Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību Vairāk
KAKAO.lv
Autors: Kārlis

Dārgie mīti par auto uzturēšanu

Auto

Dārgie mīti par auto uzturēšanu Mēs visi zinām, ka vajag uzmontēt ziemas riepas, ieliet ziemas logu skalojamo šķidrumu un laiku pa laikam atrādīt auto cilvēkam kombinezonā ar lukturīti. Bet kas vēl nepieciešams auto apkopē un kas noteikti nav vajadzīgs? Sarakstu ar dažiem auto mītiem, kas īpašniekiem dārgi izmaksā, apkopojuši amerikāņi no Cracked.com. Ne visi mīti gan ir mums piemērojami, tomēr interesanti, kas uztrauc autobraucējus viņpus okeānam.

Eļļas maiņa ik pa 5000 km. Neticami, bet Amerikā tiek kultivēts mīts, ka dzinēja eļļa jāmaina ik pa 3000 jūdzēm. Pie mums, šķiet, neviens nesteidzas to darīt ātrāk kā pēc 10 tūkstošiem, nemaz nerunājot par garantijas perioda autiņiem, kas uz apkopi jāved pēc stingri noteikta grafika.


Pirms braukšanas dzinējs jāuzsilda. Par šo tematu autoentuziasti var strīdēties ilgi un dikti, taču gudri cilvēki apgalvo - un pierāda, ka dzinēja sildīšana tam par labu nenāk. Gluži pretēji - deldē to vēl vairāk.

Lieta tāda, ka auksts dzinējs darbojoties brīvgaitā nespēj gana ātri uzsilt līdz vajadzīgajai temperatūrai un ilgstoši darbojas nepietiekoši uzsilis. Tas, protams, pastiprināti deldē dzinēju. Tāpēc ieteicamais režīms būtu uzsākt braukšanu uzreiz pēc dzinēja iedarbināšanas, ar nosacījumu, ka pirmos kilometrus jābrauc salīdzinoši maigā režīmā bez augstiem apgriezieniem. Tādējādi motors ātrāk uzsils līdz optimālai temperatūrai un mazāk cietīs.

Degvielas piedevas uzlabo dzinēja dzīvi. Tā kā degvielas ražotāji savā produkcijā jau sākotnēji iestrādā dažādas piedevas, kas palīdz sistēmai attīrīties un neaizsalt, tad papildus piedevas ir pilnīgi liekas.

Regulāri vajag pieregulēt dzinēju. Doma ir tāda, ka auto ik pa laikam jāved pie mehāniķa, lai "saregulētu aizdedzi un ko tur vēl". Patiesībā tas viss ir lieki, jo mūsdienu auto visu pieskata elektronika un šāda "pieregulēšana" ne tikai nav vajadzīga bet arī nav iespējama.

Auto ir jāsagatavo ziemai. Ziemas riepas, protams, ir vajadzīgas, taču tāda lieta kā ikgadēja šķidrumu maiņa esot lieka. Antifrīzs ir gatavs izturēt ziemu, eļļa tāpat un pat logu šķidrums spēj izturēt vieglus mīnusus. Šeit gan jāatgādina, ka runa ir par Ameriku, kur lielā daļā ziemas tomēr nav tik bargas kā pie mums, un mūsu autiņš bez ziemas logu šķidruma neiztiks.

Degviela ar augstāku oktānskaitli ir dzinējam draudzīgāka. Ielejot deviņdesmit astoto autiņam, kas paredzēts deviņdesmitpiektajam, palielināsies jauda un samazināsies patēriņš un notiks visādi citādi brīnumi. Tāds ir mīts. Patiesībā tam nav nekādas nozīmes, un lieki lejot augstāka oktānskaitļa degvielu, īpašnieks vienkārši lieki tērē naudu. Oktānskaitlis norāda degvielas izturību pret priekšlaicīgu detonēšanu un tam nav nekāda sakara ar "papildus enerģiju". Lietot degvielu ar zemāku oktānskaitli nekā noteikts nav ieteicams, taču ar augstāku - pilnīgi lieki.

Tādi, lūk, populāri auto mīti valda štatos. Pie mums? Droši vien daudzi krīt kārdinājumā sildīt dzinēju ziemā un liet dārgāku degvielu algas dienā. Kas vēl nomoka Latvijas autoīpašnieka prātus? Padalieties pieredzē!

  
 
 Iepriekšējais →


.


Sludinājumi →Pievieno savu →
Pārdod
Sieviešu velo, 3 ātrumi

265.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S23 5G

425.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7a

395.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 3a

135.00 EUR
Pārdod
Klasisks velo, 28

255.00 EUR
Pārdod
Pilsētas velo Gazelle Orange

235.00 EUR
Pārdod
Google Pixel 7 Pro

499.00 EUR
Pārdod
Samsung Galaxy S10e black

209.00 EUR
↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv
Mastodon
Realizācija Tup un Turies