Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Tests: Volkswagen up!

Auto, testi

Tests: Volkswagen up!

Golfs vai Vabole? Grūti novērtēt kurš ir bijis būtiskāks modelis Volkswagen vēsturē, taču up! (mazais u, mazais p un izsaukuma zīme) ir vismaz tikpat nozīmīgs auto šobrīd, kā minētie priekšgājēji pērnajā gadsimtā. up! ir vāciski punktuālā garā precīzi izskaitļots auto uz kura pleciem gulst liela ekonomiskās un emocionālās atbildības nasta. Vai mazulis spēs to panest? Lūkojam noskaidrot.

up! dzīve sākās visai sen - 2007. gadā, kad konceptauto tika atrādīts Frankfurtes izstādē. Toreiz gan vēl up! bija klasiskās piedziņas auto ar bagāžniekā ieslēptu dzinēju. Tomēr šī formula izrādījās neefektīva ražošanā, tādēļ sērijveida up! ir ikdienišķais formāts - priekšpiedziņa ar turpat priekšā montētu dzinēju.

Dzinējs, savukārt, ir atsevišķs stāsts pats par sevi. Mazo alumīnija "kārbiņu", šķiet, varētu pasist padusē un paņemt līdz, ja rastos tāda vajadzība. Pilnībā no alumīnija tēstais viena litra trīscilindru dzinējs ir radīts taupīšanai. Ekspluatācijas un ražošanas izmaksu taupīšanai. Tomēr lai cik smieklīgs agregāts neizskatītos uz papīra (un zem pārsega), tā 60 zirdziņi ir pilnībā pietiekoši 930 kilogramīgajam auto. Tomēr, tiem, kas grib mazliet ņiprāku braukšanu ir pieejams tas pats dzinējs ar 75 zirgspēku jaudu.


Abas dzinēja modifikācijas ir pieejamas BlueMotion versijā. Volkswagen mārketinga valodā šādi apzīmē īpaši ekonomiskus risinājumus, kas sastāv no taupīšanai pielāgotas dzinēja vadības, izmainītiem pārnesumiem, Start/Stop sistēmas, reģeneratīvās bremzēšanas un zemas pretestības riepām. Vispamanāmākā, protams, ir Start/Stop tehnoloģija, kas bezkaislīgi noslāpē dzinēju kad auto ir apstājies un ir atlaists sajūgs. Lai to atkal "piešķiltu" atliek vien izspiest sajūgu - kamēr pārnesumu kloķis tiks ielikts pirmajā "robā", dzinējs jau būs gatavs uzsākt kustību. Šāds risinājums ne tikai ļauj ietaupīt degvielu, bet arī samazina izplūdes gāzes pilsētā, kur parasti visbiežāk sanāk stāties. Sistēma darbojas nevainojami un tikai praktiskā latvieša "a starteri ta žēl" liek reizēm izslēgt mazo podziņu panelī, ļaujot motoram darboties bez liekas slāpēšanas.

up! šobrīd ir pieejams trīsdurvju versijā, taču drīzumā gaidāma arī piecdurvju "opcija". No vienas puses trīs durvis tik mazam auto šķiet piemērotākas, taču ar piecām dzīve būs vienkāršāka arī tiem, kam nav bieži jāpārvadā pasažieri. Vieglāk būs nolikt mantas uz aizmugurējā sēdekļa un daudz - DAUDZ - vieglāk būs iekāpt un uzkāpt. Mazais up! sirgst ar to pašu kaiti ar ko lielākā daļa trīsdurvju auto - durvis ir milzīgas, smagas, grūti atveramas šaurā stāvvietā un bieži vien tās nākas vērt ciet atkārtoti ar lielāku spēku. Šī iemesla dēļ vien ir vērts piemaksāt pārsimt latu par papildus divām durvīm.

Kad durvis aizvērtas (un vēlreiz aizvērtas, jau stiprāk) salonā sagaida pārsteidzoši liels plašums. Uz priekšu, uz augšu, uz sāniem vietas ir gana: up! ļauj justies brīvi un tajā nav ne smakas no konkurenta Fiat Panda saspiestās klaustrofobijas. Vienīgi sēdeklis varēja būt draudzīgāks resnākiem dibeniem - izteiktās sānu malas garākā ceļā nepatīkami nospiež kājas.

Panelis kičīgi modernā stilā ir rotāts ar spīdīgas plastmasas joslu, kas stiepjas visā auto platumā. Tā krāsa ir pielāgota paša auto virsbūves krāsai, tādējādi vizuāli atgādinot vecos labos laikus, kad auto panelis bija vienkārši bleķa plaukts. Rezultāts ir vizuāli ļoti glīts, it īpaši ja auto ir košā krāsā, taču tam ir arī negatīvā puse, no kuras diemžēl nevar īsti izvairīties - spīdīgā plastmasa ir… spīdīga. Tajā atspīd viss. Salons, tā iemītnieki, pilsēta aiz loga un pārējie satiksmes dalībnieki. Kādu laiku ir forši, taču vienā brīdī šī papildus ņirbēšana sāk traucēt.

Tikpat smaga kā durvju aizvēršana nezkāpēc ir arī aizdedzes atslēgas pagriešana. Taču ar to arī gaušanās beidzas, jo iedūcoties mazajam trīscilindru tarkšķītim vairs nav laika domāt par pārāk cietām gumijām un pārāk stingrām atsperēm. Kā jau visi trīscilindrinieki, arī up! motoriņš rūc "garšīgi". Tāds kā mini Porsche bokseris. Sajūgs, gāze, pirmais robs un aiziet! 1000 apgriezieni, 1500, un… un up! ar mazas bultiņas palīdzību jau iesaka pārslēgties uz nākamo pārnesumu. Pie nākamajiem 1500 atkal. Un atkal. Un tā pie 50 km/h esam jau tikuši līdz piektajam pārnesumam, kurā auto jūtas pārsteidzoši labi. Šeit gan vairs nav nekādas ievērības cienīgas dinamikas, taču uz priekšu kust un neliek justies neērti.

Protams, mazajai bultiņai nav obligāti jāklausa un var turpināt "griezt" līdz atdurei, tā izbaudot mazā rūcēja dziesmu un paātrinājumam līdzīgu kustību. Diemžēl jāsaka, ka up! savā uzvedībā ir pārāk pieaudzis un tam nepiemīt mazauto ierastā nebēdnība. Tas komandām klausa labi un precīzi, tomēr ļoti nosvērti un pārdomāti. Nekādas liekas ēverģēlības tik nopietnā padarīšanā kā auto vadīšana…

Cik tad tāds up! ēd? Brošūrā solīts, ka 3.6 un 5.0 (šoseja/pilsēta). Patiesībā? Pārsteidzošā kārtā ļoti tuvu tam. Parasti ražotāju solītie cipari ir pārāk optimistiski un normālos apstākļos nesasniedzami, taču up! iepriecina. Ok, tie nebija 3.6 un 5.0, bet 4.0 un 5.5 arī ir sirdi un maku priecējoši cipari. Tātad ar ekonomisku autiņu var tiešām braukt ekonomiski. Forši. Ir tikai viens bet - ir tiešām jābrauc ekonomiski, jo kā jau benzīna motoram pieklājas - jo vairāk mīsi, jo vairāk rīs. Tāpēc neklausot mazajai bultiņai panelī un ļaujot vaļu vasarīgajam noskaņojumam nav problēmu ekrānā ieraudzīt arī skaitļus, kas lielāki par 8 un pat 9. Šo problēmu varētu apiet ar dīzeli, kuram parasti ir "patēriņa griesti", taču vismaz pagaidām up! dzinēju klāstā dīzeļa nav. Tiesa, tiek baumots par visai interesantu divcilindru dīzelīti.

up! galvenie konkurenti Eiropā ir Fiat Panda, Renault Twingo un Toyota Aygo. Katram no tiem ir sava "odziņa" un savas īpatnības, kas uzrunā (vai atgrūž) konkrētu pircēju grupu. Francūzis un itālis ir draiskāki, japānis priecēs ar dzelžainu uzticamību. Taču izskaitļojot vēlamo auto ar kalkulatora un vēsa prāta palīdzību, up! ātri vien uzpeldēs tabulas augšgalā. Vāciešiem tiešām ir izdevies radīt efektīvu un ekonomiski pamatotu pilsētas automobili, kas priecēs jaunos īpašniekus un viņu līzinga tabulas.

Patika:
ērts salons četriem
milzīgs (salīdzinoši) bagāžnieks
telefona novietošanai piemērots plauktiņš (retums mūsdienās)
vienkārša, bet kvalitatīva apdare

Nepatika:
pārāk nopietna uzvedība
pārāk smagi veramas durvis
pietrūkst palodzes kur atbalstīt elkoni
taupības vārdā upurēti sīkumi (arī bagāžnieka pārklāja paceļošie striķīši)

Dati:
Volkswagen up! BlueMotion high up!
Dzinējs: 1.0l trīscilindru
Jauda: 75Zs
Patēriņš: 4-5l/100 km
CO2: 100 g/km
Paātrinājums: ir
Max ātrums: 171 kmh
Cena: 11143 eiro (sākumcena 8707)


Foto: Kaspars Garda (c) garda.lv













  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

459.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

375.00 EUR
Pārdod
Bērnu velo, 20

75.00 EUR
Pārdod
Razer Core X Chroma - eGPU

250.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

345.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

179.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies