KAKAO.lv
Autors: Edgars

Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?

Video, Dažādi
Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?Vai zināt, kas ir Deivids Hons? Viņš ir lārzerfiziķis, zinātnieks. Tas ir, bija. Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos šis vīrs itin veiksmīgi krāmējās ar lāzera tehnoloģijām, kuras vēlāk tika plaši izmantotas NASA aparātos un militārajā tehnikā. It kā jau smalks un cienījams darbs, tomēr šo vīru pakalpošana iznīcības mašinērijai nespēja piepildīt. Viņš drīzāk juta aicinājumu kalpot sabiedrībai, radīt kaut ko, kas spētu būtiski uzlabot vienkāršo ļautiņu dzīvi, nevis kalpot nāciju bezjēdzīgajiem grūstiņiem globālajā arēnā.

Kādā 1975.gada pēcpusdienā, naftas krīzes laikā gaidot milzīgi garā rindā degvielas stacijā, Deivids Hons pēkšņi aptvēra faktu, kas šodien mums ir sāpīgi aktuāls: pasaule ir milzīgi atkarīga no naftas! Būdams zinātnieks, Hons sāka prātot – kā padarīt pasauli mazāk atkarīgu no „melnā zelta”? Galu galā, apliecinot, ka viss jaunais ir labi aizmirsts vecais, Deivids Hons nonāca pie vecā, labā velosipēda. Lēts, vienkāršs – ideāls transporta līdzeklis. Nelieliem attālumiem. Bet ko tad, ja attālumi ir lielāki – 15, 20, 30 kilometru? Katru dienu uz darbu 30 kilometrus ar vellapēdu nebraukāsi, bet cits videi salīdzinoši draudzīgs transports – vilcieni, tramvaji un trolejbusi – pie katras mājas nepiestāj. Hons nolēma veltīt savu enerģiju velosipēda un sabiedriskā transporta sadraudzēšanai, proti, radot saliekamu velosipēdu.


Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?


Septiņus garus gadus lāzerfiziķis savā garāžā radīja desmitiem prototipu ar mērķi iegūt kompakti un ātri saliekamu braucamo. 1982.gadā Devids Hons prezentēja pirmo sava darba rezultātu, kurš, lai arī ieguva ievērojamu atzinību visā pasaulē, nespēja ieinteresēt lielos velosipēdu ražotājus. Hons nepadevās un, riskējot ar visu, savāca nepieciešamos līdzekļus, lai pats varētu sākt ražot savus saliekamos velosipēdus. Un ziniet – viņš trāpīja desmitniekā! Šodien visā pasaulē braukā vairāk kā divi miljoni Deivida Hona uzņēmuma „Dahon” saliekamo velosipēdu.

Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?


Daudziem no mums saliekams velosipēds asociējas ar padomju laika „Aist”. Ar tādiem pašiem panākumiem varētu kā tipisku priekšmeta „automašīna” piemēru minēt padomju „zapiņu”. Dahon velosipēdi pieejami visdažādākajos izmēros un komplektācijā – tā teikt, katram pēc vēlmēm un iespējām, turklāt šie braucamie ir saliekami vai izjaucami nieka piecpadsmit sekundēs. Izklausās jauki, vai ne? Lai runā attēli un video zemāk.

Dahon bikes, jeb - cik tad deviņdesmit piektais maksā šodien?



  
 
 Iepriekšējais →
.
Komentēt šo rakstu    
    
mjau_    2008-06-28,12:47
- es gan agrāk braukāju kādus 20 km (turpceļš+atpakaļceļš)pa smilšu um zemes ceļiem un nebija nemaz tik traki
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
kj >mjau_    2008-06-29,14:25
- Rudenī/ziemā ar vello iesnas forevā. Ces't la vie, beib.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
Edgars >kj    2008-06-29,15:08
- Vārguļiem - jā
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
budzis >mjau_    2008-07-03,12:25
- Deziti ari lietoji? Kaut gan taspec tiem 20 km nepalidzes
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
karuuzo    2008-06-28,13:43
- Nu jā, tie pēdējie (lielie) ļoti smuki. Šobrīd tā it problēma, ar normāla izmēra veļuku iespraukties sabtransportā. Vienīgi vilciens, bet tad arī, 4 veļuki vienā vagonā, bet, ja kompānijā 10-15 cilvēki

m
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
viuks    2008-06-28,16:29
- Šodien Dahon maksā sākot no kādiem 250Ls. Tirgo latvijā viņus BikesBaltic.com [links]
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Boo >viuks    2008-06-28,17:15
- čorti kārdinātāji - šitas kopā ar tramvaju ... varum nicht?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
Lazy Man >Boo    2008-06-28,20:17
- ja paveero... latvijaa dazsh labs taa arii brauc, i ar tramvaju, troleybusu + Saliekamais vai X
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
Edgars >Boo    2008-06-28,20:25
- Kā es sapratu, tramvajā par šito tomēr būtu 80 saņi jāmaksā. Vilcienā gan laikam nē.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
             
Boo >Edgars    2008-06-29,00:00
- iedosi pabraukt ?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
                
Edgars >Boo    2008-06-29,00:11
- Ja tev nav >100 kg, tad var sarunāt
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
viuks >Boo    2008-06-28,22:28
- Nezinu par Dahon, jo citi laikam nav, kas tos tirgotu, bet savu kalnu velo tur pērkot, bija ļoti laba cena.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Smic >viuks    2008-06-29,18:02
- jebajā ap 600$ plus 150$ par šipingu
[links]
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
KKTK    2008-06-29,03:04
- Vienīgajam MTB eksemplāram, nav "gailīša". Nolauzīsi - pirksi jaunu rāmi... Bet toties ir bagažnieka stiprinājums Lai nu kā, es ar tādu raustītos normāli braukt.
A tie ielu varianti - kāpēc ne. Tik sataisiet veloceliņus (nē pirmā TIKAI velo!), jo mazie ritenīši ļoti jūt bedres un zemie pedāļi sitas gar ielu apmalēm.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
KKTK    2008-06-29,03:06
- Bija domāts - pirmā josla tikai velosipēdiem. Lai tās mašīnas stumdās pa otro joslu, tāpat viņas uz priekšu netiek :]
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Edgars >KKTK    2008-06-29,15:07
- Par pedāļiem - pilnīgas muļķības.
1) neviens ar velosipēdu vienalga nebrauc tik tuvu apmalēm, lai pedāļi lejas pozīcijā būtu virs tām;
2) Dahonam pedāļa apakšmala lejas pozīcijā no zemes ir 12,5cm augstu. Cik tad ir MTB? Manam ritenim ar 28 inču riepām pedāļu augstums ir tieši tāds pats.

Par ritenīšiem varētu daļēji piekrist.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
MazsCiniķis    2008-06-30,06:29
- Gan jau augstās benzīna cenas un lielie sastrēgumi spēs izvilkt no autiņa, pat pārliecinātus autobraucējus. Un varbūt to pamanīs, arī lielveikalu īpašnieki un uzliks rāmjus velosipēdu novietošanai
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Pofig >MazsCiniķis    2008-06-30,09:11
- Nu moins... pa 500 ls var nopirkt skūteri!
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
Smic >Pofig    2008-06-30,09:53
- Skūteri tu neieliksi ne vilcienā ne autobusā. Uz Daugavpili arī brauksi ar skūteri?

Principā pa 500 var nopirkt arī auto ar derīgu TA.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
             
Smic    2008-06-30,09:55
- pat lētāk
[links]
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
             
Pofig >Smic    2008-06-30,14:42
- Ar to biju domājis, ka labāk tomēr tērēju dažus litrus un braucu ar skūteri, nekā sēžu trolejbusā. IMHO iet ātrāk kā velo un ātrāk kā auto. Uz daugavpili var braukt ar auto - katru dienu man tas nav nepieciešams. Turklāt dzīvoju ~25 km no darba un naudas ziņā auto man sanāk tikai nedaudz dārgāks transports kā sabiedriskais. Un arī droši vien uz tā rēķina, ka nav tas ekonomiskākais. Ja brauktu ar 6 litrus tērējošu dīzeli, tad vispār sanāktu izdevīgāk ar auto. Protams ja neskaita amortizāciju u.t.t.

P.S.
Vienān o pēdējiem top geariem bija labs salīdzinājums par priusu. Tipa baigi ekonomiskais auto u.t.t. bet reāli iznāca, ka lai viņu uzražotu un vēlāk pārstrādātu, kaitējums ekoloģijai sanāk daudz lielāks kā parastiem auto. Un vēl tur bija interesants tests par patēriņu - prius sacentās ar bmw M3. Pēdējais izrādijās ekonomiskāks un secinājums bija - nav svarīgi kāds auto. Svarīgi ir - kā ar viņu brauc: vislaik pedal tu ze metal vai skatās tālāk un rēķina divus soļus uz priekšu.

Esmu runājis. Hau.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
MazsCiniķis    2008-06-30,09:59
- Ja ar to vēl nepietiek, tad no visām ielām "izgriezīsim" sabiedriskā transporta joslas
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
leitis    2008-06-30,09:52
- Man ar mašīnu sanāk lētāk pārvietoties nekā ar sabiedrisko. Divatā uz darbu (darbi blakus) brīvdienās uz Tukumu trijatā un, ja arī kur brauc, tad divatā vai trijatā. Nedaudz lētāk, taču komforts pavisam cits, neviens.. nu labi, neizrunāšos par cilvēkiem sabiedriskajā.
Un ar riteni? Uz darbu kaklasaitē? Pie Latvijas klimata? Ja nebūsi slapjš no svīšanas, tad no lietus. Ritenis tikai brīvdienām pa parku pabraukāties.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Smic >leitis    2008-06-30,09:56
- Dānijā cilvēki brauc pat ziemā.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
leitis >Smic    2008-06-30,10:24
- Un? Lai tak brauc. Es vienkārši nevaru iedomāties kā biznesa cilvēki varētu braukāt uz darbu ar riteni. Polietilēna maisā ietīties..
Un vispār, neesi domājis, ka Dānijā ir labāka ceļu kvalitāte un ielas vidū nav milzīgu peļķu pēc lietus? Vai arī, ka viņiem sniegu tīra nevis sajauc ar sāli un veido 5 cm putru?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
             
Edgars >leitis    2008-06-30,10:40
- Papūlies iedomāties. Es tā daru (braucu no auto uz darbu), braucu bez baigās žmiegšanas, bet gana žigli - ne nu sasvīstu, ne kā.
Lietus varētu būt problēma, bet tas maršruts līdz auto vairāk pa parkiem sanāk, tāpēc galvenā problēma ir tas ūdens, kas krīt no gaisa
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Eevis >leitis    2008-06-30,10:39
- Es uz darbu braucu ar velo, tiesa, sāku tikai šopavasar, tāpēc par braukšanu ziemā vēl viedokļa nav. Braucu sporta drēbēs, darbavietā noskalojos dušā un pārģērbjos zolīds. Reālais ietaupījums uz degvielu un stāvvietu ~ LVL 50 mēnesī. Patērētais laiks 15-20 minūtes. Izbraucot no mājām reizē ar draudzeni (es ar velo, viņa ar auto) darbā nonākam vienlaicīgi, vienīgais papildus laiks, kamēr nomazgājas un pārģērbjas.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
red >Eevis    2008-07-01,08:17
- forsi, ja darba ir dusa. ja man butu es ari vasaras rezima apsvertu velo variantu.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
          
budzis >Eevis    2008-07-03,12:32
- 1) 15 minutes nozime, ka dzivo ~3 km attaluma, tu brauka "mikrorajona" robezas.
2) dushas? Cik %% darbavietu tadas ir?
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Dāvis    2008-06-30,11:01
- Ziniet, tomēr mums ir arī sab.tr. kurā iekšā tos velo dabūt nu nekādi nevar. skarbi, bet fakts.
Tagad kad nav konduktori, ar to ričuku vežšanu varētu būt labāk, bet viņi vienmēr piekasījās par papildus 2vu biļešu pirkšanu. (lētāk ar auto aizbraukt)
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Dāvis    2008-06-30,11:02
- Ar to, ka nevar dabūt iekšā es domāju "piebāzts, kā siļķes mucā".
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
viuks    2008-07-01,09:41
- Man jau liekas Rīga nav tik milzīga lielpilsēta, ka braucot ar velo, vēl arī sabiedrisko valadzētu izmantot. Saulkrastu, Jūrmalas vai Ķekavas gals ir cits stāsts.
Dānijā lietaino dienu īpatsvars ir lielāks, kā Latvijā. Tik un tā braucēju ir daudz.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Zaurs    2008-07-01,10:00
- Nevajag te herozēt vello kā baigo satiksmes atrisinātāju Rīgā - nav un nekad nebūs. Nav te kaut kāda Vjetnama vai Dānija, kur starp citu normāli sniegs uzsnieg varbūt 2 nedēļas gadā, bet ar visām klimata sasilšanām tagad reti kad temperatrūa ir zem 10 grādiem. Visvairāk besī tādi tirliņi - da es tur cik tur km dienā, da jebkurā laikā... visi pārējie vārguļi - paši dauņi, kamēr jauns tikmēr nekas, es arī agrāk vazājos ar kājām no viena Rīgas gala uz otru stundām dien-dienā - tas ātri pāriet un lielākā daļa nav ne tik jauni, ne vesali lai ar veļļuku dragātu mūsu pretīgajā klimatā. Pie tam braucot ar vello - svīst defaultā, ja tā nav tad kaut kas nav ar dziedzeriem kārtībā.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Laacic >Zaurs    2008-07-01,11:03
- 100% piekrītu! Kamēr nebija pāris bērnu un varēja atļauties darbā ierasties iesvīdis, braucu ar velo ne tikai uz darbu un pa Dāniju, bet arī atvaļinājumā pa kalniem. Uz vecumu cilvēks paliek slinks, nu negribas šajā klimatā velo uzskatīt par nopietnu transporta līdzekli visa gada garumā. Un tikko beidzas skolas, arī korķi pilsētā ir 5x mazāki. Pienāks septembris un atkal būs pīī.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Satīrs    2008-07-01,17:24
- A kur te lāzertehnoloģijas? Es jau padomāju, ka šis ir atrisinājis šo problēmu tā, ka braucot tos 30 km nav jāraujas melnās miesās.
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
       
Green >Satīrs    2008-07-01,17:39
- Daon ir modeļi arī ar elektromotoru! 30km - atrisināti!
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
Salavecis    2008-07-02,00:42
- skatijos diezgan leti ari tuvu pie 100Ls braucm braucam
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
rabarber    2008-07-05,13:50
- Nebuutu jau nekaada vainaar vellapeedu mochiit, bet KUR pie vellna lai vinju atstaaj??? Riigaa ir kaada normaala staavieta, kur savu braucam riiku DROSHI noglabaat, nu pielljauju, ka ir bet nedomaaju ka cena buuszemaaka kaa automashiinas izvietoshana staavlaukumaa
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 
    
jaanis    2008-07-08,22:40
- Pirms "jeb" komatu neliek )
   Labot Tautas Policija - nospied šo, ja tev šķiet, ka šis komentārs nav cienīgs te atrasties    atbildēt 


↑ uz augšu          Copyright © Tup un Turies SIA | reklama@kakao.lv | info@kakao.lv | +371 29436290