku maiņa, visa informācijas aprite un zināšanas saglabājas sociālajā tīklā.”



  
 
 Iepriekšējais →
Komentēt šo rakstu    
    
usins    2014-05-09,22:56
- Nez, tiem, kuriem nepietiek ar soc tīkliem un twitter un nespēj turēt meļi aiz zobiem. Reāli, normālā uzņēmumā sen jau pietiek ar elektronisko pastu. Te sanāk dubultā jāpublicē statuss. Uzslavēt par labu projektu var arī personīgi, piezvanot, sms, vai e-pasts. šis ir lieks resusu tēriņš, lai darbinātu papildus serverus papildus ogļskabā gāze....
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
budziz    2014-05-13,09:26
- Joka pec pieregistrejos. Neka interesanta. 100% esmu parliecinats, ka reti kurs kantoris ko tadu lietos - lai to lietotu, jabut izstradatai programmai ta lietosanai. Ja visi sez vienas telpas, sitam nav jegas...
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
DimanC >budziz    2014-05-13,23:42
- 2 Kārlis: Vienmēr man licies, ka Latvija ir soli priekšā citiem visādu sociālu sūdu izmantošanā. Ar šo postu nedaudz pārsteidzi... Yammeri darbavietā (ne-Latvjias uzņēmumā) lietoju kādus divus gadus. Neteiktu, ka būtu sajūsmā, taču savs lauciņš tas ir.

2 usins: "darbinātu papildus serverus" - wtf? Tu savam facebook profilam darbini serverus? Viss notiek, iesitot pārlūkā yammer.com. Vai tiešām 200 cilvēku uzņēmumā Tu sūtīsi e-pastu VISIEM tikai tāpēc, lai painformētu, ka strādā pie projekta X ar tehnoloģijām Y un painteresētos vai citiem nav pieredze ar to pašu? Kādu noise e-pastos tas radītu?

2 budziz: Ar Tavu domāšanu tava vieta ir tādā mazā kantorī, kur "visi sēž vienā telpā". Pasaulē ir daudz organizāciju, kur ir tūkstošiem un desmitiem tūkstošu darbinieku, kuri nesēž ne vienā telpā, ne vienā valstī. Un lieto yammeri.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
tas jā >DimanC    2014-05-14,09:28
- tas ko, ir tik grūti izveidot vairākas meila grupas, kas tavu spamu par projektu X ļautu saņemt tikai tiem, kam ir jelkāds sakars ar šo projektu? te gan es runāju par ļoti ļoti trūcīgu organizāciju, kurai nav citas iekšējo kominikāciju platformas kā vien epasts.

apbrīnojami....tas ir tikpat nesaprotami, kā mobilās aplikācijas, kas būtībā aizstāj pārlūku, kurā ir jāatver noteikta lapa.

cilvēki ir kļuvuši vēl slinkāki un varbūt pat glupāki
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv | +371 29436290